וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסכם להבראת הדסה: המדינה תזרים 1.3 מיליארד ש"ח

19.5.2014 / 1:13

שירותי הרפואה הפרטיים ישארו במתכונתם הנוכחית החל מהשעה 15:00 ושכר הרופאים שיקוצץ יוחזר להם כעבור עשור. הרופאים הביעו שביעות רצון והנאמנים שמרו על "אופטימיות זהירה"

הסכם בהדסה: האחיות ועובדי המשק שבים לעבודה. צילום מסך
עובדי הדסה לאחר סיום השביתה בפברואר/צילום מסך

בתום שעות ארוכות של משא ומתן הוגשו אמש (ראשון) לבית המשפט המחוזי בירושלים תכנית ההבראה והסדר הנושים של בית החולים הדסה בירושלים. על פי התכנית, המדינה תזרים על פני תקופה של שבע שנים 1.3 מיליארד שקלים לבית החולים. השר"פ (שירות רפואה פרטי), שהיווה סוגיה שנויה במחלוקת במהלך המשא ומתן, ייוותר על כנו בבית החולים. הנאמנים הביעו "אופטימיות זהירה" והרופאים הגיבו בשביעות רצון. ביום שלישי הקרוב תיערך אסיפת הנושים, בה יובא ההסכם להצבעה.

עוד בוואלה! חדשות:
גבר לקה בלבו ומת בסוף המשחק של מכבי
רוצח דרק רוט נידון לשנת מאסר על הונאה באשראי
ראשי האוניברסיטאות נגד הארכת חופשת הלידה

על פי ההסדר, 30 רופאים יעזבו את בית החולים – רובם במסגרת הסכמי פרישה מרצון. במסגרת ההסכם, הוחלט כי חלקו של בית החולים בהכנסות מהשר"פ יגדל ל-30 אחוזים. על פי הערכות, בכך יוזרמו לבית החולים 25 מיליון שקלים נוספים מדי שנה. כמו כן, הניתוחים והייעוץ הרפואי במסגרת השר"פ יתבצעו החל מהשעה 15:00, למעט במקרים בהם יש צורך רפואי להתחיל את ההליך מוקדם יותר. עם זאת, נקבע כי חל איסור לשדל כל חולה לקבל שירותים רפואיים במסלול השר"פ.

למשך שלוש שנים, יופחתו 4.5 אחוז בממוצע משכר כל הרופאים, בסך הכל 120 מיליון שקלים שייחשבו כהלוואה לבית החולים שתוחזר להם כעבור עשר שנים. שכר האחים והאחיות יעבור קיצוץ בן שני אחוזים, למעט שכרם של אלו המרוויחים פחות מ-6,000 שקלים בחודש עבור עבודה במשרה מלאה. גם סכום זה יוחזר לאחיות בתום עשור. בנוסף, משרותיהם של 275 עובדי מנהל ומשק יעברו קיצוצים.

עובדי בית החולים הדסה עין כרם עוזבים את המחלקות בהמשך למחאה, ינואר 2014. נועם מושקוביץ
עובדי הדסה בינואר/נועם מושקוביץ

במסגרת התחייבויות המדינה בהסכם, ימונה להדסה חשב מלווה מטעמה, כפי שהתעקשה שרת הבריאות יעל גרמן. כמו כן, המדינה תזרים לבתי החולים סכום כולל של 1.3 מיליארד שקלים, חלקו כמענק חד-פעמי וחלקו כסכום שישולם על פני שבע שנים ותרכוש נכסים שבבעלות נשות הדסה. ההסכם מפרט גם את הסדרי החוב לנושים של בית החולים, ביניהם חוב לרשות המסים ולביטוח הלאומי, בסכום של 110 מיליון שקל. ספקים ונותני שירות של הדסה ייאלצו במסגרת ההסדר למחוק 25 אחוזים מהחוב של בתי החולים.

נאמני הדסה הביעו "אופטימיות זהירה" באשר להצלחת שיקום בתי החולים באמצעות התוכנית. בתכנית המתוקנת אין שינויים מהותיים מזאת שהגישה ההנהלה בשבוע שעבר, אולם הצדדים המעורבים הגיעו לנוסחאות מוסכמות בשורה של נושאים מהותיים ולפיכך נראה כי הצדדים עתידים לאשר את התכנית.

  • עוד באותו נושא:
  • הדסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully