וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "ירושלים תישאר שלנו, נמשיך לבנות בה"

28.5.2014 / 20:03

ראש הממשלה נאם בעצרת הממלכתית לציון יום איחוד ירושלים והבטיח כי בירת ישראל לא תחולק: "ירושלים היא הלב שלנו". הנשיא פרס על תהליך השלום: "אין אופציה לייאוש"

צילום: מור שאולי, עריכה: טל רזניק

ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר הערב (רביעי) כי ישראל לא תחלק את ירושלים ותמשיך לבנות בכל שכונותיה. "גם היום יש מי שמערער על זכות קיומנו. לא רק על ריבונותנו בירושלים, הם מערערים אפילו על תולדותינו. הם רוצים למחוק אפילו את אמיתות ההיסטוריה. הכחשת קיומו של בית המקדש, הכחשת הזיקה היהודית לירושלים, היא מרכיב מרכזי באידאולוגיה של האויבים שלנו. היא מבטלת את המסופר בתנ"ך, מתעלמת מאלפי תעודות וממצאים ארכיאולוגיים המתעדים את הקשר ההיסטורי של העם היהודי לארץ ישראל ולירושלים", אמר נתניהו בעצרת הממלכתית לציון יום איחוד ירושלים באתר ההנצחה הממלכתי בגבעת התחמושת.

טקס יום ירושלים בגבעת התחמושת, מאי 2014. יואב דודקביץ'
ראש הממשלה בנימין נתניהו בגבעת התחמושת, הערב/יואב דודקביץ'

"הם יכולים רק לנסות לנצח אותנו בשדה קרב", המשיך נתניהו. "הם לא מסתפקים בזה. כי הם יודעים שהקשר שלנו לבירת ישראל מחזק את כוחנו והוא מעיד על רציפות הקשר בין עם ישראל לארץ ישראל ומפוגג את האשליה שהקיום שלנו הוא רופף וזמני. עם חוזר לאדמתו כנגד כל הסיכויים אי אפשר לנצח. וזה מתנקז לירושלים. לכן, ירושלים תישאר שלנו. ירושלים היא הלב שלנו. התשובה הטובה ביותר למכחישי זכותנו, שיום אחד יתעשתו מהאשליה שלהם, ישלימו עם קיומנו ויאמצו את היד האמיתית שאנחנו מושיטים לשלום – היא להמשיך לחזק את ירושלים, להמשיך לחזק את מדינת ישראל, להמשיך לבנות את ירושלים ולפתח אותה בלי הפסקה, בכל מקום, ואני מאמין שאנחנו נראה ימים טובים עוד יותר". הוא סיכם ואמר: "לפני 47 שנים אוחדה ירושלים ולעולם לא תחולק עוד".

בעצרת הממלכתית משתתפים גם נשיא המדינה שמעון פרס, סגן יו"ר הכנסת ח"כ יוני שטבון (הבית היהודי), נשיא בית המשפט העליון השופט אשר גרוניס, יו"ר ועדת השרים לענייני סמלים וטקסים לימור לבנת, ראש העיר ירושלים ניר ברקת והרבנים הראשיים. בעצרת נוכחים גם שרים, חברי כנסת, מפקדי צה"ל, משפחות הנופלים, חברים לנשק ואישי ציבור.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
טקס יום ירושלים בגבעת התחמושת, מאי 2014. יואב דודקביץ'
נשיא המדינה שמעון פרס, ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא בית המשפט העליון, השופט אשר גרוניס, בטקס, הערב/יואב דודקביץ'

הנשיא פרס התייחס בנאומו למשא ומתן עם הפלסטינים ואמר: "תהליך השלום טרם הושלם. ברצוננו להשלים את המעגל כולו עם שכנינו הפלסטינים ועם המדינות כולן באזורנו. יש הנוטים להתייאש. מניסיוני, אני יודע שאין אופציה לייאוש ושאין סיכויים אבודים, גם אם לפעמים כך נדמה לאנשים.

"כשאנו מעלים את זכרם של גיבורינו שנפלו בקרב על גבעת התחמושת, אנו נושאים בלבנו תפילה שירושלים שוב לא תהא זיר?ת מלחמה", המשיך הנשיא. "וחומותיה לא יידעו עוד חרב. הגיעה עת הגשמת ייעודך?, ירושלים".

(עדכון ראשון: 19:30)

עוד חדשות מהארץ:
נתניהו תומך בריבלין: "מקווה שנעבור ימים טובים יותר"
חשיפה: בנות 13 מראשון לציון - זונות רחוב
הרעלת התינוק: הסכנות הגדולות במזון שפג תוקפו

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully