וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף מאמצי צה"ל: 422 כלי נשק נגנבו בחמש שנים

28.5.2014 / 15:11

בצבא הכריזו מלחמת חורמה על תופעת גניבת כלי נשק מבסיסים והעברתם לעבריינים. הנתונים אמנם מצביעים על ירידה בתחום, אך גורם ביטחוני טוען: "מדובר בכמות נשק של גדוד חי"ר"

תושב נתניה החזיר למשטרה 245 רובים ואקדחים. יוני 2013. חטיבת דובר המשטרה
"נדרש שילוב זרועות לא רק של צה"ל אלא גם של המשטרה והשב"כ"/חטיבת דובר המשטרה

בשנים האחרונות, בשל ריבוי המקרים של גניבת כלי נשק מבסיסי צה"ל, הכריזו בצבא מלחמת חורמה בתופעה. זאת, כחלק מן ההבנה שחלק גדול מאוד מכלי הנשק נמכרים על ידי החיילים שגנבו אותם לגורמי פשיעה ברחבי הארץ. קצינים בכירים טענו כי המאמצים הגדולים שהושקעו בנושא נשאו פרי, וכי חלה ירידה בהיקף כלי הנשק הגנובים.

לאחרונה, פנתה התנועה לחופש המידע אל הצבא בבקשה לדעת כמה כלי נשק נגנבו בשנים האחרונות, ומהמידע שהתקבל עולה שאכן קיימת ירידה בגניבת כלי הנשק. לפי נתוני הצבא, ב-2009 נגנבו 122 כלי נשק, ב-2010 116, ב-2011 55, ב-2012 89 ובשנת 2013 60 כלי נשק. הנתונים הללו לא מתייחסים לאמצעי לחימה נוספים שנחשבים מאוד מבוקשים בקרב ארגוני הפשע, כגון רימונים ומטעני חבלה.

עוד בענייני צבא וביטחון:
בשל הקיצוצים: צה"ל יפסיק להטיס את נתניהו
תחקיר צה"ל מחליש את גרסת הפלסטינים להרג בנכבה
יעלון על צווי המעצר: מצער, טורקיה לא בשלה להסדר

מפקד פיקוד הצפון, אלוף גדי אייזנקוט ומפקד אוגדה 36, תת – אלוף אייל זמיר במצפה הילה, יוני 2011. דובר צה"ל
נקבעו קריטריונים מחמירים. אייזנקוט/דובר צה"ל

אולם, חרף הירידה, עדיין מדובר בכמות נכבדה של כלי נשק שנגנבו בחמש השנים האחרונות – 442 במספר, ובשל כך בצבא עדיין מודאגים מהיקף התופעה. "מדובר בהיקף נשקים של גדוד חי"ר בצה"ל", אמר היום (רביעי) גורם ביטחוני בהתייחסו לנתון הכולל. "זו תופעה מדאיגה וחמורה, אבל נדרש כאן שילוב זרועות לא רק של צה"ל אלא גם של המשטרה והשב"כ".

בצבא מנסים להילחם בתופעה בדרכים שונות, ורק לאחרונה הוצגה לסגן הרמטכ"ל, אלוף גדי אייזנקוט, סיכום מעקב אחר גניבת כלי נשק ממחנות צה"ל, שבדקה, בין השאר, את סוגיית אבטחת המחנות השונים, הבונקרים ונהלי השימוש בנשקים. בנוסף לכך, הדגישו בצה"ל בתגובה לנתונים המוצגים כאן, כי נקבעו לאחרונה קריטריונים מחמירים לנשיאת כלי נשק על ידי לוחמים: לוחם מרמת רובאי 0.3 ומעלה, למעט מקרים שבהם אושר באופן פרטני, כל לוחם המשרת ביהודה ושומרון, קצין או נגד המשרת ביחידה קדמית ולוחמים המצויים בהכשרה צבאית לפיקוד.

עו"ד אלונה וינוגרד, מנכ"לית התנועה לחופש המידע, מסרה כי "יש לציין לטובה את התייחסות צה"ל בתקופה האחרונה לבקשות חופש מידע, שמוגשות מטעם התנועה. יחד עם זאת, ישנו מידע רב הנמצא בידי צה"ל, שעדיין לא זוכה להגיע לידי הציבור. בראש ובראשונה נושאים הקשורים לתקציבי הצבא. אנו תקווה שהמשך המגמה החיובית שמאפיינת את צה"ל לאחרונה בכל הקשור לשיתוף ציבור במידע, יגיע גם למידע זה".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully