וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השוטרים הגיעו לחקור - תושבים ביצהר השחיתו רכבם

4.5.2014 / 4:09

עשרות מתנחלים יידו אבנים על שוטרים שנכנסו להתנחלות כדי לחקור בני זוג החשודים במעורבות באירוע "תג מחיר" באום אל-פחם. דובר יצהר: "הטענה על זריקת אבנים - בדויה"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: יותם בן-דוד

(צפו בתיעוד אירוע "תג מחיר" באום אל-פחם)

שוב עימותים בין תושבי יצהר לכוחות צה"ל והמשטרה: צמיגיו של כלי רכב משטרתי נוקבו הלילה (ראשון) ביישוב שבשומרון לאחר שבלשי מפלג פשיעה לאומנית, שהגיעו לחיפוש באחד הבתים במקום כחלק מחקירת אירוע "תג מחיר" שאירע לפני כשבועיים באום אל-פחם, נקלעו לעימות עם כ-100 מפגינים.

במהלך חיפוש בביתם של בני זוג, שנעצרו בחשד למעורבות בפשע על רקע לאומני באום אל-פחם, התגודדו עשרות מתושבי המקום והחלו לזרוק אבנים ולגדף את השוטרים, ומאוחר יותר אף ניקבו את צמיגיו של כלי רכב השייך למשטרה. עם זאת, החיפוש הסתיים כמתוכנן ולא דווח על נפגעים ונזק נוסף.

עוד בוואלה! חדשות:
"חפרנו את קבר הבן שנפל לפני 40 שנה והוא היה ריק"
שלי דדון הובאה למנוחות: "הנסיכה של הבית הלכה"
3 פלסטינים תקפו קצין נח"ל שניווט לבד באזור לטרון

תושבי יצהר מפגינים מול כוח משטרתי שהגיע ליישוב. דוברות יצהר,
כמה מתושבי יצהר משוחחים עם שוטרי משמר הגבול, הלילה/דוברות יצהר

דובר יצהר מסר בתגובה: "הלחץ התקשורתי על המפלג המשטרתי המיוחד נגד יהודים גורם לאיבוד פרופורציות. חיפוש בן שעה בחצות הלילה, שוב לעיני הילדים, והחרמת מחשב בלבד, מעורר חשד של פרובוקציה מיותרת. האם לא יכלה המשטרה לבצע את החיפוש בזמן שהילדים במסגרות החינוך? אותם ילדים שכבר עברו טראומה רק בשבוע שעבר? טענת זריקת האבנים היא בדויה, והיא רכיבה צינית על גל ההכפשות האחרון נגד היישוב כולו. המשטרה, בפעילותה חסרת הרגישות, ממשיכה לקומם נגדה את כלל תושבי היישוב".

הרוחות ביישוב מסרבות להירגע מאז הוחלט בתחילת חודש אפריל להציב פלוגה של לוחמי מג"ב במבנה הישיבה "עוד יוסף חי" ביצהר. זאת, בעקבות מקרי האלימות שאירעו נגד כוחות הביטחון במקום, שכללו תקיפה של מוצב צה"ל במקום וניקוב צמיגים של כלי רכב צבאיים. נשיא הישיבה, הרב יצחק גינזבורג, קרא בשבוע שעבר לסרב פקודה. "בימים אלה אנו נדרשים להגיב לאירועים הקשים ולסערות התקשורתיות שמתעוררות סביבם. כמי שעומד בהנהגת הציבור לא די בתגובה של 'חוות דעת', אלא יש לקחת אחריות על המתחולל. לעניות דעתי, הדרך היחידה למנוע תגובות בלתי מבוקרות של צעירים אכפתיים לעם ישראל ולארץ ישראל, כגון חבלה בכלי רכב וזריקת אבנים, היא כאשר כל רבני יהודה ושומרון, רבנים נוספים ואישי ציבור ביו"ש ובעוד מקומות, יצאו בקול צלול, לפיו על כל חייל ושוטר יהודי לסרב פקודה שנוגדת את דעת התורה, כגון פגיעה ברכוש יהודי בכל אתר ואתר בארץ ישראל", כתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully