וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם ביום ירושלים: נאסרה כניסת יהודים להר הבית

29.5.2014 / 0:28

כבר בשעה 9:30 בבוקר לא הורשו מבקרים להיכנס למתחם, לאחר שעשרות רעולי פנים החלו להתפרע וליידות אבנים. כך היה גם ברוב החגים היהודיים השנה. "המשטרה מתנהלת ברפיסות"

מהומות בהר הבית, 20 באפריל 2014. פאנט
"ירושלים שוחררה - אבל המשטרה טרם השתחררה". יהודים בכניסה להר הבית/פאנט

כמו בכל חג יהודי מתחילת השנה, גם אתמול (רביעי), יום ירושלים, התפרעו כמה עשרות רעולי פנים במתחם הר הבית ומסגד אל אקצא. החל משעות הבוקר, הם יידו אבנים וירו זיקוקים מרחבת המסגד לעבר כוחות המשטרה במקום, ובשל ההתפרעויות, כבר בשעה 9:30 בבוקר נאסרה כניסת תיירים ויהודים למתחם.

המשטרה המשיכה תחילה את הביקורים במתחם במסלול מקוצר, אך כשההתפרעויות הפכו למסוכנות הכוחות במקום הגיבו בסגירת ההר למבקרים. במקביל, כניסת מתפללים מוסלמים ותנועתם במתחם נמשכה כסדרה.

עוד בוואלה! חדשות:
נתניהו: "ירושלים תישאר שלנו, נמשיך לבנות בה"
הירי בביתוניא: חייל צה"ל ירה ללא אישור - והושעה
אף מילה על ישראל: אובמה שתק - והתנער מהכישלון של קרי

שוטרים חוסמים את הגישה לפלסטינים למסגד אל-אקצא בהר הבית, אפריל 2014. רויטרס
מתפללות מוסלמיות בכניסה להר הבית/רויטרס

נראה שמועדי ההתפרעויות בהר הבית אינם מקריים, ובשנה האחרונה הצליחו המתפרעים להביא לסגירתו של ההר למתפללים בחגים יהודיים. כך היה בפסח האחרון, וגם בפורים, אז נפתח הר הבית לתיירים ולמתפללים יהודים רק ביומו השני של החג. בחנוכה, המתחם היה פתוח ביומיים בלבד מתוך ששת ימי החג, זאת גם מאחר ובסופי השבוע המתחם פתוח למתפללים מוסלמים בלבד דרך קבע.

בערב סוכות, הר הבית היה פתוח, אך במהלך חול המועד – שלושה ימים בסך הכל – הוא היה סגור למבקרים יהודים ולתיירים. כך גם בערב יום כיפור, בערב ראש השנה ובתשעה באב. ביום העצמאות, עם זאת, היה ההר פתוח למבקרים ולראשונה סגור לכניסת מתפללים מוסלמים, באופן חסר תקדים.

יהודה גליק, מנהל "הליגה לחופש יהודי בהר הבית", אמר: "כ"ח באייר הוא יום שחרור הר הבית. מסתבר שירושלים שוחררה, אבל משטרת ישראל טרם השתחררה ועדיין מתנהלת ברפיסות מול האויב הטרוריסטי". לדבריו, "המשטרה, שרוצה להכריז על האידיוטים המקשקשים גרפיטי כארגוני טרור, לא יודעת להגיב כשטרוריסטים אמיתיים פועלים באור יום".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

"הם מחללים בעצמם את המסגדים של עצמם כשהופכים אותם למחסני תחמושת", הוסיף, "הגיע הזמן שארגוני זכויות האדם ידרשו להכריז על הפורעים בהר הבית כארגון טרור ועל פשעיהם כפשעי שנאה". לטענתו, יש לסגור מפני המתפרעים את הכניסה להר הבית, במקום לסגור את ההר ליהודים "חפים מפשע שכל חטאם שרצו לעלות למקום הקדוש שלהם".

בעוד שלמתפללים המוסלמים קיימים 11 שערי כניסה להר, ליהודים ולתיירים קיים שער כניסה בודד. גם בזמני הכניסה קיימת העדפה ברורה למתפללים, אשר כניסתם למתחם מותרת בכל ימות השבוע למשך 12 שעות, בעוד שמבקרים שאינם מוסלמים מורשים להיכנס למתחם במשך ארבע שעות בלבד, במהלך חמישה ימים בשבוע.

הר הבית נשלט על ידי הוואקף הירדני, כשמשטרת ירושלים אוכפת את חוקיו. על פי כללי המקום, אסור למי שאינו מוסלמי להתפלל במקום. כל מבקר שאינו מוסלמי שעולה להר ונתפס משתטח, ממלמל או מבצע כל דבר אשר עשוי להתפרש כתפילה מורחק על ידי המשטרה. כמו כן, כוחות הביטחון מנועים מלפרוץ למסגד במקרה של התפרעויות, ועל כן המתפרעים נוהגים ליידות מהמסגד עצמו אבנים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ברחבת הכותל התפללו ללא הפרעה אלפי מתפללים יהודים"/מערכת וואלה!, צילום מסך

יחד עם זאת, כאשר מצטבר מידע מודיעי על כוונה להפר את הסדר במקום, בסמכות המשטרה למנוע מצעירים או ממי שאינו תושב ירושלים להיכנס.

ממשטרת ירושלים נמסר בתגובה: "סגירת הר הבית מתבצעת בהתאם להערכות מצב שמתייחסות למכלול רחב של שיקולים והיבטים ומתוך אחריות המשטרה לשלומם ולביטחונם של האזרחים. המשטרה נערכה בכוחות מתוגברים לשמירת הסדר והביטחון בכלל אירועי יום ירושלים ברחבי העיר ובכותל המערבי. עוד יודגש כי על אף יידוי האבנים, ביקרו אתמול בשטח הר הבית כ-1,250 מבקרים, מהם 250 יהודים, וברחבת הכותל התפללו ללא הפרעה אלפי מתפללים יהודים".

(עדכון ראשון: 23:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully