וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוד לוי עדיין שוקל לרוץ לנשיאות: "יש רצון ושאיפה"

השר לשעבר התייחס לאפשרות שיתמודד לתפקיד, אך רמז שהוא מחכה לתמיכת נתניהו ומקווה להיות מועמד מטעם הליכוד. "צריך הסכמה רחבה, אחרת זו התגוששות שלא מקובלת"

צילום: ערן גילווארג, עריכה: יאיר דניאל

"יש רצון ושאיפה, אבל צריך לשקול את זה בכובד ראש" - כך אמר הבוקר (חמישי) השר לשעבר דוד לוי בהתייחסות לאפשרות שיתמודד לנשיאות.

לוי, שמונה לשר הקליטה בממשלתו של מנחם בגין ב-1977 והיה גם שר החוץ מטעם הליכוד בממשלתו של יצחק שמיר, אמר את הדברים לעיתונאים מחוץ לביתו בבית שאן. לוי רמז על רצונו להתמודד מטעם מפלגת השלטון ולא כמועמד עצמאי. "העניין הוא לא איזו הרפתקה. צריך להביא את זה לליכוד, להסכמה רחבה. אם אין את זה, אז זו הצטרפות לאיזושהי התגוששות שלא מקובלת", אמר.

הצהרתו של לוי מגיעה על רקע הסרת מועמדותו של שר האנרגיה והמים סילבן שלום השבוע, שהחליט לא להתמודד לאחר שהבין שלא יקבל את תמיכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. השניים נועדו ביום שני האחרון בביתו של ראש הממשלה, שלא הבשילה לידי הודעת תמיכה. באופן דומה, נראה כי לוי יתמודד רק אם יזכה לתמיכתו של נתניהו עצמו.

עוד בנושא:
פרסום ראשון: דוד לוי מגייס תמיכה למרוץ לנשיאות
מצעד ההכפשות של המתמודדים במירוץ לנשיאות
המרוץ לנשיאות: מאמץ לפייס בין ריבלין לנתניהו

דוד לוי מחוץ לביתו בבית שאן. מאי 2014. ערן גילווארג
דוד לוי מחוץ לביתו בבית שאן, היום/ערן גילווארג

כשנשאל לוי מדוע טרם פתח בקמפיין רשמי להתמודדות לנשיאות, אמר: "לא שמתי את זה כמטרה. אני לא יכול למנוע מאנשים לדבר". עם זאת, ראש עיריית מודיעין נודע כמי שמרכז עבור לוי את המאמצים בגזרה הפוליטית ובניסיונות לזכות לתמיכה חברי הכנסת. ביבס נחשב לבעל השפעה רבה בליכוד ויחסיו עם נתניהו טובים מאוד. עם זאת, לא בטוח שלוי אכן יגייס את התמיכה הדרושה ויודיע בסופו של דבר על התמודדותו.

עד כה, רק שלושה מועמדים גייסו את מספר החתימות הדרוש והצהירו על התמודדותם לתפקיד נשיא המדינה: חבר הכנסת מאיר שטרית (התנועה), חבר הכנסת בנימין בן אליעזר (העבודה) וחבר הכנסת ראובן ריבלין (הליכוד-ביתנו). האחרון אינו זוכה לפי שעה לתמיכתו של נתניהו ולכן אינו נחשב למועמד מטעם מפלגת הליכוד.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
דוד לוי מחוץ לביתו בבית שאן. מאי 2014. ערן גילווארג
"לא יכול למנוע מאנשים לדבר"/ערן גילווארג

השבוע הודיע יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, כי הבחירות לנשיאות יתקיימו ב-10 ביוני. "תפקיד נשיא המדינה הוא תפקיד חשוב. נשיא מדינת ישראל אמור לאחות את הקרעים ולגשר בין לבבות. מוסד הנשיאות בעיניי הינו מוסד חשוב המהווה סמל לאחדות העם, במיוחד בעתות משבר וקונפליקט", אמר אדלשטיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully