וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: עלייה בפעולות "תג מחיר" של קיצונים בישראל

בדוח הטרור העולמי שפרסם משרד החוץ בוושינגטון, נכתב כי פשעי השנאה התרחבו ב-2013 מהשטחים אל תוך ישראל, והאחראים לא עמדו לדין. צוין כי הרקטות פחתו, וחמאס המשיך בהברחות

חשד לפעולת תג מחיר ביוקנעם. אפריל 2014. שלומי גבאי
המבצעים לא נענשים. מכונית בבעלות ערבי שצמיגיה נוקבו היום ביוקנעם/שלומי גבאי

העלייה במספרם של אירועי "תג מחיר" של קיצונים בישראל מדאיגה לא רק את הממשלה בירושלים, אלא גם את ארצות הברית. שעות ספורות אחרי הפגנת שנאה נוספת ביוקנעם, פרסם הערב (רביעי) משרד החוץ בוושינגטון את הדוח השנתי ל-2013 על הטרור העולמי, ואחד האיומים המוזכרים בפרק העוסק בישראל וברשות הפלסטינית הוא "פשעים ומעשים אלימים של קיצונים יהודים כתגמול על פעילות נגד ההתנחלויות".

לפי הדוח, פשעי השנאה התפשטו בשנה שעברה מהגדה המערבית אל תוך ישראל, ופגעו באנשים, ברכוש ובמקומות תפילה. כדוגמה, הוזכרו מקרים של ריסוס כתובות נאצה על בית עלמין נוצרי ביפו ועל מנזר ליד ירושלים – שניים מתוך מקרים רבים. "קיצונים אלימים, בתוכם מתנחלים ישראלים, השחיתו חמישה מסגדים ושלוש כנסיות בירושלים ובגדה המערבית, לפי מידע שהאו"ם אסף", נכתב.

עוד על אירועי "תג מחיר" החודש:
פורדיס: כתובת על מסגד וניקוב צמיגים
בתוך שעות בודדות: שני פשעי שנאה נגד ערבים בצפון
כתובת נאצה על מסגד באום אל-פחם: "ערבים החוצה"
כתובת "אמריקה גרמניה הנאצית" על מנזר ליד בית שמש

תג מחיר במנזר דיר ראפאת שליד קיבוץ צרעה, אפריל 2014. יאיר אלטמן, מערכת וואלה!
כתובת נאצה נגד מריה וישו על מנזר ליד בית שמש, החודש/מערכת וואלה!, יאיר אלטמן

המשרד האחראי על תיאום עניינים הומניטריים באו"ם דיווח למשרד החוץ האמריקני על 339 מתקפות מצד מתנחלים קיצונים שגרמו לפציעת פלסטינים ולנזק ברכוש. במסמך המפורט נכתב כי מרבית האחראים לפעולות ה"תג מחיר" לא עמדו לדין. צוינה גם העובדה כי משרד הביטחון החליט לכלול קבוצות המתכננות פשעי שנאה תחת ההגדרה "התאגדות בלתי חוקית", דבר המאפשר לרשויות מרחב פעולה גדול יותר באיסוף מודיעין ובהחרמת רכוש.

גם איומי הטרור נגד ישראלים הוזכרו בהרחבה בדוח, ובראשם ירי הרקטות הנמשך של חמאס וארגונים אחרים מרצועת עזה, גם אם אלה פחתו בשנה זו. צוינה גם פעילות ההברחה הענפה שישראל חוששת מתוצאותיה, אך גם העובדה שירושלים שבעת רצון ממאמציה של מצרים לסכל את ההברחות מחצי האי סיני. על חמאס, שרק בשבוע שעבר חגג את הפיוס עם פתח, נכתב: "הארגון המשיך לחזק את שליטתו בעזה ולצמצם את השפעתו של יריביו הפוליטיים. חמאס וארגונים אחרים בעזה המשיכו להבריח כלי נשק, כסף מזומן ודברים אחרים דרך רשת מסועפת של מנהרות ממצרים". הדוח הזכיר גם את האיום של חיזבאללה מצפון, ואת ירי הגראדים לעבר אילת, שגבר ב-2013.

משרד החוץ ציין בדוח השנתי כי ישראל הייתה מעורבת במאמציהן של ארצות הברית, קנדה, בריטניה, גרמניה וצרפת לסכל מתקפות טרור של זרים שמגיעים לסוריה ל"תקופת אימונים" אצל מורדים ג'יהאדיסטים, במטרה לשוב לארצם ולהוציא לפועל שם מתקפות טרור. נכתב גם כי בנובמבר התקיימה פגישה בין הסוכנויות הרלוונטיות של ארצות הברית וישראל, ובה נידונו שורה של איומים במזרח התיכון ובשיתוף הפעולה שנועד לענות עליהם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רשת מסועפת מסיני לרצועה. מנהרת הברחה שצה"ל חשף בחודש שעבר בנגב המערבי/מערכת וואלה!, צילום מסך

משרד החוץ בוושינגטון ציין לשבח את מאמציה של הרשות הפלסטינית להיאבק בגורמים המנסים להוציא לפועל מעשי טרור, בין היתר הודות לסיוע אמריקני: "ארצות הברית המשיכה לסייע במאמציה של הרשות הפלסטינית לסכל טרור בעזרת תכניות לחיזוק כוחות הביטחון, בעיקר בעזרת אימונים, ציוד ואספקה של תשתית לאנשי הרשות בגדה המערבית. במקביל, ארצות הברית המשיכה לסייע למערכת המשפט הפלסטינית לנהל חקירות מקיפות יותר הנוגעות לפעילות טרור, להעמיד לדין ולהבטיח שמורשעים בפעילות כזו ייכלאו". יחד עם זאת, צוין כי לרשות הפלסטינית "עדיין חסרה חקיקה ייחודית נגד טרור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully