וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש מהתפרעויות בהר הבית: הוגבלה כניסת מתפללים

30.5.2014 / 9:18

לאחר שהשבוע אירעו עימותים במתחם, לידי המשטרה הגיע מידע כי גם היום מתכוונים צעירים להפר את הסדר. האבטחה תוגברה, והכניסה תותר רק לבעלי תעודות זהות כחולות מגיל 45 ומעלה

שוטרים במהלך הפגנה בעיר העתיקה בירושלים. הר הבית, פברואר 2014. רויטרס
האבטחה תוגברה, שוב .שוטרים בהר הבית/רויטרס

לאחר שבמהלך השבוע האחרון אירעו התפרעויות אלימות במתחם הר הבית ובמסגד אל-אקצא, הצטבר גם במהלך היממה האחרונה מידע מודיעיני במשטרה בנוגע לכוונות של צעירים להפר את הסדר הציבורי באזור עם תום תפילות יום השישי. בשל כך, החליטו במשטרת מחוז ירושלים לתגבר את האבטחה במקום ואף הודיעו על הגבלות לכניסת מתפללים.

החל משעות הבוקר (שישי) נפרשו כוחות ביטחון סביב העיר העתיקה ובכניסות המובילות אליה על מנת לשמור על הסדר הציבורי. בנוסף, הודיעה המשטרה כי כניסת הגברים המוסלמים למתחם תותר רק לאלו אשר ברשותם תעודות זהות כחולות מגיל 45 ומעלה. בנוגע לכניסת נשים, הוחלט במחוז לא לנקוט בצעדים מיוחדים, והיא תותר בכל גיל.

ביום רביעי האחרון, בו צוין יום ירושלים ברחבי הבירה, התפרעו כמה עשרות רעולי פנים במתחם הר הבית ובמסגד אל-אקצא. הם יידו אבנים וירו זיקוקים מרחבת המסגד לעבר כוחות המשטרה שהיו במקום. הכוחות רדפו אחר המתפרעים, שנמלטו אל תוך המסגד, תוך שהם המשיכו ליידות אבנים ולירות זיקוקים לעבר השוטרים. שוטר אחד נפצע במהלך העימותים מפגיעת אבן שנזרקה לעברו. למרות האלימות, בחרה המשטרה באותו יום לא להגביל את כניסת המתפללים המוסלמים להר הבית והיא נמשכה כסדרה. מנגד, נאסרה כניסת יהודים ותיירים למקום.

האלימות בהר הבית ביום ירושלים הייתה המשך של האירועים האלימים שהתרחשו במקום ביום שלפני כן. ביום שלישי קרא צעיר פלסטיני קריאות גנאי לעבר מבקרים יהודים ששהו במתחם ההר. כתוצאה מכך, החלו צעירים פלסטינים נוספים להתגודד במקום ויידו אבנים לעבר הנוכחים. כוחות משטרה הוזעקו לאזור והתעמתו עם הצעירים. גם במהלך אירועים אלימים אלו נפצע שוטר אחד באורח קל מאבן שיודתה לעברו.

עוד בוואלה! חדשות:
הרב פינטו לחסידיו: "עשו לנו את כל הרע שבעולם"
ארה"ב: "כוחות הצבא הרוסי נסוגו מגבול אוקראינה"
אי אפשר לטעות, הקיץ כאן: שרב בכל אזורי הארץ

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully