וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהרונוביץ': לא בטוח שרצח שלי דדון הוא לאומני

אחיקם משה דוד

12.5.2014 / 12:56

השר לביטחון הפנים אמר כי חקירת רצח הצעירה מתקדמת, אולם סירב לקבוע שהמניע לאומני, כפי שסברה תחילה המשטרה. "זה ייקח כמה ימים, אני אופטימי", אמר בהתייחסו לפענוח המקרה

צילום: שלומי גבאי, עריכה: טל רזניק

(עצורים בעצרת לזכרה של שלי דדון)

אף שאחת הסברות הרווחות במשטרה היא ששלי דדון, הצעירה מעפולה שנדקרה למוות לפני עשרה ימים במגדל העמק, נרצחה על רקע לאומני - מבהיר היום (ראשון) השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' כי לא בטוח שזה המניע. "אמרתי אז ואני אומר היום: עדיין אי אפשרות לקבוע בוודאות (אם הרקע לאומני או פלילי אמ"ד)", אמר השר בביקור באום אל פחם.

אף שהכריז לפני שבוע כי ישנה "התפתחות דרמטית" בחקירת הרצח, עדיין לא נרשמה התקדמות שבאה לידי ביטוי במעצר או בגיבוש כתב אישום. "זה עניין של ימים או שבועות, מקווה שזה יהיה ימים - אבל בהחלט החקירה מתקדמת. הייתי אופטימי כשביקרתי את המשפחה, ואני עדיין אופטימי".

עוד על רצח שלי דדון
אלפים צעדו לזכר שלי דדון בעפולה: ”מוות לרוצחים”
אמה של שלי דדון: ”מתפללת שבתי היא הקורבן האחרון”
לפיד למשפחת הנרצחת: מתנצל שחגגתי בזמן ההלוויה

לפחות עשרה בני אדם נעצרו במוצאי שבת בעפולה בתום עצרת מחאה שהתקיימה לזכר דדון. העצורים, שהשתתפו בעצרת, חסמו כיכר בעיר המובילה לכביש המחבר בין עפולה לג'נין, וזרקו אבנים על כלי רכב של ערבים. הם צעקו "מוות לערבים". כוחות יס"מ ומשטרה התעמתו עם 200 מפגינים וניסו לפנות אותם מהכיכר. במקביל, עשרות צעירים מנעו מכמה ערבים לצאת מבית קפה שממוקם בשדרה המרכזית בעפולה.

2,000 המפגינים צעדו לעבר כיכר העצמאות - הכיכר המרכזית בעיר, וקראו: "דמנו לא הפקר", "היום זו שלי, מחר זה יכול להיות אתה" ו-"מוות לרוצחים". מקרה הרצח של הצעירה עורר סערה בעפולה, ולטענת התושבים הם חשים פגיעה בביטחונם האישי בתקופה האחרונה.

לדברי קרוביה של דדון, שארגנו את העצרת, התושבים אינם מרגישים מוגנים יותר, מפחדים לשלוח את הילדים לגן המשחקים או למכולת וסובלים מהטרדות חוזרות ונשנות מצד ערבים תושבי הסביבה. ראש העיר נצרת עילית אלכס גדלקין שהשתתף בעצרת אמר: " אני רואה בה צעד חשוב והכרחי להעברת המסר לירושלים - דמם של תושבי הגליל איננו הפקר. יש להגביר את הביטחון האישי של התושבים ולהחמיר את הענישה".

במהלך ההפגנה כמה מהמשתתפים הבחינו ברכב שבו נסעו ערבים, הם התקרבו למכונית וניסו לתקוף אותם, אך שוטרים הדפו את המפגינים וסילקו אותם מהמקום.

הפגנה לזכר שלי דדון בעפולה. שלומי גבאי
ההפגנה בעפולה, בשבת/שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully