וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנודן משיב אש: "טכנאי? אומנתי להיות מרגל"

מדליף תכנית הציתותים של הסוכנות לביטחון לאומי עונה למבקריו בממשל האמריקני, שניסו להפחית מחשיבותו ולהציגו כאיש טכני בדרג נמוך. "זו הטעיה מכוונת, עבדתי בזהות בדויה"

מדליף תכנית הציתותים של ארצות הברית אדוארד סנודן התראיין ל-NBC. רויטרס
אדוארד סנודן והמראיין בריאן וויליאמס/רויטרס

אדוארד סנודן, מדליף תכנית הציתותים של הסוכנות לביטחון לאומי (NSA) משיב אש: בראיון ששודר הלילה (רביעי) ברשת NBC, עונה עובד הסוכנות לשעבר למבקריו, אשר ניסו להציגו כטכנאי מחשבים בדרג נמוך. "אימנו אותי להיות מרגל, ואף פעלתי מעבר לים בזהות בדויה", הבהיר סנודן למראיין בריאן וויליאמס.

סנודן, שהצליח להוריד ממאגרי המידע של ה-NSA כ-1.7 מיליון מסמכים סודיים החושפים את האופן שבו ארצות הברית אוספת מידע על אזרחי ובעלות בריתה, תיאר עצמו בראיון כ"מומחה טכני", כלשונו, בעל גישה לדרגי המקצוע הבכירים בארצות הברית. "לא עבדתי עם אנשים ולא גייסתי סוכנים", אמר. "תפקידי היה לפתח מערכות שיעבדו עבור ארצות הברית, ועשיתי זאת בכל הרמות – מהתחתית ועד לצמרת. פיתחתי שיטות אשר יסייעו לארצות הברית לשמור על אנשיה ועל ביטחון המידע שלה בסביבות הפעולה המסוכנות ביותר בעולם".

הדלפות ה-NSA: מסמכי אדוארד סנודן - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
פרס פוליצר לעיתונים שחשפו את מסמכי סנודן
"אובמה ישים סוף לתכנית הציתותים של ה-NSA"
ועדת הסנאט למודיעין: "ה-CIA פרץ למחשבים שלנו"

אובמה מכריז על שינויים בתקנות הביון, ינואר 2014. רויטרס
הנשיא אובמה מודיע על השינויים בתקנות הביון, ינואר האחרון/רויטרס

בשנה שעברה, לאחר שהחל סנודן להדליף פרטים על תכניות הריגול של ה-NSA, ניסו גורמים בכירים בממשל האמריקני להפחית מחשיבות תפקידו בסוכנות ולהציגו כטכנאי, ואף השתמשו בביטויים כמו "מנהל מערכות מידע", דבר שלטענתו של סנודן היה בבחינת "הטעיה מכוונת".

במהלך חודש יוני האחרון הנשיא ברק אובמה בעצמו אמר לכתבים: "לא, אני לא הולך להקפיץ מטוסים כדי למצוא האקר בן 29", כשהוא מתייחס בדבריו לעובדה כי סנודן נמלט מארצות הברית כדי להימנע מעונש מאסר. כיום, שוהה סנודן ברוסיה, שם הוא זכה לקבל מקלט מדיני מהשלטונות, וגם ראיון זה נערך על אדמתה.

ב-CIA סירבו להתייחס לדברים שהשמיע סנודן בראיון שהעניק בכלל, ולתפקיד שמילא בסוכנות בפרט, אלא רק הפנו לדברים שאמר מנהל המודיעין האמריקני, ג'יימס קלפר, בחודש ינואר האחרון בפני ועדת המודיעין של הסנאט. "סנודן טוען כי הוא ניצח וכי משימתו הושלמה", אמר אז קלפר. "אם זה נכון, אני קורא לו ולשותפיו להשיב את המסמכים הגנובים שטרם נחשפו, כדי למנוע נזק נוסף לביטחון הלאומי של ארצות הברית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully