וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיצוצים: צה"ל יקרקע ה"מונית המעופפת" של האלופים

28.5.2014 / 12:42

כדי לעמוד בתקציב המצומצם הוחלט במטכ"ל לא להטיס יותר את ראשי הצבא באמצעות חיל האוויר. במערכת הביטחון מזהירים: ללא תוספת עד 1 ביוני, יתקבלו "החלטות כואבות נוספות"

צילום: לע"מ, דניאל בוק; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

אלופי המטה הכללי של צה"ל דנו בימים האחרונים בשורה של צעדים קיצוניים על מנת לעמוד בקיצוצים במערכת הביטחון - ובהתאם לכך הוחלט, פרט להפסקת האימונים בחיל האוויר, גם להפסיק החל מיום ראשון את "שירותי המונית" שמעניק חיל האוויר לאלופי מטכ"ל ולתתי-אלופים – בדמות הטסתם ממקום למקום במסוקים.

עוד באותו נושא
בשל הקיצוץ בביטחון: "שרביט קסמים" לא תיקלט בזמן
"סטירת לחי לטייסים": צה"ל מקצץ ב"מונית המעופפת"
יעלון: "האוצר פוגע במשרתי הקבע מתוך אידיאולוגיה"

הרמטכ"ל בני גנץ, ושר הביטחון, משה יעלון, בחמ"ל חיל הים בעת השתלטות לוחמי השייטת על ספינת הנשק האיראנית, מרץ 2014. דובר צה"ל
הסוף למונית המעופפת של צמרת המטכ"ל/דובר צה"ל

לדברי גורמים בחיל האוויר, ייפסקו גם טיסות השכר של אנשי צוות האוויר ובני משפחותיהם מאזור המרכז לבסיסי חיל האוויר בדרום הארץ. בדובר צה"ל אישרו את ההחלטה: "כלל הטיסות שאינן מבצעיות - בוטלו".

ותיקי חיל האוויר אמרו כי לא זכורה תקופת צמצום חריפה כל כך בחיל, ומתחו ביקורת על הדרג המדיני. "לאן נעלם המבוגר האחראי? מדינת ישראל קיבלה החלטה לשמור על עליונות אווירית ויהי מה. חיל יהיה מקצועי אשר יהיה לא יכול לשמור על כשירות ברמה גבוהה ללא תקציב מסודר ויכולת תכנון", אמר אמש קצין בכיר לשעבר בחיל האוויר. "הגיע הזמן שייפסקו הברבורים בתקשורת, ושהמדינאים יקבלו על עצמם אחריות להפסיק את הבדיחה הזו".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

"ניאלץ לקצץ גם בטיסות מבצעיות"

בתוך כך, ממשיכים במשרד הביטחון לתקוף את האוצר ואת השר העומד בראשו יאיר לפיד בטענה שצה"ל ומשרד הביטחון עמדו בכל היעדים שהוצבו בפניהם – מה שהיה אמור להוביל לתוספת התקציבית. פקידי האוצר חוזרים על הטענה לפיה התוספת שניתנה בסוף 2013 נעשתה בשיטת 'הכול כלול', כלומר תוספת תקציבית של 2.75 מיליארד שקל שכוללת את השנים 2014-2013. בתגובה לכך, אמר גורם ביטחוני בכיר בשיחה סגורה: "אם המצב יימשך ולא נקבל את שמגיע לנו, בלית ברירה ניאלץ לקצץ גם בטיסות מבצעיות".

במסגרת הניסיונות למנוע משבר עמוק יותר, ביטל משרד הביטחון התקשרויות מול ספקים שקשורים לאחזקה בצה"ל. אלא שבעקבות זאת, ההערכה היא שיוגשו תביעות נגד משרד הביטחון בסך מיליוני שקלים בשל הפרת חוזים לכאורה. "מתוך 13 אלף הזמנות לשנת 2014 הוצאנו עד כה 2,000 לספקים ולגופים שונים ואנחנו מעריכים שהתביעות בדרך", אמר גורם ביטחוני בכיר. במשרד הביטחון הדגישו כי ללא תוספת של 750 מיליון שקלים עד ה-1 ביוני, ייאלץ צה"ל לקבל "החלטות כואבות נוספות".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "בניגוד לפרסומים בתקשורת לא הופסקו טיסות המשמשות את שר הביטחון וראש הממשלה".


לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully