וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקס, שקרים ואורגיות: הלילה שהסתיים בתיק אונס

21.5.2014 / 14:53

בדואי מהדרום השתתף ב-2008 באורגיה בבית פרטי, ולמחרת הואשם באונס על ידי המארגנת. המחוזי גזר שלוש וחצי שנות מאסר, אך העליון זיכה אותו מכל אשמה. "שש שנים של סיוט"

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

נדמה שהסיפור הבא הגיע הישר מסדרת דרמה עתירת תככים וסקס. תחילתו באשת יחסי ציבור ידועה, שנהגה, כך על פי עדות בן זוגה במשפט, לקיים בזמנה הפנוי אורגיות רבות משתתפים בבית פרטי, וסיומו בביקורת חריפה של בית המשפט העליון על המשטרה, הפרקליטות ובית המשפט המחוזי שכמעט ושלחו אדם חף מפשע לשלוש וחצי שנים בכלא.

תחילת הפרשה בחודש אוקטובר 2008, אז התקיימה אורגיה בבית פרטי בבאר שבע בה לקחו חלק אשת יחסי הציבור, צעירה נוספת, קצין משטרה בדרגת רב-פקד - ששימש אז כראש מחלקת חקירות - וחברו, בדואי תושב האזור, מוסא אבו סוילם בן ה-50. לאחר ששתו מספר משקאות משכרים וצפו בסרטים פורנוגרפיים, קיימו הארבע יחסי מין במשך הלילה.

אך ללילה הסוער, כך נראה, היו תוצאות לא נעימות: ביום המחרת פנתה אשת יחסי הציבור למשטרה בטענה כי אבו סוילם אנס אותה. היא אינה זכרה כיצד הוא הגיע לחדרה באותו לילה, אך זכרה שהיא הדפה אותו ואמרה לו שאינה מעוניינת ביחסי מין איתו, והוא בתגובה אנס אותה בכוח. לטענתה, היא ביקשה לקיים יחסי מין עם בן זוגה קצין המשטרה, ולא עם חברו.

עוד בוואלה! חדשות:
סילבן שלום לא יתמודד על נשיאות המדינה
נשיא מצרים לשעבר מובארק נידון ל-3 שנות מאסר
צה”ל שומר את הקלפים קרוב מדי לחזה

יחצ. ShutterStock
המתלוננת טענה כי רצתה לקיים יחסי מין עם בן זוגה, ולא עם חברו/ShutterStock

יומיים לאחר אותו לילה נעצר אבו סוילם בחשד לאונס. בחקירתו הוא הכחיש את המעשים שיוחסו לו וטען כי הפגישה תואמה מראש והייתה בהסכמת כל המשתתפים, שידעו היטב לאן הם מגיעים ולשם מה.

אלא שבמשטרה ובפרקליטות לא השתכנעו. אבו סוילם שהה במעצר כשבועיים ולאחר מכן תקופה ממושכת במעצר בית, וב-2008 הוגש נגדו כתב אישום בבית המשפט המחוזי בבאר שבע בגין שני סעיפי אונס. במהלך המשפט חזר אבו סוילם על טענתו כי המעשים נעשו בהסכמה, אך שופטות המחוזי רות אבידע, חני שלוצקי ומיכל ברמס דחו את גרסתו ואימצו את גרסת המתלוננת, תוך שהן גוזרות עליו שלוש וחצי שנות מאסר בפועל.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

"החוקר איים על הנחקרת כי בתה תילקח לאימוץ"

אבו סוילם, משוכנע בחפותו, לא ויתר. בעצת עורכי דינו מטעם הסנגוריה הציבורית, עו"ד רות לוין ואורי דייגי, הגיש האיש ערעור לבית המשפט העליון על ההרשעה. בערעורו טען אבו סוילם בין היתר כי על פי בדיקת שני פסיכיאטרים ופסיכולוג, המתלוננת לוקה בהפרעת אישיות גבולית. במצב כזה היא עשויה להאמין שהיא נאנסה למרות שלא כך הם פני הדברים ולכן עדותה תישמע אמינה. כמו כן, קבל אבו סוילם על כך שבית המשפט המחוזי החליט בפסיקתו להתעלם מכל העדים שהיו באירוע ותמכו בגרסתו, בטענה כי כולם שיקרו, אך לא הוגש נגד אף אחד מהם כתב אישום.

בתום דיון מקיף בנושא החליט העליון לפני שבועיים להפוך את החלטת בית המשפט המחוזי, לקבל את הערעור ולזכות את אבו סוילם מכל אשמה, תוך שהוא מותח ביקורת חריפה על התנהלות המשטרה, הפרקליטות ובית המשפט המחוזי. לדברי השופטים סלים סלים ג'ובראן, יורם דנצינגר ויצחק עמית גורמים אלה הפעילו לחצים ומניפולציות לא סבירות על מנת להשיג הודאה בחשדות שייחסו לאבו סוילם.

בין היתר התייחסו השופטים למאמצי המשטרה להוציא מהצעירה הנוספת שהייתה שותפה לאורגיה עדות שתתמוך בגרסת המתלוננת. השוטרים, נכתב בפסק הדין, ערכו לצעירה חקירה בשעות הלילה, "שבתחילתה מודיע החוקר לנחקרת, אישה במעמד חברתי מוחלש, אם לפעוטה הנמצאת בחודש השישי להריונה, כי בתה תילקח ממנה ותימסר לאימוץ".

בנוסף, כתבו השופטים, "החוקר מטלפן לכאורה לשירות הסוציאלי לצורך הוצאת הבת מהבית, תוך שהוא מודיע לנחקרת שאין לה זכות דיבור בעניין זה; החוקר לא מאפשר לנחקרת להתקשר לאמה; החוקר מסרב לתת לנחקרת כוס מים; החוקר מורה על כבילתה באזיקים בידיה וברגליה, והיא נכבלת ברגליה; החוקר שב ומטיח בנחקרת בצעקות איך לאחת כמוה בכלל יש ילדה ואם היא חושבת שמישהו יתחשב בה 'בגלל הבטן שלה' היא טועה מאוד". לדבריהם השופטים, "התנהלות זו מעוררת תחושת אי נוחות, בלשון המעטה". השופטים הוסיפו: "החקירה אף לא תועדה בתיעוד חזותי או קולי, בניגוד להוראות".

סנגורו של מוסא אבו סוילם, עורך הדין אורי דייגי מהסנגוריה הציבורית, אמר השבוע על הזיכוי המוחלט: "בית המשפט העליון עשה צדק בקבלו את הערעור. המערער מאושר כי שש שנות הסיוט הסתיימו, ואנו מקווים שפסק הדין יילמד על מנת שטעויות כאלה לא יקרו עוד בעתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully