וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן של כומר התומך בגיוס נוצרים לצה"ל הותקף בנצרת

אמש הגיע פעיל חד"ש לביתו של האב גבריאל נדאף ותקף את בנו בן ה-17 במקל. הבן סובל מחבלות קשות בכף ידו. השר פרי: "על נציגי המגזר הערבי מוטלת האחריות"

בנו של האב גבריאל נדאף, התומך בגיוס נוצרים לצה"ל, הותקף אמש (שישי) בנצרת על ידי פעיל חד"ש, שגרם לו לחבלות קשות בידו. התקיפה באה על רקע פעילותו של נדאף, ראש העדה הנוצרית-ערבית בישראל, לגיוס והתנדבות ערבים מבני העדה הנוצרית לצה"ל ולשירות האזרחי.

התקיפה התרחשה בשעות הערב סמוך לביתו של נדאף. התוקף התנפל על בנו בן ה-17 של נדאף כשבידו מקל, והחל להכותו. הבן חטף מידו של התוקף את המקל והצליח להגן על עצמו, אולם הוא סובל, כאמור, מחבלות בכף ידו.

עוד בחדשות:
פלסטיני בן 14 נהרג מאש צה"ל ליד בית ספר באזור רמאללה
מאות הפגינו ביפו נגד תכנית פראוור: "לא לעקירה"
הפיצוץ בגבול סוריה אתמול: מטען שהופעל נגד כוח צה"ל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סגן שר הביטחון דני דנון והאב גבריאל נדאף בכנס לעידוד גיוס בני העדה הנוצרית לפני חודשיים/מערכת וואלה!, צילום מסך

האב נדאף, ממייסדי הפורום לגיוס העדה הנוצרית בישראל, סובל זה למעלה משנה מהתנכלויות, בהן איומים על חייו, מצד גורמים קיצוניים על רקע תמיכתו בגיוס ערבים-נוצרים לצה"ל. "התוקף נוהג להסית נגדי ונגד הפורום ואתמול זה הידרדר לאלימות פיזית של ממש. בני הקטן, בן 15, מסתגר בבית בגלל החשש לשלומו. היום הוא לא הלך לבית הספר", סיפר לוואלה! חדשות. הוא סיפר גם על ההקנטות הרבות אותן ספג בנו שהותקף. "ביקשתי ממנו לאורך כל הדרך להתרחק ולא להתייחס למקניטים אבל אתמול מישהו קילל אותו, הביא עמו מקל והחל לתקוף אותו".

נדאף הגיש בעבר תלונות למשטרה בעקבות האיומים על חייו. המשטרה זימנה בשעתו כמה חשודים אולם שחררה אותם לאחר בירור קצר. אתמול הוא שב וקרא למשטרה לטפל במסיתים כדי שלא יקרה אסון גדול יותר.

"האחריות מוטלת על נציגי המגזר הערבי"

סגן שר הביטחון, דני דנון, התקשר אל נדאף והביע את תמיכתו. דנון פנה לשר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', בדרישה לעצור את ההסתה של חברי הכנסת הערבים: "המצב בו האב נדאף ומשפחתו, והנוצרים המעוניינים לשרת בצה"ל בכלל, חיים בפחד וסובלים מהתקפות והתנכלויות אינו מתקבל על הדעת ויש לפעול ביד קשה כנגד המסיתים והתוקפים כאחד".

בשנה החולפת נרשמו עימותים בין האב נדאף לבין ח"כים ערבים בהם חנין זועבי. חלקם אף פעלו להדחתו מהכנסייה היוונית-אורתודוקסית בטענה שהוא משתמש במעמדו הרוחני לקידום מטרות פוליטיות.

השר יעקב פרי, יו"ר הועדה לגיבוש חוק הגיוס, גינה בחריפות בעמוד הפייסבוק שלו את התקיפה: "ההתקפה האלימה היא תוצר של הסתה פרועה. על נציגי המגזר הערבי מוטלת האחריות". לדבריו, "אסור לנציגי המגזר הערבי ונציגיו בכנסת לשתוק נוכח ההסתה הפרועה ומקרי האלימות. אני מצפה לשמוע קול ברור וחזק המגנה תופעות שכאלה".

בשנה האחרונה שולש מספר המתגייסים הנוצרים לצבא, בין היתר הודות לפעילותו של הפורום לעידוד גיוס העדה לצה"ל. בעבר הותקפו שני כמרים שביקשו להצטרף ולתמוך בפורום. אחד מהם שבר את ידו כתוצאה מהתקיפה, בעוד אל מפתן ביתו של הכומר השני נזרק בקבוק תבערה.

לפניות לכתבים:
עדי חשמונאי - adihashmonai@walla.co.il
עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully