וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבוכה במשטרה: חומרי חקירה חסויים הודלפו לתקשורת

3.6.2014 / 14:17

מסקנות חקירת חשד לשחיתות בעיריית אשדוד שהגיעו ללשכת ראש אגף החקירות הודלפו לעיתונאים בטרם נמסרו לפרקליטות. ניצב יצחקי נאלץ לחתום עליהן בחופזה והמשטרה חוקרת את ההדלפה

ראיון עם מני יצחקי בפאנל - ועידת המשפט. בן קלמר
תיק החקירה הועבר למשרדו של הניצב - והודלף. ניצב מני יצחקי/בן קלמר

במשטרת ישראל בודקים בימים אלה כיצד דלף מידע חסוי לתקשורת מלשכתו של ראש אגף החקירות והמודיעין (אח"מ), ניצב מני יצחקי. מסקנות חקירה בדבר חשד לשחיתות בעיריית אשדוד, שפרטיה היו חסויים לתקשורת, הועברו לפני כמה ימים ללשכתו של הניצב כדי שהוא יאשר אותן בטרם יועברו לפרקליטות. להפתעתו, כמה ימים לאחר מכן קיבלה דוברת אגף החקירות במשטרה פניות מעיתונאים שביקשו לקבל פרטים על החלטת יצחקי.

חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) חקרו בשנה האחרונה את הפרשה, שבה היו מעורבים לכאורה בכירים בעיריית אשדוד ובהם גם סגן ראש העיר, עמרם כנפו. בבסיס החקירה עומד החשד כי בכירים בעירייה קיבלו שוחד מקבלנים בתמורה להקלות בוועדות התכנון והבנייה. החקירה הסתיימה לפני ימים אחדים, ותיק החקירה ובו המסקנות הונח על שולחנו של יצחקי לאישור.

דוברת אגף החקירות הכחישה כי האגף מטפל בתיק וכן הכחישה את ההמלצה להעמיד לדין את הבכירים באוזני העיתונאים מאשדוד שפנו אליה. עם זאת, נאלצה המשטרה לפעול במהירות בעקבות ההדלפה ובמקום להעביר את התיק לפרקליטות לאחר חג השבועות, ביום חמישי, חתם ניצב יצחקי על ההמלצות אתמול. כמו כן, יצרו אנשי יאח"ה קשר עם עורכי הדין של החשודים כדי להודיע להם על ההחלטה להגיש את כתבי האישום.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "הפרסום בדבר חשד להדלפה ובדיקה המתקיימת בלשכת ראש אח"מ משולל בסיס עובדתי ומוכחש מיסודו. מבלי להיכנס לפרטים ולאי הדיוקים בגוף הכתבה, מדובר בברווז עיתונאי ונסיון לקושש כותרת באמצעות שרבוב שמו של ראש אח"מ ותו לא".

עוד בוואלה! חדשות:
גורם מדיני: "מאוכזבים שארה"ב תעבוד עם הממשלה הפלסטינית"
מחבל נורה למוות בצומת תפוח; לוחם מג"ב נפצע קל
שכני התינוק שנחנק: "כמה מקרי רשלנות עוד יקרו?"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully