וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חגי פליסיאן מתחזק: "הואשמתי כדי שאחזור בתשובה"

9.5.2014 / 17:20

מי שהואשם ברצח בבר-נוער וכתב האישום נגדו בוטל, סיפר בריאיון ל"כיכר השבת" על תהליך החזרה בתשובה בעקבות השחרור ממאסר. "כשהייתי בכלא הבנתי מה הקדוש ברוך הוא רוצה ממני"

צילום מסך

חודשיים לאחר שבוטל כתב האישום שהוגש נגדו בגין רצח בפרשת הבר-נוער, חגי פליסיאן מתקרב אל הדת. הכיפה שעל ראשו וזקנו המתארך כבר אינם הסממנים היחידים לכך שפליסיאן עובר שינוי – בתקופה האחרונה סדר יומו מתמקד בתפילות, בלימוד תורה ובפגישות עם רב שאליו הוא מקורב. "אני עוד רק בתחילת הדרך", אמר פליסיאן בריאיון לאתר החרדי "כיכר השבת".

ההתקרבות אל הדת נהייתה לתהליך שעבריינים רבים עוברים לאחר שהם משתחררים מתקופת מאסר. עם זאת, לרוב חוזרים עבריינים אלה מהר מאוד אל עולם הפשע. פליסיאן מתעקש שמאז ששוחרר ממעצר ומשפחתו עברה קשיים רבים, הוא עובר תהליך אמיתי של התחזקות וחזרה בתשובה.

עוד על חגי פליסיאן:
עד המדינה בבר-נוער הואשם, הסמסים המפלילים נחשפו
הרצח בבר-נוער: בוטל סופית ההסכם עם עד המדינה
חגי פליסיאן בבית: "המשטרה טעתה. קורה שטועים"

חגי פליסיאן מתחזק אצל הרב אלקריב. ישראל כהן, אתר כיכר השבת, מערכת וואלה! NEWS
תהליך שעבריינים רבים עוברים לאחר שהם משתחררים. פליסיאן/מערכת וואלה! NEWS, ישראל כהן, אתר כיכר השבת

בריאיון, שבו סיפר פליסיאן על אורח חייו החדשים, הוא הסביר כי מה שעבר היה כדי שיחזור בתשובה. "אני יודע שאני חף מפשע. זה שהאשימו אותי והטיחו בי דברים נוראים, נו, אז הקדוש ברוך הוא זיכה אותי כדי שבזכות זה אני אחזור בתשובה מחדש. למדתי שהקדוש ברוך הוא לא שולח צרות לאדם אם הוא יודע שהוא לא יוכל להתמודד איתן. לכל בן אדם יש צרות בחיים. כל אחד והכמות אותה עליו לסבול", אמר פליסיאן.

מדי יום מגיע פליסיאן לכולל חרדי בבני ברק, שם הוא לומד מחצות הלילה ועד שעות הבוקר המוקדמות. בסיום הלימוד, הוא מצטרף למניין של תפילת שחרית, פונה לענייניו האישיים ופוגש לעתים את רבו, הרב שאול אלקריב. אלקריב אינו נחשב לדמות מוכרת ברחוב החרדי. לפתחו נוהרים עשרות חסידים, בהם גם סלבריטאים, עבריינים ואנשי עולם תחתון כמו ריקו שירזי, פרנסואה אבוטבול ומשפחת אלפרון, המתגוררת סמוך אליו בגבעת שמואל.

רבקה פליסיאן, אמו של חגי, התייצבה בביתו של הרב אלקריב זמן קצר אחרי שבנה נעצר בחשד למעורבות ברצח בבר-נוער. היא שאבה מהרב עידוד וחיזוק גם בתקופה שעל משפחתה נחתו המכות בזו אחר זו, כשבנה יעקב נעצר בחשד לאונס של עורכת דין ושוחרר והאח אור בן ה-15 נפל מגובה רב בעת שעבד בניקיון ומת.

"בזכות הרב היה לנו הרבה כוח לעמוד על הרגליים ולהאמין בקדוש ברוך הוא. לא ללכת יותר מדי גבוה, אלא לזרוק הצדה את השכל ולהאמין בבורא עולם שהוא עושה את הכול לטובה", הסביר פליסיאן. "היו רגעים קשים מאוד אבל לשמוע חיזוק ועידוד מהרב ולצד זה, הרבה תפילות, זה נתן את הכוח". לדבריו, את הכוח לפתוח בחיים חדשים הוא קיבל כשישב במעצר. "כשהייתי בכלא, בחדר סגור, הבנתי את תכלית החיים ומה הקדוש ברוך הוא רוצה ממני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully