וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן ה-19 שריגש מיליונים ברחבי העולם נכנע לסרטן

סטיבן סאטן הבריטי חלה בסרטן כבר בגיל 15. את החודשים האחרונים השקיע בקמפיין אינטרנטי למען חולים צעירים. טרם מותו אמר: "המחשבה על המוות מפחידה, אך היא גם מרעננת"

עריכה: טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ'

הצעיר הבריטי סטיבן סאטן, שחלה בסרטן ושסיפורו האישי ריגש רבים ברחבי העולם, מת היום (רביעי) בבית החולים. תמונתו, על ערש דווי במחלקה האונקולוגית בברמינגהם, אף הפכה אותו למעין "כוכב אינטרנט", ועזרה לו לגייס תרומות למען חולי סרטן אחרים.

סאטן, בן 19, חלה בסרטן המעי הגס כבר בגיל 15. לאחרונה הדרדר מצבו והרופאים חזו שנותרו לו ימים ספורים בלבד לחיות. אמו, ג'יין, אמרה היום: "לבי מלא גאווה וגם נשבר מכאב עבור בני האמיץ, השאפתן והמתחשב". היא סיפרה כי בנה מת בשנתו לפנות בוקר, ולא סבל מכאבים.

חדשות נוספות מרחבי העולם
אסון ידוע מראש: מחאה נגד ארדואן בשל קריסת המכרה
תגלית במעמקים: האם נמצאה ה"אוורסט של הספינות"?
האיש שהשווה מוסלמים לכלבים דרוסים יעמוד בראש הודו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סטיבן סאטן, בתמונה שצולמה בבית החולים./מערכת וואלה!, צילום מסך

בחודשים האחרונים, כשנכנס ויצא מבית החולים, סאטן היה נחוש לגייס תרומות עבור הקרן הבריטית ה-Teenage Cancer Trust, הפועלת לרווחת בני נוער שחלו בסרטן. הקמפיין, שזכה להצלחה מסחררת ברשתות החברתיות, גייס ידוענים רבים שתרמו כסף למענו, והפיק עד כה יותר מ-3.2 מיליון לירות סטרלינג (כמעט 18 מיליון שקלים).

בשנת 2012 קבעו הרופאים כי מחלתו של סאטן לא ניתנת לריפוי. ביום ראשון השבוע הוא הובהל בחזרה לבית החולים, אחרי שדווח על הדרדרות קשה במצבו. אתמול אמרו בני משפחתו כי הוא כבר אינו מתקשר עם הסביבה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כלי התקשורת בבריטניה פרצו לשידור בצהריים, כדי לסקר את מותו של סאטן/מערכת וואלה!, צילום מסך

לא חלפו 30 דקות מפרסום ההודעה בצהריים על מותו של סאטן, ועמוד הפייסבוק שהוקדש לזכרו נמלא ב-60 אלף הודעות תנחומים באבל. כלי התקשורת בבריטניה פרצו לשידור כדי לסקר בהרחבה את מותו, ושידרו תמונות מהאלבום האישי של משפחתו.

ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון, מסר כי הוא "נעצב מאוד" לשמוע על מותו של סאטן. "רוחו, האומץ שלו וגיוס התרומות שלו, היו כולם השראה עבורנו".

בראיון ל"דיילי מייל", אמר לאחרונה סאטן כי המחשבה על מותו המתקרב מפחידה אותו, אך באותה העת נוסכת בו תחושה רעננה של חיים. "אני בר מזל להיות כאן. הסרטן לימד אותי הרבה על החיים. כל הקלישאות הללו - שאסור לקחת את החיים כמובנים מאליהם ו'בלה בלה בלה'. אבל להיות קרוב מאוד למוות מחזק את הרצון להוציא את המיטב ממה שיש לנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully