וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו: "הביון בפקיסטן תכנן פיגוע נגד נציגות ישראל"

המודיעין ההודי טוען שעצר אדם שנשכר במדינה השכנה, כדי לאסוף מודיעין חזותי על הקונסוליה בבנגלור ועל הקונסוליה האמריקנית בצ'נאי. "התבקש לספק מסמכים ודירה לשני מחבלים"

שגרירות ישראל בעיר וינה בירת אוסטריה. rudi blaha, AP
לטענת ההודים, התצפיתן שיגר את תצלומי הקונסוליה למפעיליו בפקיסטן/AP, rudi blaha

גורמי מודיעין בהודו טוענים כי הביון הפקיסטני תכנן לבצע פיגועים באחת מנציגויות ישראל בהודו. לפי דיווח שהתפרסם הבוקר (ראשון) ב"טיימס אוף אינדיה", אזרח סרי לנקה שנעצר לאחרונה נשכר על-ידי מפעיליו בפקיסטן, כדי לרגל אחר הנציגות הישראלית בבנגלור ואחרי הקונסוליה האמריקנית בצ'נאי.

למשרד החוץ יש קונסוליה בבנגלור, המשמשים לייצוג אזרחי המדינה בדרום הודו. החשוד, סאקר חוסיין, נעצר ביום שלישי בשבוע שעבר, במבצע משולב שכלל "שיתוף פעולה ממדינה נוסף במזרח-אסיה".

החשוד אמר לחוקריו כי הביון בפקיסטן תכנן לשלוח לעיר צ'נאי שני אזרחים של המלדיביים, וכי הוא התבקש לספק להם מסמכים ודירת מחבוא.

ברשותו אותרו תצלומים של שתי הנציגויות - הישראלית והאמריקנית – כולל תמונות של שערי הכניסה והדרכים המובילות לשני היעדים. החוקרים טוענים שהוא שיגר את התצלומים למפעילו בפקיסטן.

נמל התעופה של בנגלור – הודו, 2008. AP
שוטרים בנמל התעופה של בנגלור/AP

היחסים בין הודו לפקיסטן מעורערים מאוד. שכנתה המוסלמית של הודו חמושה בנשק גרעיני, ועימותים באזור הגבול בין שתי המדינות – בפרט בחבל קשמיר - הידרדרו לא פעם לחילופי אש קטלניים. בסוף 2012 הודו הוציאה להורג בחשאי את מוחמד קסאב, אזרח פקיסטן שהיה חבר בחוליה שעשתה את מתקפת הטרור במומביי ב-2008, בה נרצחו 166 בני אדם ובהם ישראלים. זו הייתה הפעם הראשונה זה שש שנים שעונש המוות יושם בהודו.

לפני שנתיים נפצעה רעייתו של נציג מטעם משרד הביטחון בשגרירות בניו-דלהי, כאשר שמטען חבלה הוצמד לרכב בו שהתה. במקביל, אירע ניסיון פיגוע נגד שגרירות ישראל בבירת גאורגיה, ומטען חבלה, המיועד להפעלה מרחוק, התגלה באותו בוקר במכונית סמוך למבנה הישראלי בטביליסי.

בחודש שעבר דווח כי הרשויות בתאילנד מנהלות מצוד אחר תשעה בני אדם, החשודים במעורבות בתכנון של חיזבאללה ליזום פיגועים נגד תיירים ישראלים. שגרירות ישראל בבנגקוק ביקשה מהמשטרה המקומית להגביר את האבטחה באתרי תיירות בולטים עד תום חג הפסח. על פי החשד, הארגון תכנן לפגוע במהלך החג בשישה אתרי תיירות מרכזיים בבנגקוק, שבהם שוהים לרוב תרמילאים ישראלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully