וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם השנייה החודש: "תג מחיר" במרפאת דרוזי בצפון

אחיקם משה דוד

7.5.2014 / 8:15

אלמונים ריססו את הכתובות "מוות לערבים" ו"ד"ש לצומת פרדיס" בבית העסק ביקנעם, השייך לתושב הגולן. מדובר בפעולת "תג מחיר" השישית בעיר בתוך כחודש. טרם נעצרו חשודים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ד"ש לצומת פרדיס". דלת מרפאת השיניים, הבוקר ביקנעם/מערכת וואלה!, צילום מסך

שוב פעולת "תג מחיר" ביקנעם עילית: אלמונים כתבו הלילה (רביעי) כתובות נאצה על מרפאת שיניים השייכת לדרוזי תושב מג'דל שמס ברמת הגולן. על חלונות המרפאה נכתב "מוות לערבים" ו"ד"ש לצומת פרדיס, תג מחיר", וזאת בהתכוון לפעולת "תג מחיר" על מסגד בפרדיס בשבוע שעבר. מדובר בפעם השנייה שהמרפאה, הנמצאת במרכז מסחרי, נופלת קורבן למעשים מסוג זה: באמצע החודש שעבר נופצו השמשות במקום, ומגן דוד רוסס בפתחה. משטרת עפולה החלה לחקור את האירוע.

בעל המרפאה, ד"ר חאתם חאתר, אמר: "זאת הפעם השנייה שעושים לי את זה בתוך שבועיים. בפעם הקודמת ציירו מגן דוד, עכשיו שברו את החלון. זה לא ישבור אותי, זאת המדינה שלנו. גם של היהודים, גם של הערבים, גם של הדרוזים – של כולם".

בחודש וחצי האחרונים התרחשו בעיר הצפונית לא פחות משישה פשעי שנאה, המכונים "תג מחיר". בסוף מרץ התלונן ערבי מנצרת עילית במשטרת עפולה על כך ששלושה מצמיגי מכוניתו וכתבו עליה "תג מחיר" בעת שזו חנתה ביקנעם.

עוד על פשעי השנאה בצפון:
ראש הממשלה נתניהו: "'תג מחיר' נוגד את הערכים שלנו"
4,000 בני אדם הפגינו בפרדיס: "'תג מחיר' - טרור"
מחיר ההתעלמות מ"תג מחיר". דעה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המרפאה ביקנעם לאחר ה"תג מחיר" הקודם, באמצע אפריל/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני שבועיים נוקבו צמיגי מכוניתו של תושב הכפר מועוויה שליד אום אל-פחם, שחנתה באזור התעשייה ביקנעם עילית, ומגן דוד צויר על תא המטען. שבוע אחר כך רוססה הכתובת "תג מחיר" על כלי רכב של ערבי מכפר כנא, ירסן עקרב, ונוקבו שניים מהצמיגים. "לא האמנתי שזה יקרה כאן, 15 שנה אני עובד עם יהודים, לא האמנתי", אמר אז עקרב. "אני רוצה שיתפסו את כל הרשעים – היהודים והערבים. זה עצוב".

באותו שבוע נוקבו צמיגים של מכונית אחרת ביקנעם ומגן דוד רוסס בסמוך. המכונית שהושחתה שייכת לקבלן ערבי-ישראלי מנצרת. ביום ראשון האחרון הושחתה שוב מכוניתו של הקבלן בעיר, כשצמיגיה נוקבו ומגן דוד רוסס עליה.

במחוזות צפון וחוף של המשטרה מנסים בחודש האחרון לעצור את החשודים במעשים, שהם רק חלק משורת פשעי שנאה שנעשו בצפון הארץ, אך ללא הצלחה. ההערכה היא כי לא מדובר בחוליה אחת שאחראית לכך אלא בכמה גורמים, שייתכן כי אינם פועלים בתיאום זה עם זה. בין היתר, במשטרה חוקרים אפשרות שלפיה הפעולות בוצעו על ידי חוליות ימין קיצוני שסולקו בעבר מהשטחים.

לפניות לכתב אחיקם משה דוד: ahikam77@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully