וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות בסוריה: "האזרחים יבחרו בין בשאר לבשאר"

3.6.2014 / 14:28

הקלפיות באזורים שבשליטת המדינה נפתחו להצבעה. שיעורי ההצבעה בקרב סורים מחוץ למדינה היה נמוך מאוד. המורדים "הגבירו את פעילותם מחשש לשיעור הצבעה גבוה"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

על רקע מלחמת האזרחים המשתוללת בסוריה זה יותר משלוש שנים, יצאו היום (שלישי) אזרחי המדינה להצביע בבחירות לנשיאות, הצפויות להעניק לנשיא המכהן בשאר אסד כהונה שלישית של שבע שנים בתפקיד. עם זאת, מתנגדיו של אסד טענו כי הבחירות אינן לגיטימיות וקראו להחרימן.

כוחות המורדים, ראשי האופוזיציה, מדינות המערב ומדינות המפרץ טענו כי לא יכול להתקיים הליך הצבעה אמין בסוריה, כשאזורים רבים אינם בשליטת המדינה ומיליוני אזרחים נאלצו להימלט מבתיהם. בתקופה האחרונה, עם התקרבות מועד הבחירות, הגבירו כוחות המורדים הקוראים להדחתו של אסד את פעילותם, וביצעו מתקפות רבות באזורים שבשליטת צבא סוריה.

עוד בוואלה! חדשות:
איראן מוחה באו"ם נגד ישראל: "איננו תומכים בטרור"
האם אליזבת תלך בעקבות מלך ספרד ותוותר על הכתר?
ארה"ב: נעבוד עם הממשלה הפלסטינית החדשה

נשיא סוריה בשאר אסד ורעייתו אסמה מצביעים בבחירות לנשיאות, יוני 2014. רויטרס
אסמה ובשאר אסד מצביעים בדמשק, היום/רויטרס

הקלפיות באזורים שבשליטת המדינה נפתחו בשעה 7:00 בבוקר, ורשתות הטלוויזיה המקומיות דיווחו על אלפי בני אדם שנהרו להצביע, רובם אוחזים בדגלי סוריה ובשלטים הנושאים את דיוקנו של השליט. "אנחנו מקווים להשיג ביטחון ויציבות", אמר חוסאם א-דין אל-אווס, מורה לערבית שהיה הראשון להצביע בקלפי בבית ספר תיכון בדמשק.

נגד אסד מתמודדים שני חברי פרלמנט לא מוכרים, חסן אל-נורי ומאהר חג'אר. את מועמדותם אישרי הפרלמנט, המורכב ברובו המוחלט מתומכי הנשיא. זו הפעם הראשונה ב-50 השנים האחרונות שלסורים ניתנת בחירה בין כמה מועמדים לנשיאות.

כלי התקשורת במדינה דיווחו כי בשעות הבוקר הגיעו שלושת המועמדים, בהם בשאר אסד, להצביע בקלפיות בדמשק. לטענת המשטר, גם שר החוץ הסורי וואליד מועלם הגיע להצביע, ואמר: "איש לא נותן לגיטימציה לשלטון מלבד העם הסורי. היום יחל המסלול הדיפלומטי לפתרון המשבר". זאת, על אף שלאחרונה דווח כי מועלם עבר ניתוח בלבו וכי מצבו קשה, ואף פורסמו דיווחים על מותו לאחר שלא נראה בציבור זה זמן מה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אזרחים סורים החיים בלבנון חוצים במעבר הגבול מסנא על מנת להצביע בבחירות. רויטרס
אזרחים סורים עוברים את הגבול מלבנון על מנת להצביע בבחירות, היום/רויטרס

שר החוץ של צרפת, לורן פביוס, היה בין המבקרים החריפים של הבחירות במדינה, וטען כי מדובר ב"פארסה טראגית". לדבריו, "לאזרחים הסורים באזורים שבשליטת המדינה יש בחירה בין בשאר לבשאר. אפילו מזכ"ל האו"ם תיאר את האדם הזה כפושע".

שר ההסברה של סוריה, עומרן זועבי, הכריז אמש כי שיעורי ההצבעה חשובים באותה מידה שהתוצאות עצמן חשובות. "שיעור ההצבעה הוא מסר פוליטי", אמר. "הטרוריסטים החמושים הגבירו את האיומים כי הם חוששים משיעור הצבעה גבוה".

אזרחים מצביעים לבחירות לנשיאות סוריה במסגד אל-עות'מאן בדמשק, יוני 2014. רויטרס
אזרחים מצביעים במסגד אל-עות'מאן בדמשק, היום/רויטרס

עשרות אלפי סורים החיים מחוץ למדינה ופליטים הטילו את קולם בשבוע שעבר בסבב הצבעה מוקדם. זאת מתוך שלושה מיליון סורים ששוהים מחוץ למדינה.

במהלך סוף השבוע ירו למוות כוחות המורדים ב-50 בני אדם לפחות באזור העיר חאלב, ועשרה נוספים לפחות נהרגו בפיצוץ מכונית תופת אתמול בחומס. כמו כן, המורדים טענו כי לפחות 2,000 בני אדם נהרגו מתחילת השנה במתקפות אוויריות של צבא אסד באזורים שבשליטת המורדים סביב העיר חאלב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully