וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אטימות: ייבא כלבה מתאילנד - ולא הורשה להכניסה

11.5.2014 / 23:31

קובי חזוט שב ארצה עם כלבה שרכש בבנגקוק. למרות שהיו לו אישורים, לא הורשה להכניסה מפני שלא הוציא מראש אישור ייבוא. רק לאחר שתנחת בחו"ל, תורשה לשוב. "אולי היא לא תחזור בחיים"

קובי חזוט ייבא כלבה מתאילנד אך לא אישרו לו להיכנס איתה ארצה, מאי 2014. קובי חזוט, באדיבות המצולמים
"זה ממש צער בעלי חיים". הכלבה של חזוט/באדיבות המצולמים, קובי חזוט

קובי חזוט בן ה-28 מבאר שבע חזר הבוקר (ראשון) ארצה יחד עם כלבה שרכש בתאילנד. כשהגיע לעמדת הבידוק גילה שהכלבה לא תוכל להישאר בארץ מפני שאין לו רישיון ייבוא. הערב הוא נאלץ לחזור עמה לבנגקוק. "בכלל לא דיברו איתי על רישיון ייבוא, בדקתי באינטרנט ושם היה כתוב שלא נדרש רישיון כזה להבאת עד שני כלבים לא למטרות מסחר", מספר חזוט.

"הם לקחו את הכלבה, בדקו אותה, ראו שכל האישורים תקינים ומה שהיה חסר זה רק רישיון הייבוא, זה דבר מזערי, הכי חשוב זה הבריאות של הכלבה", ממשיך חזוט. "הפנו אותי בשדה התעופה למשרד החקלאות והווטרינריה בבית דגן, כדי ששם אני אוציא את הרישיון ואוכל להכניס את הכלבה".

עוד בוואלה! חדשות:
בשל שיטפון: עשרות נתקעו במערה ליד ים המלח וחולצו
בפעם השנייה השבוע: כתובת "תג מחיר" בפתח תקווה
תושבת ת"א נעצרה במחסום עם שב"חים בתא המטען

קובי חזוט ייבא כלבה מתאילנד אך לא אישרו לו להיכנס איתה ארצה, מאי 2014. קובי חזוט, באדיבות המצולמים
"אני לא מבין למה נחוצה כל הבירוקרטיה הזאת". אחד האישורים שקיבל חזוט בתאילנד/באדיבות המצולמים, קובי חזוט

במשרד החקלאות פנה חזוט לממונה על יחידת האכיפה של בעלי החיים בנתב"ג, ד"ר שלמה גראזי. "הוא אמר שינסה לעזור לי ושיחזירו לי תשובה יותר מאוחר. שילמתי 48 שקלים והוציאו לי את הרישיון", מתאר חזוט. "אחרי שעתיים התקשרו אליי והודיעו לי שהכלבה תישלח בחזרה לבנגקוק, שם מישהו יצטרך לאסוף אותה ולהעלות אותה שוב על טיסה. רק עם החזרה לארץ יאשרו את הכניסה שלה. אני לא מבין למה נחוצה כל הבירוקרטיה הזאת".

לפי משרד החקלאות והווטרינריה, כלב שלא שהה עם בעליו במשך 90 יום טרם הכנסתו לארץ החוק אוסר להכניסו, ומעמדו יוגדר עם חזרתו. "אין לי בעיה תשאירו את הכלב בהסגר, אני אשלם כל מה שצריך על כל יום ותבחנו את מעמדה מחדש", אומר חזוט, "אבל למה להחזיר את הכלב לתאילנד ואז שוב פעם להטיס אותו לישראל?".

לדברי חזוט, למרות בקשות חוזרות ונשנות למצוא פתרון אחר כדי למנוע את הסבל מכלבתו נתקל בחומה ובסירוב מוחלט. "זה ממש צער בעלי חיים להטיס גור במשך 12 שעות, לבני אדם הטיסה הזאת קשה. יש סיכוי גדול שהיא לא תחזור בחיים".

ממשרד החקלאות נמסר בתגובה: "הכלבה לא עמדה בתנאי החוק להכנסתה לארץ. החוק נועד להגן על הציבור ועל בעלי החיים המקומיים מפני מחלות, שעלולות להיכנס יחד עם בעלי חיים המגיעים מחו"ל. על כן המשרד הורה על השבתה למדינת המקור. במידה שתעמוד בתנאי הרישיון תוכל להיכנס לישראל. רישיון לא יכול להינתן רטרואקטיבית, ומכאן הכלבה לא יכולה להישאר בארץ".

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully