וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אבו מאזן לא יכהן כראש ממשלת האחדות הפלסטינית"

14.5.2014 / 9:20

החלטתו המסתמנת של יו"ר הרשות נועדה לפתור עצמו מהבעיות הצפויות לממשלה החדשה, ובכלל זה תשלום משכורותיהם של 200 אלף פקידים. המועמד המוביל: ראש הממשלה חמדאללה

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן – רמאללה, אפריל 2014. AP
לא יכהן כראש ממשלת ההסכמה הפלסטינית. יו"ר הרשות, אבו מאזן/AP

שלושה שבועות לאחר הסכם הפיוס בין חמאס לפתח וההחלטה על כינונה של ממשלת אחדות, מסתמן כי יו"ר הרשות, אבו מאזן, לא יכהן כראש ממשלת "ההסכמה הלאומית" – כך עולה מדיווחים שפורסמו הבוקר (רביעי) בכמה כלי תקשורת פלסטיניים. עוד פורסם כי המועמד המוביל לתפקיד הוא ראש הממשלה הפלסטיני, ראמי חמדאללה, וכי לא ימונו לו סגנים.

ככל הנראה, המהלך הפוליטי נועד להרחיק את יו"ר הרשות מהתמודדות עם הקשיים הצפויים לממשלת ההסכמה הלאומית, ובכלל זה תשלום משכורותיהם של כמעט רבע מיליון פקידים ואנשי ביטחון בעזה ובגדה. בכך נכללים 190 אלף פקידי רשות ו-40 אלף פקידי חמאס.

ממשלת ההסכמה הלאומית הפלסטינית - כותרות אחרונות:
הסכם הפיוס הפלסטיני: אבו מאזן נפגש עם חאלד משעל
הימור של 1 ל-20 אלף
"חמאס יודע: ממשלת האחדות הפלסטינית תכיר בישראל"

ראש הממשלה הפלסטיני, פרופ' ראמי חמדאללה. רויטרס
המועמד המוביל לתפקיד ראש ממשלת ההסכמה. ראמי חמדאללה/רויטרס

עזאם אל-אחמד, מבכירי הפתח ומי שמנהל את השיחות מטעמו של אבו מאזן, ימשיך היום בדיונים בעזה עם צמרת חמאס על הרכב ממשלת ההסכמה הלאומית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

לדבריו, מצרים הבטיחה שתפתח את מעבר רפיח עם הקמתה של ממשלת ההסכמה. אולם, גורמים מצרים מסרו לוואלה! חדשות כי כדי לפתוח את מעבר רפיח, נדרשת נוכחות של מנגנוני הביטחון של הרשות במעבר, דבר שאינו על הפרק לעת עתה. בכיר נוסף ברשות הדגיש כי ההתייעצויות לגבי הרכבת הממשלה קרובות לסיום, שכן החמאס מגלה גמישות בנושא מינוי השרים.

חנא עמירה, חבר הוועד הפועל של אש"ף, מסר כי שני הצדדים מסרו את שמות המועמדים לכהן כשרי ממשלת ההסכמה הלאומית, לפני הגשתם לאישור רשמי של אבו מאזן.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully