וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא אטום: עריקים התייצבו בכלא - והושארו בחוץ

29.4.2014 / 0:01

עשרה עריקים שהגיעו לכניסה לכלא 4 וביקשו להסגיר את עצמם נאלצו לבלות את הלילה מחוץ לשער, מכיוון שבבסיס לא היה מקום. רובם עדיין לא הוכנסו. "מציאות שלא תעלה על הדעת"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לעריקים נאמר "להמתין לתהליך הקליטה". כלא צבאי/מערכת וואלה!, צילום מסך

באגף כוח האדם של צה"ל מתגאים מעת לעת ב"מבצעי עריקות" של המשטרה הצבאית ברחבי הארץ. המקרה הבא בוודאי לא מוכיח זאת. עשרה חיילים שהגיעו שלשום (ראשון) לכניסה לכלא 4 בצריפין במטרה להסגיר את עצמם לידי המשטרה הצבאית לא הורשו להיכנס פנימה. אתמול הוכנסו רק שניים מהם, חייל וחיילת, אולם האחרים המתינו בחוץ, ככל הנראה בשל מחסור במקום בבסיס.

אחד החיילים סיפר שהקבוצה צלצלה באינטרקום שבכניסה, ונאמר להם "להמתין לתהליך הקליטה". העריקים חיכו שעות ארוכות, בעטו בדלתות, ובחצות הלילה החליטו בני משפחותיהם לשוב הביתה. העריקים צלצלו שוב וביקשו שיוציאו להם מיטות, אחרת יישנו על הרצפה, אך השומרים לא הגיבו. לדברי אחד מהם, נאמר להם שאין מקום ולכן החיילים בכלא קיבלו הנחיה להתעלם מהם. גם בבסיסים אחרים בתוך צריפין לא נענו לבקשתם.

שפרה שחר מעמותת "בית חם לכל חייל" אמרה: "אמש הגיעו כעשרה חיילים לכלא 4 במטרה להסגיר את עצמם לאחר שערקו מיחידותיהם בשל נסיבות כלכליות ומשפחתיות קשות ביותר". לדבריה, "הצבא התנער מהם לחלוטין בזמן העריקות והעמותה סייעה להם. עכשיו, לאחר שביקשו להסגיר את עצמם לפני כ-24 שעות, אף אחד לא מתייחס אליהם. זו מציאות שלא תעלה על הדעת".

מדובר צה"ל נמסר: "בסיסי הכליאה בצה"ל קולטים כלואים 24 שעות ביממה. החיילים שהגיעו בימים האחרונים לכלא בבסיס צריפין נקלטו לאחר שעות ספורות".

עוד בוואלה! חדשות:
חמאס מהמר על כל הקופה - ישראל עלולה להפסיד / פרשנות
הרופאים בוחרים: שעון הנוכחות יפיל את אידלמן?
הפרקליטות דורשת: לפחות 6 שנות מאסר לאולמרט

(עדכון ראשון: 22:46)

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully