וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתאמנים ובוכים: תרגילים עתירי תקציב בצה"ל בצל הקיצוץ

14.5.2014 / 13:10

בעוד שתרגיל פיקוד העורף בוטל בשל מחאת מערכת הביטחון על הקיצוץ בתקציב, ייפתחו בצה"ל תמרונים שעלותם גבוהה משמעותית - האחד בשיתוף צבא ארה"ב והשני בחיל התותחנים

כיפת ברזל משגרת טיל ליירוט. Tsafrir Abayov, AP
תרגיל גדול בשיתוף צבא ארה"ב יפתח היום, ויתרגל התמודדות עם ירי טילים על ישראל. מערכת כיפת ברזל בפעולה/AP, Tsafrir Abayov

בעוד שבצה"ל מתלוננים על הקיצוץ בתקציב הביטחון ומבטל את תרגיל פיקוד העורף, דווקא תרגילים עתירי תקציב עתידים להתקיים בקרוב.

היום (רביעי) יחל התרגיל המשותף של צה"ל וצבא ארה"ב, "ג'וניפר קוברה", שהוגדר על ידי הקצין הראשי של מערך ההגנה האווירי בחיל האוויר, תת-אלוף שחר שוחט, כאחד התרגילים המורכבים שידע החיל מאז הקמתו. לדברי שוחט, "בתרגיל ישתתפו אלף חיילים אמריקנים שכבר הגיעו לישראל, וישולבו בו סוללות כיפת ברזל וחלקים ממערכת שרביט קסמים", ובו ידמו הכוחות תקיפה של מאות טילים בכל שטחי ישראל. יש לציין כי בעבר נהג צה"ל להודיע מראש לתקשורת על תרגיל זה, אולם השנה הוא נמנע מלעשות כן.

עוד בנושא:
למה צה"ל באמת ביטל את תרגיל העורף?
"האוצר פוגע במשרתי הקבע מתוך אידיאולוגיה"
"סטירת לחי לטייסים": צה"ל מקצץ ב"מונית המעופפת"

חרף הקיצוצים, בקרוב יתקיים תרגיל גדול בחיל התותחנים, שיכלול כוחות סדיר, מילואים וכן כוחות מיוחדים. כמו כן, גם בעוצבת אדום הודיע בשבוע האחרון מפקדה, תת-אלוף רועי אלקבץ, למפקדי החטיבות המרחביות בגזרתו כי למרות הקיצוץ בתקציב, יימשכו התרגילים כמתוכנן. בנוסף, גורמים בכירים בפיקוד העורף ובמשרד הביטחון אמרו כי תרגיל העורף הלאומי "נקודת מפנה 8", אשר נדחה בעבר, יתקיים במסגרת התרגיל המטכ"לי השנתי בו מתורגלת צמרת צה"ל למלחמה רב-חזיתית.

תרגילים במתכונת "רזה"

קצין בכיר באגף המבצעים התבטא אמש בשיחות סגורות בנושא האימונים, ואמר כי התרגילים בתקופה זו מתקיימים משום שהחוזים מול הספקים נחתמו כבר בתחילת השנה. "יהיה יותר יקר לבטל אותם מאשר לבצע אותם", אמר, והוסיף מנגד כי למרות ניסיונות של סגן הרמטכ"ל אלוף גדי אייזנקוט למנוע זאת, אכן התקבלו החלטות לבטל תרגילים.

הקצין הבכיר הדגיש כי צמרת צה"ל ממתינה לשובו של ראש הממשלה בנימין נתניהו מיפן כדי שיכריע בסוגיית התוספת התקציבית למערכת הביטחון. "אם לא נקבל כסף שמשרד האוצר התחייב עליו, אנחנו 'נלבין את גרף אימונים'", הסביר הקצין הבכיר, והזהיר: "לא תהיה ברירה אלא לבטל תרגילים בכל מחיר".

גורמים באגף המבצעים בצה"ל טוענים שסימן שאלה מרחף מעל רוב התרגילים הגדולים שאמורים להתקיים בחצי השני של שנת 2014, ביניהם התרגיל הגדול ביותר של חזית העומק (היחידה תעסוק באיומים רחוקים מהמדינה - א"ב) שמתוכנן לחודשים הקרובים. ההנחיה היא להיערך לאפשרות של תרגילים במתכונת "רזה" או לביטול מוחלט.

במקביל, גורמים שונים בצה"ל טוענים כי המצב הכלכלי הקשה עליו מדברים בצבא לא חלחל עד לכל שדרות הצבא. כך, לקראת התרגילים הגדולים המתוכננים בצה"ל, נרכשו כבר כובעים, מחברות מגוונות עם סמלי יחידות וציוד נוסף שנמצא בשירות היחידות. גורם צבאי שנחשף להצטיידות לקראת התרגילים, אמר כי "לא מדובר בכסף גדול, אבל נראה שהמסר לא עבר עד למטה. כדי לחדד את המציאות הקשה אתה צריך להקפיד על צניעות ולהתנהג בהתאם".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully