וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה זה חודשים: הוגברה אכיפת העיצומים על איראן

הממשל האמריקני הכניס ל"רשימה השחורה" שמונה חברות בבעלותו של איש עסקים סיני, שהפרו את הגבלות הסחר הצבאי עם איראן. "הפעולות הללו נועדו להרתיע את מי שמתעלם מהסנקציות"

נשיא איראן חסן רוחאני ונשיא ארה"ב ברק אובמה. AP ורויטרס, עיבוד תמונה
"להפיג את התפיסה לפיה היחסים איראן וארה"ב הולכים לנורמליזציה". רוחאני ואובמה/עיבוד תמונה, AP ורויטרס

הממשל האמריקני החליט אתמול (שלישי) להגביר את אכיפת העיצומים על איראן - כך פורסם ב"ניו יורק טיימס". כחלק מההחלטה הוכנסו ל"רשימה השחורה" של הממשל שמונה חברות סיניות, חברה מדובאי, ושני אנשי עסקים מדובאי שהפרו את ההגבלות שבסחר צבאי ופיננסי עם הרפובליקה האיסלאמית.

בהודעה משותפת מטעם מחלקת המדינה ומשרדי המשפטים והאוצר נמסר כי הממשל מציע 5 מיליון דולר תמורת מידע שיוביל למעצרו של לי פנג ווי, הידוע גם בשם קארל לי, איש עסקים סיני ויעד עיצומים קודם, שמואשם כי סייע לאיראן לרכוש נשק. לפי ההודעה האמריקנית, פאנגווי – שעומד נגדו אישום בגין קשירת קשר לביצוע פשע והלבנת הון, הוא הבעלים של שמונה החברות הסיניות שהוכנסו לרשימה השחורה.

ההודעה האמריקנית מהווה למעשה צעד אכיפה משמעותי ראשון בנוגע לעיצומים נגד איראן זה שלושה חודשים - ונראה שהיא נועדה להפיג את התפיסה לפי היחסים הכלכליים בין איראן וארה"ב הולכים לכיוון של נורמליזציה.

חרף המו"מ בין הצדדים, ובכלל זה ההסכם זמני בנוגע לתכנית הגרעין – שהוביל להקלה בעיצומים בניסיון להגיע להסדר קבע עם איראן, גורמים בממשל הדגישו כי רוב המגבלות על עסקאות מול טהראן ייוותרו בעינן. "הפעולות הללו נועדו להרתיע את אלה שמתעלמים מהעיצומים, כמו גם למנוע מאיראן אפשרות לרכוש אמצעים טכנולוגיים רגישים בזמן שמתנהל מולה מו"מ שמטרתו להבטיח שתכנית הגרעין שלה היא למטרות שלום", לשון הודעת משרד האוצר האמריקני.

הממשלה באיראן לא הגיבה עדיין להחלטה האמריקנית, אולם בעבר אמרה כי העיצומים שהטילו עליה ארה"ב והאיחוד האירופי מהווים התנהלות "בריונית".

עוד בנושא
"איראן מייצאת יותר נפט משנקבע בהסכם הביניים"
"55 חברות איראניות מקיימות קשרים עם ישראל"
איראן: הושגה הסכמה על מתקן המים הכבדים באראק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully