וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החרפה במשבר בהדסה: העובדים ינטשו מחר המחלקות

14.5.2014 / 18:52

לאחר שהאוצר חזר בו, לטענתם, מהסיכומים שהושגו בנוגע להסכם ההבראה שלהם, הודיעו האחים והאחיות ועובדי המנהלה כי יעברו למתכונת חירום. במקביל, יקיימו שתי הפגנות בבירה

צילום: טל אנגלנדר, עומר מירון, מור שאולי; עריכה: מתן חדד; קריינות: לירון בארי

(בסרטון: רופאי הדסה מודיעים על דחיית הסכם ההבראה)

מאבקם של עובדי הדסה נמשך: האחים, האחיות ועובדי המנהל והמשק בבתי החולים הודיעו אחר הצהריים (רביעי) כי יחריפו את צעדי המחאה שלהם נגד משרד האוצר, והחל ממחר ב-11:00 בבוקר יעברו המוסדות הרפואיים לעבודה במתכונת חירום. משמעות הדבר היא הפסקת עבודתו של הצוות במרפאות, במכונים, באסקפת שירותים אמבולטוריים (מרפאות חוץ) ובאשפוזי יום. בחדרי הניתוח ינותחו מקרים דחופים בלבד ובמחלקות טיפול נמרץ, פגים, חדרי לידה, דיאליזה ויחידות הפריון יעבוד צוות במתכונת מצומצמת.

במקביל למעבר למתכונת חירום, מתכננים העובדים לקיים מחר הפגנות בשני מוקדים מרכזיים בירושלים. ההפגנה הראשונה תחל בשעה 11:00 ותיערך בבית טליתא קומי ברחוב המלך ג'ורג. כמו כן, החל משעה 12:30 יפגינו העובדים בכיכר פריז, סמוך לבית ראש הממשלה.

מאבק עובדי הדסה - כתבות נוספות:
הרופאים דחו את תכנית ההבראה: "לא נציל את הדסה בכל מחיר"
גרמן: "ההסכם להבראת הדסה נמצא בישורת האחרונה"
לקראת פתרון? יש הסכמה בין המדינה ל"נשות הדסה"

עובדי הדסה מעבירים לילה בכניסה לבית החולים כמחאה על הלנת שכרם. יואב דודקביץ'
"משרד האוצר בחר לסטות מהסיכומים בישורת האחרונה". עובדי הדסה מפגינים נגד האוצר/יואב דודקביץ'

לטענת ההסתדרות, הנאמנים שמונו על ידי בית המשפט כדי לנהל משא ומתן עם העובדים לשם הגעה להסכם הבראה, סיכמו עמם כי כל עובד יתרום חלק מהטבותיו הסוציאליות למען הצלת המוסד הרפואי שבו הוא עובד. בסך הכול, אמורים העובדים להעביר סכום שנע בין 80 ל-100 מיליון שקלים במהלך תקופה של שבע שנים, ולטענתם סוכם עמם כי הכסף יוחזר אליהם בתוך טווח זמן של בין שנתיים לעשר שנים. אולם, כך לפי ההתסדרות, חזר בו השבוע האוצר מהסיכום שהושג, ובשל כך החליטו העובדים לנקוט צעדי המחאה מחר.

"האחריות הציבורית מחייבת לעמוד בהסכמים שהושגו להצלת הדסה באופן מידי", אמר היום אבי ניסנקורן, יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות. "לא ייתכן כי בסיומו של משא ומתן, ולאחר שהושגו ההסכמות בין נציגות העובדים לבין ד"ר אביגדור קפלן (מנכ"ל הדסה, מ"ש), נאמני בית החולים ואנשי האוצר, מנסה משרד האוצר לסטות מהסיכומים בישורת האחרונה. הצלת הדסה צריכה לעמוד בראש סדר העדיפויות של משרד האוצר. אני קורא לשר האוצר למנוע את החרפת המשבר ולמנוע את פירוק הדסה".

גם הרופאים מנהלים מאבק על תנאיהם

לא רק עובדי המנהלה והאחים והאחיות מנהלים מאבק על תנאי העסקתם ועל הסכמי ההבראה שלהם. גם רופאי הדסה מנהלים מאבק דומה, וביום ראשון האחרון הודיעו כי הם לא מקבלים את הסכם ההצלה שמתגבש למוסדות הרפואיים הירושלמיים. במסיבת עיתונאים בבית ההסתדרות הרפואית ברמת גן הכריזו נציגי הרופאים שההסדר - שמבקש לקצץ משכרם סכום כולל של 120 מיליון שקלים בשנים הקרובות, פוגע לא רק בהם אלא "בחולים הכי חלשים". "המדינה מציעה לסגור את ההוספיס. אנחנו מתנגדים לכך, ומתנגדים להרבה הצעות בהסדר החדש", אמר ד"ר ליאוניד אידלמן, יו"ר ההסתדרות הרפואית.

אתמול הציגה שרת הבריאות יעל גרמן, שבניגוד לרופאים דווקא תומכת בהסכם המתגבש, את הסתייגויות משרדה ממנו, בעיקר מהסעיפים הנוגדים לשר"פ (שירות רפואה פרטי) ולסוגיית החשב המלווה. בנוגע לשר"פ, אמרה גרמן כי "בהדסה צריך לחזור לנקודת הפתיחה, שר"פ לא מקיימים בבוקר, רק אחרי הצהריים. לא יכול להיות שר"פ מחדרי המיון". בנוגע לחשב המלווה, הבהירה השרה כי "המדינה עומדת על המינוי". לדבריה, "רק השנה מתכננת המדינה להזרים למעלה מ-700 מיליון שקל. הדסה חשובה לנו, חשובה לציבור, אבל יחד עם זה, לא נעביר כסף ולא ניקח אחריות בלי סמכות ובלי בקרה".

השרה התייחסה גם לאפשרות שההסכם ייפול. "אם הרופאים לא יקבלו את ההסכם, אנחנו במסלול נורא של פרוק", הודתה. "אנחנו לא משחקים משחקים, אלא אומרים כי פירוק זה איום ונורא, הלאמה – בלתי אפשרי".

לפניות לכתבת מור שמעוני - mor.shimony@walla.com

  • עוד באותו נושא:
  • הדסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully