וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת פתרון? יש הסכמה בין המדינה ל"נשות הדסה"

9.5.2014 / 9:30

נאמני בית החולים הגישו תכנית להבראת המוסד הרפואי, המשקפת את ההסכמות שהושגו בין הצדדים ואת אלה שהושגו עם ההסתדרות. כל הנוגעים בדבר יתרמו מכספם כדי להציל את בית החולים

כנס עובדי הדסה לאחר סיום השביתה. פברואר 2014. נועם מושקוביץ
עובדי הדסה לאחר סיום השביתה בפברואר/נועם מושקוביץ

המשבר בהדסה לקראת פתרון? נאמני בית החולים הדסה הגישו במהלך הלילה (שישי) לבית המשפט המחוזי בירושלים תכנית להבראת בית החולים, על פי הוראת השופט. התכנית משקפת את ההסכמות שהושגו בין המדינה לארגון "נשות הדסה", וכוללת את ההסכמות שהושגו עם ההסתדרות בנוגע לעובדים. עם זאת, עדיין נדרשת הסכמת חלק מהצדדים לתכנית.

עוד חדשות מהארץ:
עצר לעזור לנהגת במצוקה - ונדרס למוות יחד איתה
הבוקר שאחרי: מנסים למצוא פתרונות לטיסות שבוטלו
מים עד הברכיים: צפו בשיטפון ששיתק את מסוף טאבה

על פי ההסכם בן שבע השנים, הספקים ועובדי בית החולים יצטרכו לשאת בנטל, וכך גם המדינה. המדינה תזרים לבית החולים סכום חד פעמי של 665 מיליון שקל ועוד 100 מיליון שקל בכל אחת משבע השנים. ארגון "נשות הדסה" התחייב להעביר סכום חד פעמי של כ-250 מיליון שקל ועוד 70 מיליון שקל בשנה על פני שבע שנים. הרופאים יתנו משכרם 120 מיליון שקל, האחיות – 8-10 מיליון ואילו עובדי המשק יחד כ-80 מיליון.

כמו כן, יתבצע קיצוץ בכוח אדם בהיקף של מעל 300 משרות. עוד על פי ההסכם, ספקי בית החולים יוותרו על 25% מהחוב של בית החולים. בית החולים הדסה ייוותר בבעלות ובשליטת "נשות הדסה". עיני הנאמנים והבכירים נשואות לשבוע הבא, אז תתקיים הצבעה בדירקטוריון על ההסכם והרוב הוא שיכריע את עתיד בית החולים.

עובדי הדסה מעבירים לילה בכניסה לבית החולים כמחאה על הלנת שכרם. יואב דודקביץ'
עובדי הדסה מפגינים בכניסה לבית החולים. פברואר 2014/יואב דודקביץ'

רופאי הדסה אמרו שילמדו את ההסכם המוצע לעומק וינתחו את המשמעויות שלו, הן בהיבט הכלכלי והן בהיבט של יכולתו להבריא את הדסה. רק לאחר מכן, יגבשו רופאי הדסה את החלטתם. "ועדי הרופאים של הדסה מוחים על ההסכם החד-צדדי שנרקח בין המדינה, הנאמנים ונשות הדסה", נמסר בתגובה. "הגורמים השונים מנסים כעת לכפות על רופאי הדסה הסכם בעייתי ביותר שבו הרופאים יאלצו לתת מכיסם הרבה מעבר להסכמות שכבר הגיעו אליהן, הן בתנאים הסוציאליים והן במשכורתם. מניתוח ראשוני, מדובר על הסכם שמשמעותו היא שאלף רופאי הדסה יתנו למעלה מחצי מיליארד שקל מכיסם כדי להציל את הדסה".

"מדובר בצעדים כואבים לכולם, המשנים את המבנה הארגוני של בית החולים", ציין הבוקר ד"ר אביגדור קפלן, מנהל בית החולים. "התכנית תצליח רק אם כולם יירתמו". לדבריו, "אני מקווה שנשיג את הסכמת העובדים. מדובר על גילוי אחריות עצומה. לא היה מעולם מתווה כה מסובך במשק הישראלי. אם חלילה מישהו יתנגד – ייפגע בית החולים. אני ממליץ לעובדים לקרוא היטב את הסכם ההבראה, לפני שהם מתנגדים לו".

עורך הדין אמיר ברטוב, ממשרד עורכי הדין ליפא מאיר, הנאמנים, הוסיף: "אין מנוס מכך שהנאמנים יחד עם ההנהלה יציגו הכנסות. שום דבר בתכנית לא אמור להפתיע את הגורמים הקשורים למו"מ. אף צד לא יכול להגיד שקיבל את מלוא תאוותו".

מההסתדרות הרפואית נמסר: "קראנו את תכנית ההסדר ואנחנו עדיין למדים אותה. לצערנו, בתכנית הנוכחית קיימים פערים משמעותיים ביניהם, נושאים שכלל לא עלו במשא ומתן, כגון – סגירת מיטות פסיכיאטריות, סגירת יחידת אוסטאופורוזיס, פיטורי רופאים ועוד. אין בידינו לקבל את התכנית כפי שהיא". עוד הוסיפו כי "ברור לכל שלא ניתן להגיע להסכם הבראה ללא רופאים".

ד"ר ליאוניד אידלמן, יו"ר ההסתדרות הרפואית, קרא לנאמנים לתקן את תכנית ההסדר עד יום שלישי הקרוב, במהלכו תתקיים אסיפת הנושים. זאת על מנת לגשר על הפערים, וזאת בכדי הארגון יוכל להמליץ לרופאים לקבל את התכנית. "יש לנו כמה ימים יקרים למקצה שיפורים שימנע את התפרקות המוסד החיוני והמפואר הזה שקוראים לו הדסה", אמר ד"ר אידלמן.

לפניות לכתבת מור שמעוני - mor.shimony@walla.com

  • עוד באותו נושא:
  • הדסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully