וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנסיך צ'ארלס "השווה את הנשיא פוטין להיטלר"

סערה בריטניה בשל טענתה של ניצולת שואה, שסיפרה כי יורש העצר הבריטי, המבקר בקנדה, אמר לה כי פעולותיו של היטלר לכיבוש אירופה "אינן שונות ממה שפוטין עושה היום"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

התקשורת בבריטניה סוערת בשל הדיווחים כי הנסיך צ'ארלס השווה בין נשיא רוסיה ולדימיר פוטין למנהיג המפלגה הנאצית, אדולף היטלר.

יורש העצר הבריטי, המבקר בימים אלה בקנדה עם רעייתו קמילה, שוחח עם ניצולת שואה יהודייה העובדת במוזיאון במדינה. "הוא שאל אותי מתי הגעתי לקנדה", אמרה האישה שברחה מפולין במלחמת העולם השנייה, "אמרתי לו שב-1939". השניים שוחחו על הדרך שבה השתלט היטלר על מדינות אירופה, ואז, לדבריה, אמר צ'ארלס: "זה לא שונה ממה שפוטין עושה היום". בדבריו התייחס צ'ארלס לסיפוח של חצי האי קרים מאוקראינה לרוסיה לפני כחודשיים.

ארמון המלוכה לא הכחיש את הדיווח, אך מסר "אין זה נהוג להגיב על שיחות פרטית". האישה שסיפרה על התקרית לתקשורת, מריאן פרגוסון, הופתעה מהעניין שיצרה ההתבטאות החריפה. "זו הייתה סתם הערה, לא חשבתי שזה יעשה כזה רעש".

עוד חדשות מהעולם:
נשיא מצרים לשעבר מובארק נידון ל-3 שנות מאסר
צפו: אימא דובה מצילה את בנה הגור בכביש מהיר
משעל: נמשיך להתנגד לפולש בלי פשרות, למרות הפיוס

הנסיך צ'רלס ורעייתו קמילה מביטים ביצירות אמנות בהליפקס - קנדה, 21 במאי 2014. GettyImages
הנסיך צ'ארלס עם רעייתו קמילה בביקור במוזיאון בהליפקס, הבוקר בקנדה/GettyImages

דבריו של הנסיך צ'ארלס כבר הספיקו לעורר הדים בתקשורת בממלכה המאוחדת. בחודשים האחרונים עוברות יותר ויותר סמכויות של המלכה לבנה בן ה-65. הלך מחשבתו של האיש, שאמור לרשת את כסאה של אמו בת ה-88, המלכה אליזבת השנייה, מעסיק את כלי התקשורת בבריטניה, שטוענים לעתים כי הוא מתעסק בעניינים לא לו.

סגן ראש ממשלת בריטניה, ניק קלג, הגן היום על התבטאותו של הנסיך, באומרו כי מדובר "ללא כל ספק בשיחה פרטית". בריאיון ל-BBC אמר קלג: "אני לא שותף לדעה שאם אתה חלק ממשפחת המלוכה אתה צריך לשתוק".

הנשיא פוטין עצמו צפוי לפגוש את הנסיך צ'ארלס בחודש הבא בצרפת, בחגיגות יום הפלישה לנורמנדי (D-Day) במלחמת העולם השנייה על ידי בעלות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully