וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבוקר שאחרי: מנסים למצוא פתרונות לטיסות שבוטלו

9.5.2014 / 9:09

באל על הצליחו לאתר טייסים שימריאו לבודפשט ומקווים למצוא פתרונות גם לנוסעי שלוש הטיסות האחרות שבוטלו. יתר הטיסות יצאו כמתוכנן. והאם החברה "העלימה" נוסעים זועמים מהתקשורת?

צילום: אבי אשכנזי, עריכה: יותם בן-דוד

לאחר שאמש, בעקבות היעדרותם של כמה מטייסי אל על, בוטלו ארבע טיסות ואירעו שיבושים בלוחות הזמניים של חברת התעופה הלאומית, הבוקר (שישי) מנסים בחברה לכבות את השריפות. בינתיים, נמצאו טייסים שיטיסו את הטיסה לבודפשט שבוטלה אתמול. לפי שעה, טרם נמצאו פתרונות לנוסעי הטיסות למינכן, בוקרשט ולוטון, שבוטלו אף הן. עם זאת, בחברה מבטיחים שהטיסות ייצאו ליעדן עד יום ראשון. יתר הטיסות שהיו מתוכננות להלילה והבוקר המריאו כמתוכנן.

כתבות נוספות בוואלה! חדשות:
מים עד הברכיים: צפו בשיטפון ששיתק את מסוף טאבה
כך שמר לחיאני על הסיכוי לחזור לראשות העיר בת ים
תיעוד: מורים מרתקים לרצפה נער עם הפרעת קשב

למרות הנזק התדמיתי ומאות הנוסעים הכועסים, נראה כי התוצאה הסופית הייתה יכולה להיות הרבה יותר קשה עבור חברת התעופה הלאומית. גם בחברה יודעים זאת, כך נראה, וזו הסיבה שבחסות אנשי נתב"ג וכוח משטרה היא "העלימה" את מאות הנוסעים מעין התקשורת ואפשרה להם להתקדם עם הליך הרישום לטיסה (צ'ק אין) – חרף העובדה שכלל לא ידעה אם עומדים לשירותה טייסים לאותן טיסות.

לוח הטיסות המעוכבות בנתב"ג. מאי 2014. יותם רונן
מאות נוסעים נתקעו. נתב"ג, הלילה/יותם רונן

אל על נאלצה לבטל אמש ארבע טיסות לאירופה בשל אי הגעתם של כמה מטייסיה: לבוקרשט, לבודפשט, למינכן וללוטון (לונדון). בנוסף, טיסה אחת לניו יורק נדחתה, וטיסה נוספת שהייתה אמורה לנחות מפריז ב-23:30 – בוטלה. על אף שהחברה ידעה כבר בתחילת הערב על השיבושים האפשריים, היא המשיכה עם הליך הצ'ק אין וביצעה ביקורת דרכונים למאות מהנוסעים, שהתקדמו לאולם היוצאים לחו"ל. במקביל לשיגור דוברים מטעם החברה אל הנוסעים, במטרה להרגיעם ולספר כי "החברה עושה מאמצים למצוא סידור לקיום הטיסות", עודכנו שעות הטיסות כולן לשעה 22:00.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
טייסים מאל על לא הגיעו לטיסות, הנוסעים ממתינים בנתב"ג. מאי 2014. יותם רונן, מערכת וואלה! NEWS
הנוסעים התקדמו לדיוטי פרי, למרות שלא היו טייסים. נתב"ג, אמש/מערכת וואלה! NEWS, יותם רונן

בסביבות השעה 22:00 דאגו בחברה לרכז את כל מאות הנוסעים בשרוול D בשלושה שערים הנמצאים בקצהו הרחוק מעיני יתר הנוסעים ומעיני התקשורת. זאת, ככל הנראה בניסיון להימנע מהתמונות מלפני שנה, אז צולמו מאות נוסעים מיואשים מול דלפקי החברה באולם הכניסה של טרמינל 3 בעקבות השביתה על רקע רפורמת שמיים פתוחים.

כך, רק אחרי שאנשי אל על דאגו שכוח של משטרת נמל התעופה יאבטח את דיילי החברה, נודע לנוסעים כי הטיסות שהיו מיועדות לצאת בלילה, בוטלו. הנוסעים נדרשו לשוב לחנויות הדיוטי פרי כדי להיפרד מהמוצרים שרכשו, ולאחר מכן נשלחו לחפש את המזוודות שלהם במחלקת "אבידות ומציאות" של החברה, הממוקמת בקומת המכס. הנוסעים טורטרו ממקום למקום ולבסוף נאלצו לעבור גם בתור של ביקורת הדרכונים - פעם שניה בערב אחד.

"זה איום ונורא, יש לנו תלמידים בני 12 ואנחנו תקועים בשדה", אמרה לוואלה! חדשות אנדריאה אדרת, תיירת מניו יורק שטיסתה הביתה מתעכבת. "נערכנו ברגע שנודע לנו, אבל זו בעיה. נצטרך לבלות את הלילה בשדה התעופה. זו קבוצה של תלמידי כיתה ח' שבאו לישראל לשבועיים, מאוד נהנו, ועכשיו רוצים לחזור הביתה. קצת קשה להעביר את הלילה האחרון בשדה התעופה".

באל על סירבו להתייחס לטענות.

(עדכון ראשון: 3:49)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully