וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה נגד הזרים: החל המבצע ל"כיבוש" דרום תל אביב

2.5.2014 / 13:17

מבצע רחב בשיתוף העירייה ורשות ההגירה מתמקד ב"חמארות" - מסבאות שוק של זרים מאפריקה. "הם יוצאים משם שתויים, זה מקור לאלימות". 18 נעצרו, ובמשטרה מבטיחים: "לא חד פעמי"

פליטים צועדים מגן לוינסקי לשגרירויות ברחבי תל אביב. ינואר 2014. דרור עינב
18 אזרחים זרים נעצרו והועברו למתקן סהרונים/דרור עינב

כוחות גדולים של המשטרה פתחו לפנות בוקר (שישי) במבצע רחב היקף במתחם התחנה המרכזית הישנה בתל אביב, במטרה "לכבוש מחדש" את האזור שהפך למקום מפלטתם של אזרחים זרים רבים. עשרות שוטרים, ובהם לוחמי יס"מ, אנשי רשות המסים, הביטוח הלאומי, מנהל הגז, מקורות, חברת החשמל, נציגי העירייה ומפקדי משרד הבריאות, הגיעו למקום מלווים בפקחי יחידת עוז של רשות ההגירה, והתמקדו ב"חמארות" (מסבאות שוק) שבהם מתרכזים אזרחים אפריקנים. 12 מהן נסגרו הלילה, ו-18 נתינים זרים נעצרו והועברו למתקן סהרונים.

עוד בוואלה! חדשות
השיחה האחרונה של שלי: "יש כאן מישהי חשודה"
האח בנט שוב סידר לחברים קמפיין ממשלתי?
צבא אוקראינה מסתבך: "מסוקים הופלו, טייס נהרג"

"נתקלנו בחמארות שחיבור מערכות גז באופן חובבני ולא חוקי, ונכון הדבר גם לגבי חיבורי חשמל ומים", סיפר לוואלה! חדשות מפקד משטרת לוינסקי, סגן-ניצב ניסן מנשי. לפי הערכות, בדרום תל אביב פועלות יותר מ-300 חמארות. במועדוני הבילוי האלה מושמעת מוזיקה אפריקנית ומוגש אלכוהול לצד ארוחות חמות, אולם בתנאי סניטריה ירודים, כאשר חלקן אף פועלות במרתפים.

"הם מקבלים דוח וזורקים לפח"

"הבעיה עם חלק מהחמארות היא שהן מהוות מקור לאירועי אלימות, וקיימת סכנה גם למבלים במקום, בשל בעיות הנדסה של מערכות החשמל והגז", אמר גורם במשטרת תל אביב. "אנחנו רואים את אותם אזרחים זרים שיושבים שעות בחמארות, שותים כמויות גדולות של אלכוהול ולאחר מכן יוצאים לרחוב שתויים", הוסיף סנ"צ מנשי.

בתי עסק מחויבים ברישיון לשם הפעלתו, אולם כדי לקבל את הרישיון - חייב בעל העסק להיות אזרח ישראלי. בפועל, מרבית מעלי החמארות הם נתינים מאפריקה, אולם בנוסף לאיסור הפעלת העסק, חלקם מפרים חוקרים אחרים, כמו איסור השמעת מוזיקה רועשת בשעות הלילה. "אתה מגיע לחמארה לאחר שהדיירים בשכונה התלוננו שהם לא מסוגלים להירדם. החוק מאפשר לך לרשום דוח על הקמת רעש, אבל הם מקבלים את הדוח וזורקים לפח. אין לך מול מי להפעיל את החוק", אמר בתסכול גורם במשטרה. כעת, בפתח המבצע שנפתח הלילה, מבטיח סנ"צ מנשי שהמציאות בעתיד הקרובה תשתנה: "זה לא מבצע חד פעמי, ופעילויות דומות יתקיימו גם בימים הקרובים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully