וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלקין לנתניהו: תמוך בריבלין במרוץ לנשיאות

21.5.2014 / 14:59

מי שהיה אמור להיות ראש מטהו של השר שלום במרוץ לנשיאות ואחד האנשים החזקים בליכוד קורא לראש הממשלה לתמוך ביריבו המר בתוך המפלגה. עכשיו, כולם ממתינים לתשובת דוד לוי

צילום: עומר מירון, עריכה: יאיר דניאל

(צפו ביו"ר הכנסת מודיע על מועד הבחירות לנשיאות)

לחץ על ראש הממשלה לתמוך בחבר הכנסת ראובן ריבלין (הליכוד) במרוץ לנשיאות: בעקבות הודעתו של השר סילבן שלום על הסרת מועמדותו לתפקיד נשיא המדינה הבא, קרא בצהריים (רביעי) חבר הכנסת זאב אלקין – אחד האנשים החזקים בליכוד – לראש הממשלה בנימין נתניהו להודיע על תמיכה בריבלין – יריבו של ראש הממשלה בליכוד. אתמול דווח כי בימים האחרונים נעשו מאמצים גדולים בתוך הליכוד לתווך פגישה בין נתניהו לריבלין שנואש מהאפשרות שנתניהו יתמוך בו. כעת, ריבלין מרכז מאמציו בניסיון להגיע למצב בו נתניהו לא יביע תמיכה במועמד אחר.

המרוץ לנשיאות - עוד כותרות:
מוקדם יותר היום: סילבן שלום הסיר מועמדותו
בתוך הליכוד - מאמצים לתווך בין נתניהו לריבלין
קצרות ואינטנסיביות: הבחירות לנשיאות - ב-10 ביוני

משה (בוגי) יעלון, זאב אלקין, יאיר לפיד, בנימין נתניהו וגדעון סער במליאת הכנסת בדיון על חוק המשילות. יואב דודקביץ'
נתניהו ישתכנע? אלקין וראש הממשלה בכנסת/יואב דודקביץ'

נתניהו העביר לח"כ שלום מסר לפיו לא יתמוך בו במרוץ לתפקיד הנישא – מה שהוביל לפרישתו של שלום. לאלקין, שאמור היה להיות ראש מטהו של שלום בבחירות שנקבעו ל-10 ביוני, הצטרפה חברת הכנסת מירי רגב, שהעבירה את תמיכתה לריבלין.

מחכים לדוד לוי

כעת, עם פרישתו של שלום, עשוי שר החוץ לשעבר, דוד לוי, להודיע על התמודדות. מי שמרכז עבור לוי את המאמצים בגזרה הפוליטית הוא ראש עיריית מודיעין, חיים ביבס, הנחשב לבעל השפעה רבה בליכוד, ויחסיו עם נתניהו טובים מאוד. שמו של לוי עלה פעמים רבות במהלך המרוץ כמי שעשוי להתמודד לתפקיד, אולם הוא עצמו שמר עד כה על מרחק מאור הזרקורים. עושה רושם שכניסה אפשרית למרוץ של לוי תתאפשר רק אם נתניהו יחליט שהוא תומך בו.

השבוע הודיע יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, על מועד הבחירות לנשיאות. תפקיד נשיא המדינה הוא תפקיד חשוב", אמר אדלשטיין. "נשיא מדינת ישראל אמור לאחות את הקרעים ולגשר בין לבבות. מוסד הנשיאות בעיניי הינו מוסד חשוב המהווה סמל לאחדות העם, במיוחד בעתות משבר וקונפליקט". הוא מתח ביקורת על ההתנהלות עד כה: "לצערי, ואני בטוח שלצער כולנו, עד עתה המרוץ הנוכחי התאפיין בהכפשות ובדה-לגיטימציה, התנהלות שלטעמי ביזתה את התהליך ופגעה קשות במוסד החשוב הזה. אני רוצה לאחל לכל המתמודדים הצלחה, אך יותר מזה: מבקש ואף דורש, בשמי, בשם הכנסת ובשם העם בישראל לנהוג בהדר, בכבוד, בהגינות, במוסר וביושר – אחד כלפי השני וכולם כלפי המוסד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully