וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה גרם לשריפות ענק ברחבי קוריאה הצפונית?

סוכנות החלל האמריקנית פרסמה תיעוד נדיר מהחלל של העשן שעלה מדליקות המשתוללות במזרח המדינה המבודדת. המומחים ניסו לשער מה גרם להן, אך כנראה שהסיבה תישאר תעלומה

שריפות ענק מסתוריות בקוריאה הצפונית. נאס"א, צילום מסך
העשן נע מזרחה והגיע עד לים יפן/צילום מסך, נאס"א

סוכנות החלל האמריקנית, נאס"א, פרסמה אתמול (שישי) צילומים של שריפות ענק המשתוללות בקוריאה הצפונית אשר תועדו על ידי לוויין "אקווה" של נאס"א. בצילומי הלוויין ניתן לראות עמודי עשן ענקיים העולים מאזור מזרח ודרום-מזרח המדינה, לא רחוק מהגבול עם קוריאה הדרומית.

ככל הנראה, מרבית השריפות פרצו באזורים חקלאיים, סמוך לנהרות. גורמים בסוכנות מעריכים כי מדובר בשריפות יזומות של החקלאים באזור, במטרה לדשן את האדמה. הגורמים הסבירו אדמה החקלאית בקוריאה הצפונית נמצאת ברובה במערב, סמוך לחוף, אך חקלאים רבים מעבדים אדמות באזורים ההרריים, סמוך לנהרות.

עוד בוואלה! חדשות:
אוקראינה בוערת: 42 הרוגים לפחות בעימותים באודסה
נגיף מרס זוהה בארה"ב: "עדיין אין סיבה לפאניקה"
טמנה את הכלב בבית קברות נוצרי - ותשב בכלא?

שריפות ענק מסתוריות בקוריאה הצפונית. נאס"א, צילום מסך
שריפות ענק מסתוריות בקוריאה הצפונית/צילום מסך, נאס"א

עם זאת, חלק מהשריפות זוהו באזורים מיוערים, מה שמעלה את ההשערה כי השריפות עשויות להיות דליקות חורש. סברה נוספת היא כי השריפות החלו בעקבות נפילת קווי מתח גבוה, מאחר ותשתיות החשמל במדינה המבודדת ישנות ועלולות לסבול מחוסר בתחזוקה נאותה. לפי דוח שפורסם בעיתון "Asia-Pacific Journal" נפילת קווי מתח ישנים מהווה גורם מרכזי לשריפות בקוריאה הצפונית.

"בסך הכל, השריפות הפיקו כמות גדולה של עשן, שנע מזרחה והגיע עד לים יפן", נמסר מנאס"א. הסיבה שמאחורי שריפות הענק המסתוריות תיוותר, אם כן, לא ידועה, אך במערב מקווים להמשיך ולחשוף פרטים על החיים במדינה המסוגרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully