וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם אליזבת תלך בעקבות מלך ספרד ותוותר על הכתר?

המלך חואן קרלוס הודיע במפתיע על הורשת הכתר לבנו הנסיך פליפה. גם מלכת הולנד ודוכס לוקסמבורג ויתרו בשנים האחרונות על כיסאותיהם. העיניים נשואות כעת למלכה הוותיקה ביבשת

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

(צפו בהודעת המלך חואן קרלוס, היום)

לאחר שמלך ספרד חואן קרלוס הודיע אתמול (שני) באופן מפתיע על פרישתו מהתפקיד והורשת הכתר לבנו, הנסיך פליפה, בעודו בחיים, עיני אירופה הופנו לממלכה הבריטית, שם המלכה אליזבת צפויה להפוך לשליטה הבריטית הוותיקה ביותר – אם תשמור על הכתר עד חודש ספטמבר 2015, אז תעבור את השיא שקבעה הסבתא של סבתה, המלכה אליזבת – 63 שנים ו-217 ימים.

כמה שליטים אירופאים ויתרו על הכתר בשנים האחרונות – המלכה ביאטריס בהולנד בשנה שעברה, שהורישה את הכתר לבנה, וז'אן, דוכס לוקסמבורג שוויתר על כיסאו בשנת 2000 לטובת הנרי. עם זאת, משפחת המלוכה הבריטית נמנעה לרוב ממסורת זו.

עוד כותרות מהעולם בוואלה! חדשות:
ארה"ב: נעבוד עם הממשלה הפלסטינית החדשה
אוקראינה: מאות בדלנים הסתערו על בסיס משמר הגבול
ברוקלין: מצוד אחר אלמוני שדקר בן 6 ובת 7 במעלית

המלכה אליזבת במושב הפתיחה של הפרלמנט הבריטי. רויטרס
"אין שאלה בכלל". המלכה אליזבת/רויטרס

ביום השנה ה-60 לשלטונה של אליזבת, היא נשאה נאום בפני בתי הפרלמנט הבריטי, במהלכו הצהירה על מחויבותה לשירות המדינה לשארית חייה. ראש הממשלה, דייויד קמרון – ה-12 במספר מאז עלייתה של אליזבת לכתר – אמר כי "אין שאלה בכלל", והמלכה לא תוריש את סמכותה לנסיך צ'ארלס בעודה בחיים.

בת דודתה, מרגרט רודס, אמרה בראיון לרשת BBC לרגל יום הולדתה של ה-80 של אליזבת, כי היא "בטוחה לחלוטין" שהמלכה לא תפרוש מהתפקיד רם המעלה. "זה לא כמו עבודה רגילה, אלא תפקיד לחיים", אמרה, "שבועתה של המלכה ביום ההכתרה הייתה כה עמוקה וכה מיוחדת עבורה, שהיא לעולם לא תשקול אפילו להפסיק למלא אותה עד מותה".

המלכה חוותה באופן אישי בשנת 1936 את פרישתו של המלך אדוארד השמיני – השליט הבריטי היחיד שוויתר על הכתר. הוא עשה זאת כדי שיוכל להינשא לאישה גרושה, האמריקנית ווליס סימפסון. בכך, אביה ג'ורג' השישי עלה לכתר והיא הפכה, בגיל 10, ליורשת העצר. במשפחת המלוכה, כך נראה, מעדיפים את "חלוקת העבודה" בין המלכה לנסיך צ'ארלס, במקום פרישה מוחלטת מהתפקיד.

(עדכון ראשון: 23:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully