וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכירו את הפצמ"ר הישראלי שלא יפספס אף מטרה

31.5.2014 / 17:05

עם GPS מתוחכם במיוחד ובגודל זעיר, "פצ-מי" שתיכנס בקרוב לשימוש מבצעי תשמש את הלוחמים בשטחים עם אוכלוסייה צפופה. "כוחות היבשה רוצים שלושה דברים. היא עונה על שלושתם"

צילום: התעשייה הצבאית לישראל, עריכה: יותם בן-דוד

בשנים האחרונות השתפרו באופן דרמטי יכולות איסוף המודיעין של צה"ל. במקביל, התעורר הצורך באש מדויקת ומהירה שתפגע במטרה. "זמן החיים של המטרה במתאר האיומים הנוכחי של מדינת ישראל הוא קצוב מאוד", הסביר השבוע קצין בכיר בזרוע היבשה. "עכשיו המחבל בתוך היער מניח משגר לרקטות, ועוד דקה הוא לא שם. ברגע זה נמצא מחבל בתוך מבנה. עוד כמה רגעים הוא ייכנס למנהרה ויימלט. לכן אנחנו צריכים לסגור מעגלי אש במהירות".

עוד בענייני צבא וביטחון:
שטייניץ נגד צה"ל: "מניפולציות על הציבור"
צה"ל יקרקע ה"מונית המעופפת" של האלופים
החייל שבטנק ינצח, אולי

וידאו לדסק - פיתוח ישראלי חדש: פצמ"ר GPS שפוגע במדויק במטרה. מערכת וואלה! NEWS
"עכשיו המחבל מניח משגר, עוד דקה הוא לא שם". "פצ-מי" בפעולה/מערכת וואלה! NEWS

בעוד כמה חודשים תיכנס לשימוש מבצעי פצצת מרגמה מדויקת שפיתחה התעשייה הצבאית עבור צה"ל. הפצצה, בקוטר 120 מילימטרים ועם ראש נפץ במשקל של עד שני קילוגרמים, מכונה "פצ-מי". היא מבוססת GPS ומיועדת למחלקת המרגמות של כוחות החי"ר. הוא מותאם לכל מרגמה בקוטר זה המצויה בשימוש מבצעי בצה"ל ובצבאות מתקדמים אחרים בעולם, לרבות אלה של מדינות המערב שהוצבו בעיראק ובאפגניסטן.

"כוחות היבשה רוצים שלושה דברים: לפגוע במטרה שאליה אתה מכוון בדיוק רב, לא לפגוע במי שאתה לא מכוון לעברו, ולקצר את לוחות הזמנים", הסביר מומחה ישראלי לבליסטיקה. "הפצמ"ר המתקדם עונה על שלוש הדרישות הללו".

הדיוק הרב של הפצצה מאפשר לכוחות להפעיל אותה בשטחים עם אוכלוסייה צפופה. היא קלה לנשיאה וזולה באופן משמעותי מהטיל "גיל" שנישא על כתפי הלוחמים. הפצצה מסוגלת להגיע לטווח של כשמונה קילומטרים ולפעול בכמה מצבים. השימוש בראשי קרב שונים יאפשר טיפול במגוון רחב של מטרות ואיומים, כגון כוחות אויב החוסים במבנים, בצמחייה ענפה או ברק"מ (רכב קרבי משוריין). ה"מוח" של המערכת מכונה "לב טהור". מדובר בשילוב של מחשב מרכזי, מערכת ניווט ומערכת הנחיה הפועלים במקביל ובזמן אמת. הודות לגודלו המזערי של המכלול ניתן לשלב אותו כמעט בכל מערכת נשק אווירית וקרקעית.

בימים אלה פועלת תעש יחד עם חברת רייטון על פיתוח פצמ"ר דומה עבור כוחות המרינס באפגניסטן בשל הצורך המידי לאמצעי לחימה מסוג זה. "מדובר באחת הפצצות החכמות ביותר בעולם עבור כוחות היבשה", סיכם המומחה הבליסטי. הוא ציין כי תעש מפתחת במקביל גם פצמ"ר לשימוש קנה ארטילרי לטווחים גדולים יותר.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully