וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל אוהבת את דוד": השופט מהולילנד שהפך לכוכב

אחרי ששלח את מורשעי פרשת הולילנד למאסר, בהם גם אולמרט, שופט המחוזי דוד רוזן נעשה לסמל. אישיותו הדומיננטית ועמדתו החריפה רק חיזקו את תשומת הלב שבה זכה. צפו במהדורה

מערכת וואלה!

גזר הדין במשפט הולילנד, ששלח בין היתר את ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט לשש שנות מאסר – זכה לתהודה לא רק בארץ אלא גם בכלי תקשורת בכל רחבי העולם. לצד זאת, הדמות שקיבלה את מירב ההתייחסות, ושהפכה אדם אנונימי יחסית לשם שגור בפי רבים הוא שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב – דוד רוזן.

השופט דוד רוזן בשלב הטיעונים במשפט הולילנד בבית המשפט המחוזי בתל אביב, אפריל 2014. דרור עינב
דומיננטי וחריף. השופט דוד רוזן/דרור עינב

יממה אחרי ששלח את כל המורשעים בפרשת השחיתות החמורה למאסר ממושך, כולם מדברים רק עליו, על השופט שהפך להיות כמעט "כוכב". העובדה שבתיק היו מעורבים גורמים רמי-דרג, גררה מן הסתם עניין רב, אולם לכך הצטרפה העובדה שאת המשפט ניהל שופט אחד, אשר קיבל תשומת לב רבה. במשפט קצב, לדוגמה, היה הרכב של שלושה שופטים, שאף אחד מהם לא נצרב בזיכרון למרות הפרסום העצום שלו זכה הסיפור.

עוד על גזר הדין בפרשה
שי ניצן: "מקווה שגזר הדין ירתיע נבחרי ציבור"
בתו של עד המדינה: "אבא היה מרחם על אולמרט"
קצב האזין לגזר הדין ברדיו: "כואב לי על אולמרט"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שלטי תמיכה בשופט בית המשפט המחוזי דוד רוזן. מערכת וואלה, צילום מסך
שלטי תמיכה בשופט בית המשפט המחוזי דוד רוזן/צילום מסך, מערכת וואלה

לאנשים קל יותר לזכור את רוזן - יש להם שם אחד ופנים ברורות שניתן לבקר או להלל. ולראייה, בשלט שהחזיק אזרח, שהגיע אתמול לבית המשפט, נכתב "כבוד השופט רוזן – תודה".

באחת המרפסות בתל אביב נתלה השלט: "ישראל אוהבת את השופט דוד רוזן". העניין בא לידי ביטוי בכותרות העיתונים, וברשתות החברתיות אפילו השוו אותו לדוד מלך ישראל. גם החיפושים על רוזן בגוגל זינקו בחודש האחרון. מהשוואה של החיפושים בינו לבין אולמרט עולה כי העניין שמגלים בו ברשת לא נופל בהרבה מזה של ראש הממשלה לשעבר.

לנושא היותו שופט יחיד מצטרפת גם אישיותו של רוזן. לאורך כל המשפט הוא היה שופט מאוד דומיננטי ומעורב. אנשים, שליוו את פרשת הולילנד, מספרים שהם נהנו להיות באולם שלו והתרשמו מהסגנון העוקצני וההומוריסטי שלו. כך זה היה גם כשהחליט לא לעכב את מתן הכרעת הדין, חרף עסקת הטיעון עם שולה זקן, וכך היה גם בסיכומים ובענישה – שהיו חריפים ונוקבים. אתמול הוא חולל סערה כשהשתמש במילה "בוגד" בגזר הדין. לא ברור כיצד ה"פרסום" שלו זכה רוזן ישפיע על המשך הדרך, אולם ברור למדי שלא ניתן יהיה להתעלם ממנו.

כשאחד מאיתנו חוטא, כולנו אשמים. יותם רונן,
החיפוש לגביו ראש הממשלה לשעבר לא נופל מזה של רוזן. אהוד אולמרט, אתמול בבית המשפט/יותם רונן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד במהדורה:

פנייה למשטרה: יש לחקור את המעקב אחרי השר ארדן. לאחר הפרסום הבוקר בוואלה! כי ועד עובדים של רשות השידור שלח חוקרים פרטיים במטרה לדלות מידע מכפיש על השר גלעד ארדן, חבר הכנסת איתן כבל, השר הממונה על רשות השידור לשעבר, פנה למפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו בבקשה לפתוח בחקירה פלילית נגד המעורבים: "חצה קו אדום ונעשה שימוש בשיטות שמאפיינות ארגוני פשע".

16 מבנים לא חוקיים פונו היום במאחז מעלה רחבעם שבגוש עציון בהתאם לפסיקת בג"ץ. כוחות הביטחון צפויים לפנות שני מאחזים נוספים לקראת תחילת שבוע הבא. עד כה הפינוי עבר ללא תקריות אלימות. כתב וואלה! חדשות שבתי בנדט עם הפרטים.

האם ישראלים יוכלו לדרוש מגוגל למחוק היסטוריה אישית מביכה? פסיקה של בית משפט אירופאי מחייבת את גוגל למחוק היסטוריה מביכה של אנשים פרטיים, ואזרחי אירופה יוכלו מעתה לדרוש מענקית המידע להעלים מהרשת לינקים, תמונות ומידע לא רצויים. מה הסיכוי שבתי המשפט בארץ יאמצו את הפסיקה ולמה היא מאיימת על זכות הציבור לדעת?

"ל"ג בעומר זו שריפה יזומה שלא נגמרת": זיהום אוויר וקשיי נשימה, גניבה של עגלות סופר וקרשים, הורים אחוזי אמוק שמתרוצצים בין מדורות, ילדים מכוסים בכוויות וחתולים מסכנים שנופלים קורבן לבני נוער אכזריים. אודי הירש, המשנה לעורך וואלה!, חושב שבמקום לבטל את מוסד הנשיאות הגיע הזמן שנבטל את חג המדורות.

התחזית: הלילה בהיר ומעונן חלקית, מחר עלייה נוספת בטמפרטורות וייעשה חם מהרגיל בעונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully