וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמן: "ההסכם להבראת הדסה נמצא בישורת האחרונה"

10.5.2014 / 18:14

שרת הבריאות הבהירה כי "אף צד לא קיבל את הכל", אך עם זאת העריכה כי העובדים יקבלו את ההסכם. המנכ"ל לשעבר הודיע כי יסכים להפחתת הפנסיה שלו. "לא ניתן להדסה ליפול"

כנס עובדי הדסה לאחר סיום השביתה. פברואר 2014. נועם מושקוביץ
"הממשלה לקחה אחריות על בית החולים". כנס עובדי הדסה לאחר סיום השביתה בחודש פברואר/נועם מושקוביץ

שרת הבריאות יעל גרמן העריכה היום (שבת) כי ההסכם להבראת בתי החולים של הדסה נמצא בישורת האחרונה לקראת חתימה, אולם עם זאת ציינה השרה: "אף צד לא קיבל הכל. חשוב לדעת שהסדר הנושים שהוגש לבית המשפט לא לחלוטין מקובל על הממשלה - החל מחשב מלווה ועד סגירת מרפאות מסוימות, בהן ההוספיס הפועל בבית החולים".

"אני מאמינה שאלה נקודות שנגיע בהן להסכם", טענה גרמן. היא הוסיפה: "חשוב לדעת שהמדינה נותנת סכום אסטרונומי. הממשלה לקחה אחריות על בית החולים, ולא ניתן להדסה ליפול. נעשה הכל להשיב את הדסה למסלול המצוינות. לצד זה, הממשלה חייבת לדרוש את כל הסמכויות, הן כדי שתוכל לפקח על הכספים והן כדי לדעת שהיא מונעת את המשבר הבא".

עוד בוואלה! חדשות:
השר שטייניץ: "מישהו מנסה לחבל ביחסי המודיעין עם ארה"ב"
פגיעה באימונים ושחיקת הלוחמים: כך ישפיע הקיצוץ בצה"ל
תקועים בחו"ל בשבת: "אל על לא דואגת לנו"

עובדי הדסה מעבירים לילה בכניסה לבית החולים כמחאה על הלנת שכרם. יואב דודקביץ'
"יבינו שקיבלו דברים שלא חשבו שיקבלו". מחאת עובדי הדסה/יואב דודקביץ'

באשר לעובדים, ששכרם יקוצץ על פי פרטי ההסכם, ביקשה השרה להבהיר: "העובדים בהחלט תרמו את חלקם ושמעתי שלא כולם מסכימים. אני משוכנעת שאם יקראו את ההסכם, הם יבינו שקיבלו דברים שלא חשבו שיקבלו. מדובר בסכום כסף אדיר. הממשלה הלכה לקראת בית החולים והעובדים. אני מקווה שבאסיפות שיקיימו העובדים השבוע, הם יקבלו את ההסכם".

בתוך כך, פרופ' שלמה מור יוסף, מנכ"ל הדסה לשעבר ומי שמשמש כיום מנכ"ל הביטוח הלאומי, הודיע על נכונותו לוותר על חלקים מהזכויות הפנסיונית המגיעות לו, באופן שהפנסיה החודשית שלו תופחת. זאת לאחר 32 שנים בהן צבר זכויות פנסיוניות בהדסה. "פרופ' מור יוסף מסר על נכונותו, על מנת לסייע במאמצי הנאמנים להגיע להסכמים עם הרופאים הבכירים ועם כלל עובדי הדסה, למרות שלא חלה עליו כל מחויבות משפטית לעשות כן", נמסר מלשכתו.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

אתמול במהלך הלילה, הגישו נאמני בית החולים הדסה לבית המשפט המחוזי בירושלים תכנית להבראת בית החולים, על פי הוראת השופט. התכנית משקפת את ההסכמות שהושגו בין המדינה לארגון "נשות הדסה", וכוללת את ההסכמות שהושגו עם ההסתדרות בנוגע לעובדים. עם זאת, עדיין נדרשת הסכמת חלק מהצדדים לתכנית.

על פי ההסכם, הספקים ועובדי בית החולים יצטרכו לשאת בנטל, וכך גם המדינה. המדינה תזרים לבית החולים סכום חד פעמי של 665 מיליון שקל ועוד 100 מיליון שקל בכל אחת משבע השנים. ארגון "נשות הדסה" התחייב להעביר סכום חד פעמי של כ-250 מיליון שקל ועוד 70 מיליון שקל בשנה על פני שבע שנים. הרופאים יתנו משכרם 120 מיליון שקל, האחיות – 8-10 מיליון ואילו עובדי המשק יחד כ-80 מיליון.

כמו כן, יבוצע קיצוץ בכוח אדם בהיקף של מעל 300 משרות. עוד על פי ההסכם, ספקי בית החולים יוותרו על 25% מהחוב של בית החולים. בית החולים הדסה ייוותר בבעלות ובשליטת "נשות הדסה". עיני הנאמנים והבכירים נשואות לשבוע הבא, אז תתקיים הצבעה בדירקטוריון על ההסכם והרוב הוא שיכריע את עתיד בית החולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully