וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חתן חידון התנ"ך העולמי: איתן עמוס, בן 18 מקנדה

הצעיר הקנדי גבר על 15 מתמודדים מצטיינים בחידון המתקיים מדי שנה ביום העצמאות. נתניהו: "המפוח שמבעיר אש ציונית בכל מה שאנחנו עושים היום במדינת ישראל

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם זוכה חידון התנ"ך, איתן עמוס מקנדה, יום העצמאות תשע"ד. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
חתן החידון איתן עמוס עם ראש הממשלה ושר החינוך/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

איתן עמוס, צעיר בן 18 מטורונטו שבקנדה, הוא זוכה חידון התנ"ך העולמי לנוער שהתקיים היום (שלישי), כמדי שנה, ביום העצמאות. ראש הממשלה בנימין נתניהו שנכח בחידון, אמר: "התנ"ך הוא לא רק יסוד קיומנו, הוא גם המפוח שמבעיר אש ציונית בכל מה שאנחנו עושים היום במדינת ישראל". במקום השני בחידון שהתקיים בתיאטרון ירושלים זכתה תפילה ברנסון, בת 18 מאולפנת צביה מרחובות, ובמקום השלישי הגיעה תמר קאליפא בת ה-18 מישיבה תיכונית שעלבים.

עוד בוואלה! חדשות:
"אנחנו במזרח תיכון חדש. איש לא יכול לנחש מה יהיה"
חוגגים עצמאות בטבע: מזג אוויר מעונן ואביך
מאות משתתפים ב"תהלוכת השיבה" הפלסטינית בגליל
תיעוד נדיר: דיין ושרון בטקס לחללי הצנחנים ב-1968

בשלב הדו-קרב עמוס ענה נכונה על כל 12 השאלות וצוות השופטים, בראשות יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, הכתירו כחתן התנ"ך. לשלב המקדים עלו 75 מתמודדים, אשר הגיעו לישראל מ-33 מדינות שונות, בהן טורקיה, ארצות הברית, צרפת, בלגיה, פורטוגל, ברזיל, קוסטה ריקה ואוסטרליה. במהלך השבוע האחרון המתמודדים עברו סדרה של מבחנים ובסיומם נבחרו 16 המתמודדים המצטיינים שעלו לשלב הגמר והתחרו היום על התואר כלת או חתן חידון התנ"ך העולמי.

נתניהו: "ישראל היא הבית"

שר החינוך שי פירון קרא לבני הנוער: "הפכו את התנ"ך למצפון ולמצפן. ספר התנ"ך, אין הוא ספר ככל הספרים. אין מקומו בארון כי אם בצקלונכם, בשעה שאתם תרים את הארץ, הולכים לאורכה ולרוחבה. קחו אותו למקום העבודה, למדו ממנו דיני מסחר הוגן. בואו אתו הביתה, למדו כמה חשוב לכבד את ההורים וכמה נוראה היא מלחמת אחים. גשו לפינת הרחוב, פגשו את האחר הפוחד להלך לאורם של הזרקורים ולמדו מהתנ"ך איך ראוי לנהוג בגר, ביתום ובאלמנה".

השר פירון הוסיף: "משרד החינוך יעשה כל שביכולתו כדי לחבר את התנ"ך ללבבות, כדי להפכו לדרך חיים, לאורח חיים, כדי לתת לו מקום של כבוד בשעות ובימים שבהם מתגבשת ומתעצבת זהותם של המתבגרים".

ראש הממשלה נתניהו אמר במהלך החידון: "שיבת ציון, כינוס פזורי האומה, תחיית השפה העברית, עמידה נחושה מול אויבינו, יצירת חברה מתוקנת ובניית הארץ בתקווה לשלום, בתקווה לביצור עתידנו מעל הכל. הכול כבר נמצא בפנים התנ"ך, ולכן אני אומר לצעירים ולצעירות הנפלאים הללו מחוץ לארץ: ישראל היא הבית, היא לב האומה, בואו הצטרפו אלינו. לא לחידון, לתמיד".

לפניות לכתבת רויטל בלומנפלד:revital.blumenfeld@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully