וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם הכומר התומך בגיוס נוצרים לצה"ל יודח מהכנסייה?

7.5.2014 / 4:15

בהודעה שפרסמה הכנסייה היוונית-אורתודוכסית בנצרת נכתב כי הכומר גבריאל נדאף יודח מתפקידו בשל פעילותו למען גיוס נוצרים לצבא. "הוא אינו מייצג איש חוץ מאשר את עצמו"

גבריאל נדאף, כומר הכנסייה היוונית-אורתודוכסית בנצרת. ספק 500
"דעתו רחוקה מדעתה של הכנסייה". גבריאל נדאף עם דני דנון בכנס לעידוד גיוס נוצרים, שבוע שעבר/ספק 500

זיקוקי דינור רבים כיסו את שמי נצרת במהלך יום העצמאות שחל אמש (שלישי), אך הרקע לחגיגות לא היה קשור ליום הולדתה של מדינת ישראל, אלא לחגיגות השמחה בשל הודעה מיוחדת שפרסם דובר הכנסייה היוונית האורתודוכסית בעיר. לפי ההודעה, הכומר של הכנסייה בעיר, גבריאל נדאף, המשמש כאב הרוחני של הפורום לעידוד גיוס נוצרים לצה"ל, יודח מתפקידו.

"האב עיסא מסלח, דובר הכנסייה האורתודוכסית, הביע צער על כך שהקריאה לגיוס הנוצרים לצה"ל באה דרך כומר ערבי", נכתב במסרון שנשלח לקהל המאמינים ולכלי התקשורת הערביים בישראל. "הכומר גבריאל נדאף, הקורא לגיוס בני העדה הנוצרית, לא מייצג איש חוץ מאשר את עצמו. דעתו רחוקה מדעתה של הכנסייה האורתודוכסית, מנהיגה והבנים שלה", נכתב בהמשך המסרון. "הפטריארך תיופילוס השלישי החליט לשלול את כלל הסמכויות של האב נדאף בכנסייה ולהדיח אותו מתפקידו כראש הכנסייה האורתודוכסית ביפיע".

עוד בוואלה! חדשות:
האקליפטוס קרס והרס משפחה: "עץ קטלני"
ישראל על האשמות הריגול בארה"ב: "ניחוח אנטישמי"
"דוד הנחלאווי": "בדיעבד, הייתי עושה אותו דבר"

חייל נוצרי במדי צה"ל. AP
עלייה של מאות אחוזים במספר התגייסים. חייל נוצרי במדי צה"ל/AP

פורום עידוד גיוס העדה הנוצרית הוקם לפני כשנתיים, ומאז חלה עלייה דרמטית של מאות אחוזים במספר בני העדה המתגייסים לצה"ל. אם עד 2012 התגייסו לצה"ל בין 35 ל-40 צעירים נוצרים בשנה, בשנה שעברה עמד מספר המתגייסים על 150. מתחילת השנה מסתמנת עלייה דרמטית נוספת, זאת לנוכח נתוני גיוס מחזור מרץ, במהלכו התגייסו כבר 105 נוצרים. במהלך השנתיים האחרונות נרשמה מתיחות רבה בין נדאף לבין גורמים רבים במגזר הערבי המתנגדים לדרכו.

תלונות על אלימות פיזית והסתה נגד נדאף, בני משפחתו ומקורביו הוגשו למשטרה מספר רב של פעמים. האב נדאף זוכה לתמיכה מצד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שרים וחברי כנסת יהודים מרוב גווני הקשת הפוליטית. רק ביום חמישי האחרון התארח סגן שר הביטחון, דני דנון, בכנס של הפורום בנצרת, בו השתתפו 300 צעירים נוצרים. עם זאת, הוא נתון ללחצים רבים מצד חברי כנסת ערבים הקוראים לו לחדול מפעילותו וחלקם אף דרשו מהפטריארך היווני האורתודוכסי להדיחו מתפקידו בכנסייה בטענה כי הוא מנצל את מעמדו הדתי לצרכים פוליטיים.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

נדאף: "טרם הודיעו לי רשמית על הדחתי"

הודעתו של דובר הכנסייה האורתודוכסית המבשרת על החלטת פטריארך הכנסייה להדיחו גררה אחריה, כאמור, חגיגות במגזר הערבי, אולם גם ביקורת חריפה מצד מקורביו של האב נדאף. "דובר הכנסייה הוא פלסטיני, תושב בית סאחור(עיר פלסטינית ליד בית לחם, ע"ח), שמתבטא תמיד נגד מדינת ישראל", אמרו מקורביו של האב נדאף, "הוא מקבל אשרת כניסה חופשית לישראל, אבל נדאף שתומך במדינת ישראל וקורא לקהילה הנוצרית להשתלב בחברה הישראלית, לא יכול להסתובב חופשי בישראל. לפי מידע שהגיע אלינו אבו מאזן בכבודו ובעצמו התערב והפעיל לחץ כדי להדיח את האב נדאף מהכנסייה. אנחנו רק רוצים להבין מי פה מחליט אצלנו במדינת ישראל?".

למרות הודעת דובר הכנסייה, הבהיר הכומר נדאף בשיחה עם וואלה! חדשות כי עדיין לא קיבל "שום שיחה מהפטריארך ושום מסמך רשמי בנוגע להחלטה להדיח אותי". בנוסף, גורמים בכירים בכנסייה האורתודוכסית היוונית טענו כי לפי שעה לא ידוע להם על כל החלטה להדיח את האב נדאף מתפקידו

טרם התקבלה תגובה מהפטריארך האורתודוכסי היווני עיסא מסלח.

לפניות לכתבת עדי חשמונאי: adihashmonai@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully