וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא "שין פיין" שוחרר מחקירת הרצח ללא כל אישום

אחרי 4 ימי חקירה במשטרת צפון אירלנד, נשיא המפלגה הקתולית הלאומנית, ג'רי אדמס, יצא לחופשי, וחזר לקמפיין הבחירות. תומכיו: "כוחות אפלים" רקמו את העלילה בשיתוף הממשלה

נשיא שין פיין ג'רי אדמס אחרי ששוחרר ממעצר – בלפסט, צפון אירלנד, 4 במאי 2014. רויטרס
נשיא שין פיין ג'רי אדמס, אתמול במסיבת עיתונאים בבלפסט/רויטרס

משטרת צפון אירלנד שחררה ממעצר את ג'רי אדמס, נשיא המפלגה הקתולית "שין פיין", שנחקר במשך ארבעה בימים בחשד למעורבות ברצח שזעזע את בריטניה ב-1972. עם שחרורו אמש (ראשון) זכה אדמס לקבלת פנים השמורה לגיבורים, וקרא לתומכיו לדבוק בהסכם השלום שנחתם ב-1998. כעת הוא שב לקמפיין הבחירות של מפלגתו, השואפת להגביר את כוחות בבחירות לפרלמנט האירופי.

אדמס נעצר בסוף השבוע בחשד לרצח ג'ן מק'קונוויל, אם לעשרה, שנחטפה ונקברה בחשאי באחד המקרים המפורסמים של "הצרות" (The Troubles), שרשרת מקרי האלימות המחרידים בין הפרוטסטנטים לבין הקתולים בצפון אירלנד.

אדמס שב ואמר כי הוא חף מפשע. מעצרו הגביר את המתיחות בממשלה בצפון אירלנד, שמפלגתו חברה בה. תומכיו טענו כי הוא נעצר כחלק מקונספירציה של "כוחות אפלים" של המשטרה ושל הפרוטסטנטים, שנועדה לפגוע בסיכויי "שין פיין" להתמודד בבחירות האירופיות, שיתקיימו החודש.

חדשות נוספות מרחבי העולם
הודו: "הביון בפקיסטן תכנן פיגוע נגד נציגות ישראל"
דיווח: ה-CIA מסייע לקייב להיאבק בבדלנים הרוסים
אודסה: פעילים רוסים פרצו למשטרה ושחררו את חבריהם

הלן מקהנדרי, בתה של ג'ין מקונוויל, שנחטפה ונרצחה על ידי המחתרת האירית. AP
הלן, בתה של ג'ן מק'קונוויל, עם תמונה אמה/AP

במסיבת עיתונאים שכינס בבלפסט, הדגיש אדמס כי הוא תומך במשטרה, וכי לא יאפשר לטענות השונות לשבש את האמון שהוא נותן בכוחות הביטחון ובממשלה. הוא שוחרר ללא אישום, וההחלטה בעניינו עברה להחלטת התביעה.

אדמס, המכהן בבית הנבחרים מטעם מחוז בלפסט-מערב, הואשם תמיד כי היה מפקד ב-IRA - הצבא האירי הרפובליקני (המחתרת האירית). אנשי ה-IRA רצחו את מק'קונוויל, בחשד כי הלשינה לצבא הבריטי על מעשיהם. לאחר מכן התברר כי חשדו בה בטעות.

"אני אירי רפובליקאי", אמר אדמס. "אני רוצה לחיות באירלנד שלווה. מעולם לא הפרדתי את עצמי מה-IRA ולעולם לא אעשה זו, אך אני שמח שאני והאחרים יצרנו דרך דמוקרטית של שלום לנוע קדימה. ה-IRA חוסל, הוא איננו עוד".

האיי-אר-איי הודה ברצח מק'קונוויל רק 27 שנים אחרי שנעלמה. מקום קבורתה, שלא היה ידוע, התגלה במקרה ב-2003. חקירה עצמאית של המשטרה העלתה כי אין עדויות לכך שהיא שימשה אי פעם כמרגלת. מעריכים כי מק'קונוויל לא הייתה היחידה שנחטפה ונקברה בחשאי באותה תקופה, וכי תושבים רבים מבלפסט שנחשדו בריגול נרצחו גם הם. המלחמה הגיעה לסיומה עם חתימת הסכם "יום שישי הטוב" בשנת 1998, שאדמס היה מתומכיו הגדולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully