וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקליטו של אולמרט: "הוא זכאי - עם זה נלך לעליון"

13.5.2014 / 13:11

מקורביו של ראש הממשלה לשעבר, שנידון לשש שנות מאסר בשל קבלת שוחד, טענו: "העונש חורג מכל פרופורציה ומכל עונש שהוטל עד כה". הפרקליטות: "המסר - בית משפט שאין עליו מורא"

עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

עו"ד אלי זהר, פרקליטו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, התייחס היום (שלישי) לגזר הדין שהוטל על אולמרט וטען: "העונש חמור מאוד, גם חלק מהמילים שאמר השופט חמורות מאוד. הוא החיל אותם בנשימה אחת על כל הנאשמים, ויש בזה משום הרחקת לכת". הוא הוסיף: "שמעתם מה אמר אולמרט – הוא לא לקח ולא קיבל שוחד".

העונשים של מורשעי הולילנד:

- אהוד אולמרט – 6 שנות מאסר
- הלל צ'רני – 3.5 שנות מאסר
- אביגדור קלנר – 3 שנות מאסר
- מאיר רבין – 5 שנות מאסר
- אורי שטרית – 7 שנות מאסר
- אליעזר שמחיוף – 3.5 שנות מאסר
- דני דנקנר – 3 שנות מאסר


שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב דוד רוזן הטיל על אולמרט שמונה שנות מאסר, מתוכן שש בפועל, בגין שתי עבירות של קבלת שוחד בפרשת הולילנד. כמו כן, הוטל עליו קנס כספי בסך מיליון שקלים וחילוט של 560 אלף שקלים מכספו. "הוא רואה את עצמו עדיין זכאי בתחושותיו, ועם זה הוא הולך לבית המשפט העליון", הוסיף פרקליטו.

פרשת הולילנד - כל הכותרות בוואלה! חדשות:
הולך לכלא: שש שנות מאסר נגזרו על אהוד אולמרט
עד 7 שנות מאסר לנאשמי הולילנד: "דנקנר שבר כלי"
כאב הראש של השב"ס: איך כולאים ראש ממשלה?

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בבית המשפט, מאי 2014. יותם רונן
"שמעתם מה אמר אולמרט – הוא לא לקח ולא קיבל שוחד". אולמרט ופרקליטו אלי זהר, היום/יותם רונן

עו"ד ליאת בן ארי, חברת צוות התביעה, הבהירה בתום הדיון את חשיבותו של גזר הדין שניתן בפרשה: "יש וראוי לקרוא ולהפנים – מי שקיבל שוחד ונתן שוחד הוא מושחת. מי שמושחת דינו אחד – ללכת למאסר בפועל לתקופה ארוכה ולהחזיר את הכספים למדינת ישראל. אות קלון יוטבע על עובד ציבור שקיבל שוחד. אין איש מעל החוק, ומי שפשע ייענש".

"זה יום לא קל לאזרחי ישראל ולמדינת ישראל, אך המסר שצריך לצאת מגזר הדין הוא של רשויות אכיפת חוק ובית משפט שאין עליו מורא", הוסיפה עו"ד בן ארי. "אני רק מקווה שפסק הדין הזה יילמד ויהיה בסופו של יום אבן דרך משמעותית במלחמה בשחיתות הציבורית, הנגע שאנחנו נלחמים בו יום אחרי יום, שעה אחרי שעה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
גזר דין של אהוד אולמרט בבית המשפט המחוזי בתל אביב, מאי 2014. יותם רונן
"חלק מהמילים שאמר השופט חמורות מאוד". השופט דוד רוזן/יותם רונן

יועץ התקשורת של אולמרט, אמיר דן, טוען כי העונש "חמור מאוד", ואף אמר כי הוא "חורג מכל פרופורציה, מכל נורמה ועונש שהוטלו עד כה". לדבריו, "העונש מבוסס על הכרעת דין שגויה לחלוטין, מגדל קלפים שכולו בנוי על השערות והנחות, ולא על עובדות. בית המשפט הרשיע וגזר עונש חמור על אדם שלא לקח שוחד מעולם, ותרם רבות למדינת ישראל".

במשדר וואלה! חדשות הוסיף דן: "את העובדות נביא לבית המשפט העליון ואנו מקווים כי התמונה תשתנה שם. אני לא חושב שאדם אחר היה עומד במה שאהוד עובר בשנים האחרונות, מדובר באדם נחוש מאוד שצועק בכל דרך אפשרית שהוא חף מפשע". הוא התייחס גם לחקירה הנוספת בפרשה וטען: "מדובר בשערורייה בפני עצמה, (שולה זקן) מנסה למלט את עצמה על חשבון מי שתרם רבות למדינת ישראל".

נבות תל צור, עורך דינו של ראש עיריית רמת גן צבי בר, פברואר 2013. דרור עינב
"בית המשפט לא נזקק לאמוציות כשהוא גוזר דין לנאשמים". עו"ד נבות תל צור/דרור עינב

פרקליטו לשעבר של אולמרט, נבות תל צור, שייצג אותו במשפט "ראשונטורס" ו"מעטפות הכסף", אמר היום כי גזר הדין חמור ביותר, והדגיש: "אין כאן שום שמחה לאיד. בית המשפט לא נזקק לאמוציות כשהוא גוזר דין לנאשמים. שמעתי שחלק ניכר מהנאשמים יערער על הכרעת הדין, ולכן זה לא סוף פסוק".

העיתונאי דן מרגלית, שהיה חברו הקרוב של אולמרט, התייחס גם הוא לפרשה במשדר וואלה! חדשות ואמר: "הנה הראיה לכך שלא לעולם חוסן. זה מצער שאיש כזה, שהתחיל כלוחם בשחיתות, הורשע בשחיתות. השופט השתמש במילה שהדהימה אותי, 'בוגד'. בהנחה שהחלטת השופט נכונה – אני חושב שגזר הדין ראוי".

"הוא עשה מעשה של זדון", הוסיף מרגלית. "אני עצוב על חברות שהלכה וחש סימפטיה לבני משפחתו. הם אוהבים אותו והוא אוהב אותם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully