וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפט הולילנד: גזר הדין של אולמרט - בעוד שבועיים

29.4.2014 / 20:00

השופט רוזן הודיע כי גזר דינו של ראש הממשלה לשעבר ושאר הנאשמים בפרשה, מלבד שולה זקן, יינתן ב-13 במאי. מוקדם יותר אמר אולמרט: "מעולם לא ביקשתי ומעולם לא קיבלתי שוחד"

צילום: טל אנגלנדר, יוסי ציפקיס, דוד קורן; עריכה: יותם בן-דוד; קריינות: לירון בארי

השופט בתיק הולילנד, דוד רוזן, הודיע הערב (שלישי) כי גזר הדין של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט וכלל הנאשמים בתיק, מלבד שולה זקן, יינתן בתאריך ה-13 במאי באולם בית המשפט המחוזי בתל אביב.

משפט הולילנד - כותרות נוספות:
אולמרט בבית המשפט: ההכרעה הייתה זעזוע קשה מאוד
הפרקליטות דורשת: לפחות 6 שנות מאסר לאולמרט
אולמרט בחקירה: "רק כעת המימון של זקן מפריע?"

היום, למחרת פתיחת שלב הטיעונים לעונש במשפט, הציגו פרקליטיהם של הנאשמים בתיק את טיעוניהם. חוץ מעורכי הדין, גם אולמרט דיבר בדיון, ואמר: "מטבע הדברים, הכרעת בית המשפט הייתה עבורי זעזוע קשה מאוד. אני יודע יותר מכל אחד אחר שההכרעה הזו מבוססת על שגיאה יסודית שאיננה נכונה".

"אין אדם בעולם שיודע את זה טוב ממני: מעולם לא ביקשתי ומעולם לא קיבלתי שוחד, לא בעקיפין ולא במישרין, לא לעצמי ולא למקורביי ולא למי מבני משפחתי", הוסיף אולמרט. "התלבטתי לא מעט בימים האחרונים מה לא לומר כאן, בבית המשפט. החלטתי מטעמים מובנים של כבוד למקום וכבוד לבית המשפט ולשופטי ישראל ואדוני בתוכם, שאני אקצר בדבריי ולא אזעק את הזעקה שרוצה להשתחרר מגרוני. לא על השנים הארוכות שאותן כאב פרקליטי אהובי אלי זהר כפי שתיאר, לא על הזדון והפגיעות האישיות, לא על המשא הכבד שאדם שרעייתו, ילדיו ונכדיו צריכים לשאת לאורך שנים יום-יום, שעה-שעה, על כך לא אדבר".

אהוד אולמרט ועורך דינו אלי זהר בשלב הטיעונים במשפט הולילנד בבית המשפט המחוזי בתל אביב, אפריל 2014. בן קלמר
אהוד אולמרט עם עורך דינו אלי זהר בבית המשפט, היום/בן קלמר

אתמול דרשה הפרקליטות להטיל על ראש הממשלה לשעבר, שהורשע בקבלת שוחד, חמש עד שבע שנות מאסר, וקנס בסך 1.2 מיליון שקל על אחת מעבירות השוחד שבגינן הורשע. בגין עבירת שוחד נוספת, דרשה הפרקליטות להשית עליו שתיים עד ארבע שנות מאסר. התביעה מבקשת למקם את עונשו של אולמרט באמצע המתחם, כלומר לכל הפחות שש שנים, עם הסכמה לחפיפה חלקית בין שני העונשים.

בדיון היום ביקש אחד מעורכי דינו של אולמרט, אלי זהר, להטיל על ראש הממשלה לשעבר עונש שאינו כולל מאסר בפועל. זהר אמר בדיון: "אנחנו מכבדים את החלטת השופט, לא מסכימים איתה, אבל נתאמץ לטעון על פי העובדות שנקבעו בהכרעת הדין, ונעשה מאמץ להימנע מווכחנות שנוגעת לעובדות". "יש תחושה שהציבור יושב ומחכה לראות דם", הוסיף זהר. "היום הדם של אולמרט, מחר הדם של מישהו אחר. את זה צריך לעצור, זה מוביל אותנו למחוזות איומים. התחושה היא שכולם יושבים על יד הגיליוטינה ומחכים לעריפת ראשו של מר אולמרט. ביום הכרעת הדין תחושתי שנפתח פקק וביוב שלם יצא. זה היה מביך וקשה".

תיק הולילנד הורכב משלוש פרשות שעניינן מתן שוחד מצד יזמים לעובדי ציבור ולנבחרי ציבור על מנת לעקוף הליכים ביורוקרטיים ועיכובים בבנייה. הפרשה המרכזית היא פרשת הולילנד, שבה הואשמו היזמים של פרויקט הבנייה הגרנדיוזי בדרום-מערב הבירה בכך שהעבירו שוחד לדמויות מרכזיות, בהם אולמרט, שהיה בזמנו ראש עיריית ירושלים, ואורי לופוליאנסקי, יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה בזמנו, על מנת להביא לשינוי ייעוד הקרקע ולהגדלת נפח הבנייה. היזמים ידעו שלצורך קידום הפרויקט הם יצטרכו תמיכה רחבה של אישי ציבור ושל אנשי עיריית ירושלים, ולכן החליטו לפעול בצורה של הענקת טובות הנאה. השוחד התבטא לא רק במתן כסף לנבחרי הציבור אלא גם למקורביהם ולמוסדות המזוהים עמם. הכספים, כך נטען בכתב האישום, הוסוו באמצעות מערכת כוזבת של תיעוד חשבונות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
שולה זקן בשלב הטיעונים לעונש במשפט הולילנד, אפריל 2014. מוטי קמחי, מערכת וואלה! NEWS
גזר דינה יינתן במועד אחר. שולה זקן/מערכת וואלה! NEWS, מוטי קמחי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully