וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסטודנטים מבולבלים: שביתה באוניברסיטת אריאל?

הסגל הבכיר פרסם מודעה בה נכתב כי יושבתו החל מהיום הלימודים במוסד, בשל אי הסדרת הסכם שכר. בהנהלה מתעקשים שאין שביתה, ובשעות הערב גם בוועד טענו: "יש אי בהירות בנושא"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההודעה על השביתה שנתלתה אתמול באוניברסיטת אריאל/מערכת וואלה!, צילום מסך

הודעות לא רשמיות בהן מכריז סגל המרצים הבכיר באוניברסיטת אריאל שבשומרון על החלטתו להשבית את הלימודים החל מהיום נתלו אתמול (רביעי) ברחבי הקמפוס של המוסד. אולם, גם בשעות הערב לא היה ברור אם אכן תתקיים היום שביתה, ומי מהמרצים ישבות. זאת, עקב הודעות סותרות מצד האוניברסיטה ומצד ועד סגל המרצים הבכיר. השביתה המתוכננת היא בשל אי הסדרת הסכם שכר של יותר מ-260 מרצים מן המניין. המרצים מן החוץ אינם נמנים עם השביתה.

בהודעה שהופצה פנו המרצים לסטודנטים. "אתם זוכים ללמוד באוניברסיטה, אבל אנחנו המרצים לא זוכים לתנאי סגל של אוניברסיטת מחקר", כתבו להם. "למרות שעשינו את מירב המאמצים וויתרנו ויתורים כואבים הרי שלמרבה הצער הוות"ת (הוועדה לתכנון ולתקצוב של המועצה להשכלה גבוהה - ר"ב) לא מאפשרת להנהלת המוסד לחתום אתנו על הסכם שכר על פי התנאים המקובלים באוניברסיטאות".

"לפיכך", נכתב בהמשך ההודעה, "אנו מודיעים בצער רב על השבתת הלימודים באוניברסיטה החל מתאריך ה-15 במאי. אנחנו מתנצלים על אי הנעימות ונשמח לשוב וללמד מיד לאחר שנזכה לתנאים המגיעים לנו כמו לכל סגל בכיר באוניברסיטה אחרת בישראל". למרות הכרזות שהופצו, האוניברסיטה עצמה הודיעה כי לא תתקיים שביתה. גם בוועד סגל המרצים הבכיר לא הייתה תמימות דעים בנושא, ולשאלת וואלה! חדשות אמש, שעות ספורות לפני השביתה הצפויה היום, האם יתקיימו השיעורים, נמסר ש"קיימת אי בהירות בנושא" וסירבו להגיב.

עוד בוואלה! חדשות:
אלפים מתעמתים עם שוטרים בטורקיה: ”ארדואן רוצח”
בג”ץ: הפצ”ר התנהל באופן לא תקין, בלשון המעטה
בן ה-19 שריגש מיליונים ברחבי העולם נכנע לסרטן

שלג באוניברסיטת אריאל, ינואר 2013. אוניברסיטת אריאל,
הוגדרה כאוניברסיטה, אך מרציה מקבלים פחות מבמכללות/אוניברסיטת אריאל

ההודעה של הסגל מגיעה לאחר שנכשל המשא ומתן סביב ההסכם הקיבוצי בין ועד הסגל הבכיר לבין הנהלת האוניברסיטה, משום שמאז הפך המוסד האקדמי לאוניברסיטה לפני יותר משנה, לא הוסדר הסכם שכרם של המרצים והם משתכרים, לדבריהם, אף נמוך יותר מאשר אנשי סגל המלמדים במכללות בארץ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

"הם פשוט קמצנים", אמר אתמול פרופ' אמיר חצרוני, המלמד באוניברסיטה. "המוסד הפך לאוניברסיטה והמרצים מקבלים נמוך ממכללות, אפילו את הבונוסים של מכללות לא נותנים לנו. ההסכם שלנו כמכללה פג תוקף לפני שנה והוסכם על פרק זמן של חצי שנה שמחכים כדי להתארגן ולהביא את התקציב הדרוש, אבל ביוני 2013 נגמרה הארכה. עוד מעט נגמרת שנת הלימודים וההנהלה מסובבת אותנו בכחש - פשוט אין הסכם שכר". לדברי חצרוני, "מי שמסרב לאשר את ההסכם זה הוות"ת, אבל אם ההנהלה הייתה רוצה להעביר את ההסכם הוא היה עובר כבר".

פרופ' חצרוני, ששמו עלה לכותרות בעבר לאחר שהועמד לדין משמעתי על ידי האוניברסיטה עקב התבטאויותיו שעוררו סערה, רומז כי יש קשר בין היחס האישי שקיבל מהאוניברסיטה לבין השביתה, ש"הייתה צריכה להתרחש מזמן". לדבריו, "העובדה שהנהלת אוניברסיטת אריאל מסרבת להעניק לסגל תנאים אלמנטריים מלמדת כי מעבר להתנכלות האישית לי, היא פוגעת בשיטתיות בזכויות האלמנטריות של כל הסגל במוסד".

הודעת אוניברסיטת אריאל: הלימודים מחר יתקיימו כסדרם. מתוך אתר האוניברסיטה, צילום מסך
"הלימודים יתקיימו כסדרם"/צילום מסך, מתוך אתר האוניברסיטה

גורם בכיר המעורה בפרטים סיפר כי בסגל הבכיר מעוניינים לשבות, משום שהגיעו מים עד נפש, אך מופעלים על המרצים לחצים פוליטיים כבדים וכרגע לא ידוע מי מהם ישבות. כך למשל, דף הפייסבוק של בית הספר לתקשורת במוסד הודיע מצד אחד על מרצה מן הסגל הבכיר שלא תלמד היום בשל השביתה, ומצד שני על קיום לימודים כרגיל.

אלמוג, סטודנט שנה ב' הלומד באוניברסיטה, אמר כי הוא היה "מצפה להתנהלות מנהלתית יותר טובה בכל הקשור לשביתה, אנחנו נכנסים לשעות הערב ולא יודעים מה יקרה. זכותם של המרצים לשבות אבל עדיף שהאוניברסיטה והמרצים היו מגיעים להסכמה מוקדם יותר ולא רגע לפני תקופת המבחנים".

לפניות לכתבת רויטל בלומנפלד: revital.blumenfeld@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully