וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמו של אייל הוסר מהטריאתלון: "המומים וכואבים"

9.5.2014 / 11:21

איגוד הטריאתלון החליט להסיר את שמו של סא"ל אייל וייס, שנהרג באינתיפאדה השנייה, משם התחרות שתיערך מחר בתל אביב זו השנה ה-13. אלמנתו: "תחושה של החמצה ופספוס"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הטריאתלון קיבל הדים והפך למשהו מאוד רציני". סא"ל אייל וייס ז"ל/מערכת וואלה!, צילום מסך

כמדי שנה ב-13 השנים האחרונות, יתקיים מחר (שבת) טריאתלון תל אביב. השנה, מעל אירוע הספורט הגדול מרחפת עננה של מחלוקת בנוגע לשמו: ב-12 השנים הקודמות נקרא הטריאתלון על שמו של סגן-אלוף אייל וייס, אך השנה – כפי שפורסם בתחילת השבוע בעיתון "הארץ" – הסיר איגוד הטריאתלון את שמו של סא"ל וייס, מפקד יחידת דובדבן אשר נהרג בתאונה מבצעית במהלך האינתיפאדה השנייה, משם האירוע.

לקריאה נוספת:
חשד: כלא את אשתו ושני ילדיו הקטנים במשך שנה
עצר לעזור לנהגת במצוקה - ונדרס למוות יחד איתה
צפון קוריאה: "אובמה קוף שחור ומגעיל, מקומו בגן חיות"

הידיעה שפורסמה ב"הארץ", ושלפיה שמו של וייס יוחלף בשם נותנת החסות - חברת "גרמין", עוררה תגובות נזעמות בקרב משתתפי הטריאתלון. בעקבות מחאה של רבים הקוראים להחרים את התחרות או לרוץ עם סרטים שחורים לאות הזדהות עם המשפחה, החליטה גם המשפחה להרים את הכפפה ושלחה מכתב הקורא לאיגוד לחזור ולקרוא לטריאתלון על שמו של אייל.

שיר וייס, אלמנתו של אייל, סיפרה כי לאחר מותו, בני המשפחה "הרימו" את הטריאתלון, שלדבריה עד אז "היה רדום". "המשפחה רצתה לעשות פעילות הנצחה לאייל והפעילות הזאת הכי שיקפה את הדרך שלו לחינוך וספורט", הסבירה בשיחה עם וואלה! חדשות. "האיגוד הסכים ואמר שהוא כמובן ייקרא על שמו של אייל. במשך כל שנה הרמנו את טריאתלון תל אביב שהפך לטריאתלון הדגל של האיגוד, אם זה מבחינה כספית ואם זה מבחינה של פעילות ארגונית שלקחנו על עצמנו. התחרות התחילה מקומץ חברים ואנשים מהצבא שהגיעו להשתתף בגלל הקשר לאייל. הטריאתלון קיבל הדים והפך למשהו מאוד רציני".

"מפעל הנצחה"

בשנה שעברה הודיע האיגוד למשפחת וויס, כי הוא מעוניין להפוך את הטריאתלון לתחרות בינלאומית וכי לפי החוקים הבינלאומיים, הטריאתלון לא יוכל עוד להיקרא על שמו של אייל. המשפחה קיבלה את ההחלטה בהכנעה, אך בעקבות התגובות הנזעמות של רבים מחבריו ומכריו של אייל, היא החליטה לא לוותר. "נפרדנו מהאיגוד וזה מאוד כאב לנו", תיארה שיר. "הם השאירו אותנו המומים וכואבים. לא ידענו מה לעשות. התחלנו לקבל תגובות תמיכה מרבים שהביעו את מורת רוחם לכל העניין, הם לא הבינו איך מתקרב הטריאתלון והם לא יכולים לקחת חלק בהקמתו כמו בכל שנה. זהו מפעל הנצחה שאנחנו ממש בתוכו ופתאום מתקרב היום וזה לא קורה. זה נותן תחושה של החמצה, כאב ופספוס".

התגובות הנזעמות על החלטת האיגוד היו לא רק נגדו אלא גם נגד חברת "גרמין", שבעקבות הנזק התדמיתי שנגרם לה החליטה לשלוח מכתב בוטה לאיגוד הטריאתלון בבקשה להחזיר ולציין את שם מורשתו של אייל וייס בתחרות. אנשי החברה איימו שאם שמו של אייל לא יוחזר, הסכם החסות בין הצדדים לא יימשך.

"אנשים הגיבו באינטרנט ובקבוצות שיח נגד החברה שנותנת את החסות ונגד האיגוד שבחר להוריד את השם של אייל", סיפרה שיר והוסיפה כי כעת התגובות הנזעמות הגיעו לידי ביטוי בהחלטתם של רבים להחרים את התחרות או לרוץ עם סרטים שחורים לאות הזדהות. "אנחנו לא מעודדים החרמה, אנחנו לא רוצים לפגוע בתחרות, אבל הריצה עם סרטים שחורים כן מסמלת את האכפתיות וההזדהות של האנשים עם אייל".

"ניסו למכור לה מקצה עממי במקום טריאתלון"

על הסיבה שבגינה ביקש הארגון להסיר את שמו של אייל, אמרה שיר: "מה זו תחרות בינלאומית? מעטים יוכלו להשתתף בה. האיגוד ניסה למכור לנו שבמקום הטריאתלון יתקיים מקצה עממי שיהיה על שמו של אייל ואנחנו לא מעוניינים להתחיל במשהו חדש. התחרות הגיעה למה שהיא בזכות כל האנשים, החברים והמכרים שהגיעו להשתתף בכדי לעשות כבוד לאייל. אם הם רוצים לעשות תחרות בינלאומית שיקימו תחרות נוספת וישאירו את הטריאתלון על שמו של אייל".

אתמול שיגרה משפחת וייס מכתב לראשי האיגוד. "לאור הדיון הציבורי אשר התעורר בימים האחרונים על ידי חבריו של אייל, התבקשנו להביע את רצוננו בעניין שטריאתלון תל אביב ימשיך להיקרא על שמו של אייל, כפי שהיה ב-12 השנים האחרונות", כתבו בני המשפחה. "זאת, לאור מפעל ההנצחה אשר הושקעו בו לב ונשמה למעלה מעשור על ידי המשפחה וחבריה לקיים אירוע זה ועל פי התחייבות האיגוד אשר ניתנה לפני כ-12 שנה, אותה יש לקיים".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

מאיגוד הטריאתלון נמסר בתגובה: "בשבוע האחרון, יום לפני ערב יום הזיכרון לחללי צה"ל, פורסם כי איגוד הטריאתלון הישראלי החליט להסיר את שמו של סא"ל אייל וייס ז"ל מתחרות הטריאתלון המתקיימת בת"א מאז 1991. מאז אותו פרסום, נשמעו קולות רבים כנגד איגוד הטריאתלון הישראלי והחלטתו. עד היום נמנע האיגוד מלהגיב להאשמות, ההשמצות וההכפשות שספג, בשל רגישות העניין ובשל רצונו לכבד את זכרו של סא"ל אייל וייס ז"ל ואת משפחת וייס.

"איגוד הטריאתלון סבר כי אין זה נכון להגיב או להתעמת עם אותן האשמות בפומבי מתוך כבוד ורגישות לנושא. אין ספק כי הנושא הוא כפצע הפתוח בלב המשפחה ובלבו של הציבור הישראלי, כולל קהילת ספורטאי הטריאתלון. באופן טבעי ומתוך הזדהות עם נושא זה, עשינו כל מאמץ להתנהל באופן זהיר ועדין. איגוד הטריאתלון הישראלי מוקיר ומעריך את פועלה של משפחת וייס עבור טריאתלון תל אביב.

"איגוד הטריאתלון הישראלי מחויב למטרותיו, מטרות העמותה הנמצאות בתקנונה ובהן קידום ספורט הטריאתלון בישראל, קיום תחרויות ברחבי הארץ והפקת תחרויות טריאתלון בינלאומיות בישראל. בכוונתנו, גם השנה, לקיים פעילות הנצחה במסגרת התחרות ולכבד את זכרו של סא"ל אייל וייס ז"ל".

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully