וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

א-סיסי חשף: "שרדתי ניסיונות התנקשות, אינני מפחד"

6.5.2014 / 9:30

בראיון לתקשורת לקראת הבחירות לנשיאות מצרים שייערכו החודש, המועמד המוביל המשיך בקו התקיף נגד "האחים המוסלמים" והעריך כי התנועה "תחדל מלהתקיים". "אני מאמין בגורל"

סיסי התפטר והכריז על מועמדותו לנשיאות מצרים. רויטרס
עבד אל-פתאח א-סיסי בעת ההכרזה על התמודדותו לנשיאות בחודש מרץ/רויטרס

המתמודד המוביל לנשיאות מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, אמר אמש (שני) בראיון לכמה כלי תקשורת מצריים: "פעמיים ניסו לשים קץ לחיי. אני מאמין בגורל, אינני מפחד". ביולי האחרון, אחד ממנהיגי תנועת "האחים המוסלמים" הזהיר אותו מלהתמודד, באומרו כי לוחמים מסוריה, אפגניסטין ולוב יבואו "להילחם במצרים ולהילחם בך", לטענת א-סיסי.

מפקד הצבא לשעבר הוסיף כי הוא שולל פיוס עם תנועת "האחים המוסלמים", ואף העריך כי זו תחדל מלהתקיים בעת כהונתו. הוא הדגיש כי בכוונתו להמשיך להילחם בתנועה, אותה האשים בקשר עם ארגוני טרור, עד לחיסולה המוחלט. כשנשאל האם התנועה תחדל מלהתקיים כשיהיה נשיא, אמר: "כן, בדיוק כך".

עוד על הבחירות במצרים:
מצרים בוחרת נשיא חדש: ההצבעה - בסוף חודש מאי
סיסי התפטר והכריז על מועמדותו לנשיאות מצרים
מצרים גזרה עונש מוות על מנהיג "האחים המוסלמים"

מנהיג "האחים המוסלמים" , מוחמד בדיע, עצור בתחנת משטרה בקהיר. 20 באוגוסט 2013. רויטרס
מנהיג האחים המוסלמים, מוחמד בדיע, עליו נגזר עונש מוות בשבוע שעבר/רויטרס

במהלך הראיון, דחה א-סיסי את הטענות נגדו על כך שגרם להפיכה במדינה, ואמר: "לא אני הבאתי לקץ השלטון של האחים המוסלמים. המצרים הם אלה שעשו זאת". א-סיסי היה מהגורמים המרכזיים שהביאו להדחתו של מורסי בחודש יולי 2013, על רקע הפגנות המוניות במדינה. הוא הביע תמיכה בחוק שמגביל את הזכות להפגין, וזוכה לביקורת של ארגוני זכויות אדם במדינה. "נעשה כל דבר שיתרום לביטחון וליציבות", אמר.

א-סיסי, שהתפטר בסוף מרץ מתפקידו כשר ההגנה במטרה להתמודד לנשיאות המדינה, צפוי לנצח בבחירות לנשיאות שיתקיימו ב-27-26 במאי, באין מתמודדים משמעותיים אחרים. תומכיו של א-סיסי בטוחים ביכולתו לייצב את הכאוס השורר במדינה, מאז הדחתו של הנשיא חוסני מובארק בשנת 2011.

בשנה שעברה הוצאה תנועת "האחים המוסלמים" מחוץ לחוק במדינה, ובמהלך החודשים האחרונים אלפים מתומכי ארגון הטרור נעצרו ומאות נהרגו. בשבוע שעבר נגזר עונש מוות על מנהיג "האחים המוסלמים", מוחמד בדיע, ועל 682 פעילים נוספים, שהורשעו ברצח קצין משטרה ב-2013, במהלך הפגנה שפרצה לאחר הדחתו של מורסי.

בינתיים מסתמן כי על אף קמפיין הבחירות, א-סיסי לא יופיע בציבור, מחשש לחייו. במהלך הראיון הוא לא פירט כיצד הוא מתכוון לפתור את הבעיות הכלכליות הקשות במצרים, בהן אבטלה קשה ואובדן תיירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully