וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אובמה ישים סוף לתכנית הציתותים של ה-NSA"

"הניו יורק טיימס" מדווח כי בבית הלבן עמלים על ניסוח הצעת חוק, לפיה נתוני שיחות הטלפון יישארו בידי חברות התקשורת, ואנשי הסוכונת יוכלו לעיין בהם רק בצו בית משפט

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

(אובמה מודיע על הרפורמה בתכנית הציתותים, ינואר האחרון)

אנשי ממשל אובמה מכינים הצעת חוק, שמטרתה לשים סוף לציתותים רחבי ההיקף של הסוכנות לביטחון לאומי (NSA) - כך דיווח הלילה (שלישי) העיתון "ניו יורק טיימס" מפי בכירים בממשל האמריקני. על פי ההצעה המתגבשת, שאמורה להעלות לאישור הסנאט כבר ביום שישי הקרוב, הסוכנות תפסיק את האיסוף השיטתי של רישומי שיחות טלפון של אזרחים.

במקום זאת, הרישומים יישארו בידי חברות התקשורת, ואנשי הסוכנות יוכלו לבקש לעיין באלו המעניינים אותם בנסיבות מיוחדות שיצריכו זאת, בכפוף לצו בית משפט. בנוסף, במקום שמאגר הנתונים יכלול מידע מחמש השנים האחרונות, כפי שעושה ה-NSA כיום, הנתונים יישמרו על ידי חברות הטלפון למשך 18 חודשים בלבד.

נשיא ארה"ב ברק אובמה מודיע על הטלת סנקציות על רוסיה לאחר משאל העם על סיפוח קרים. הבית הלבן, 17 במרץ 2014. רויטרס
אובמה/רויטרס

לאור הביקורת הגוברת – הן בארצות הברית והן ברחבי העולם – להיקף הציתותים שביצעה הסוכנות לביטחון לאומי, ושנחשפו על ידי עובד הסוכנות לשעבר אדוארד סנודן – נשא הנשיא ברק אובמה נאום מיוחד בבניין משרד המשפטים בוושינגטון, בו הודיע על השינויים בתקנות הביון האמריקניות.

אובמה הבהיר כי פעילויות הביון האמריקניות במדינות זרות מבוצעת רק למטרות ביטחון לאומי, וכך גם במקרה של מנהיגי מדינות זרות. הוא הוסיף והדגיש: "סוכנויות המודיעין שלנו ימשיכו לאסוף מידע לגבי כוונותיהן של ממשלות זרות – בניגוד לאזרחים פשוטים – ברחבי העולם, ממש כפי ששירותי המודיעין של כל מדינה אחרת עושים. לא נתנצל פשוט כי שירותי המודיעין שלנו טובים יותר".

"אני מאמין שאנחנו צריכים גישה חדשה", הוסיף אובמה, שרמז כבר אז כי תוסדר שיטה במסגרתה יישמרו נתוני השיחות, אך לא בידי גופי השלטון. "הוריתי לבצע שינוי שישנה את איסוף הנתונים בהיקף גדול כפי שהוא קיים כיום, ולהביא להקמת מנגנון שמשמר את היכולות שאנחנו צריכים, ללא שמירה של הנתונים האלה בידי הממשל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully