וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

61 ח"כים תומכים: שכר המינימום יעלה ל-30 שקל?

14.5.2014 / 19:16

חברי כנסת מכל סיעות הבית - מלבד יש עתיד, חתמו על הצעת החוק אותה מוביל ח"כ דב חנין להעלאת גובה השכר השעתי, שאמורה "לעודד אנשים לצאת לעבוד". גם הממשלה תתמוך?

ח"כים שמשתתפים בקמפיין להצעת חוק להעלאת שכר המינימום, מאי 2014. לשכת דב חנין,
הממשלה תתמוך? ח"כ דב חנין עם מודעת תמיכה בהצעה, היום/לשכת דב חנין

האם בקרוב יעלה שכר המינימום ויעמוד על 30 שקל לשעה? היום (רביעי) בצהריים קיבלה היוזמה, אותה מוביל ח"כ דב חנין (חד"ש), חיזוק משמעותי, כאשר 61 חברי כנסת חתמו על הצעת חוק שהגיש בעניין. על ההצעה חתמו חברי כנסת מכל סיעות הבית, מלבד סיעה אחת: יש עתיד. בין החותמים, נמצאים המועמדים לנשיאות רובי ריבלין, בנימין בן אליעזר ומאיר שטרית, חברי הכנסת גילה גמליאל, אורלי לוי-אבקסיס, מירי רגב וחיים כץ מהליכוד-ביתנו, וכן ארבעה חברי כנסת מסיעת הבית היהודי. בנוסף, חתמו על ההצעה כל ראשי מפלגות האופוזיציה, ביניהם יצחק הרצוג (העבודה), אריה דרעי (ש"ס), זהבה גלאון (מרצ) ושאול מופז (קדימה).

וואלה! חדשות - הסיפורים החמים:
"ישראל אוהבת את דוד": השופט מהולילנד שהפך לכוכב
דוח המבקר: פרצות בהליך מתן רישיונות כלי נשק
בן ה-19 שריגש מיליונים ברחבי העולם נכנע לסרטן

ח"כים שמשתתפים בקמפיין להצעת חוק להעלאת שכר המינימום, מאי 2014. לשכת דב חנין,
ח"כ איתן כבל מביע תמיכה ביוזמה/לשכת דב חנין

בדברי ההסבר להצעת החוק, נכתב כי "העלאת שכר המינימום היא מהלך צודק חברתית. שכר המינימום הנמוך מדי הוא בין גורמים לכך שעובדים ועובדות רבים נמצאים מתחת לקו העוני. התרחבות מעגל העובדים העניים היא תופעה מדאיגה. העלאת שכר המינימום תעודד אנשים לצאת לעבוד". כעת, תעבור ההצעה לוועדת השרים לענייני חקיקה שתצטרך להחליט האם להעניק לה את תמיכת הממשלה, או לחילופין להתנגד לה, דבר שיחייב במשמעת קואליציונית את כל חברי הכנסת בקואליציה ויקבור את סיכוייה לעבור.

"התמיכה הרחבה, חוצת המפלגות, בהצעת החוק להעלות את שכר המינימום ל-30 שקל לשעה מעידה שהקולות החזקים שנשמעו בציבור בחודש האחרון הגיעו גם לחברי הכנסת", אמר היום ח"כ חנין. "שכר המינימום בישראל הוא הנמוך בעולם המערבי. בארצות הברית מנהל הנשיא אובמה מערכה על העלאת המינימום לעשרה דולר, ובשוויץ יתקיים בשבוע הבא משאל עם על העלאת שכר המינימום ל-25 דולר. אין כל סיבה שבישראל עובדים רבים כל כך יישארו מתחת לקו העוני. אין כל הצדקה לכך אנשים יעבדו קשה, מבוקר עד ערב, ולא יוכלו לפרנס את משפחותיהם בכבוד". עוד הוסיף כי "להפחדות בדבר תוצאות העלאת שכר המינימום אין כל בסיס. גם ב-2006 אמרו שתוצאת ההעלאה תהיה אבטלה המונית, והתוצאה הייתה דווקא הפוכה: הגדלת כוח הקנייה של העובדים העניים דווקא המריצה את הפעילות במשק".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
ח"כים שמשתתפים בקמפיין להצעת חוק להעלאת שכר המינימום, מאי 2014. לשכת דב חנין,
גם הוא בעד. ח"כ חיים כץ/לשכת דב חנין

לפניות לכתב עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully