וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרופאים בוחרים: שעון הנוכחות יפיל את אידלמן?

28.4.2014 / 21:10

ההסתדרות הרפואית תבחר מחר יו"ר, ותכריע אם האיש שהוביל את שביתת הרופאים הגדולה ימשיך לקדנציה נוספת. המתמודד מולו: "הארגון פועל באמצעים לא דמוקרטיים, רוצים שינוי"

ד"ר ליאוניד אידלמן יושב ראש ההסתדרות הרפואית בהפגנת עובדי הדסה מחוץ לישיבת הממשלה. פברואר 2014. יואב דודקביץ'
בדרך לעוד כהונה? ד"ר ליאוניד אידלמן בהפגנת רופאי הדסה, בפברואר/יואב דודקביץ'

מהפך בהסתדרות הרפואית? מחר (שלישי) יתקיימו בחירות לתפקיד ראש הארגון, בוועידה שתתכנס בבנייני האומה בירושלים. הבחירות מעוררות מחלוקות ומאבקים בקרב ציבור הרופאים בישראל. שלושה הגישו מועמדות לתפקיד, בהם היו"ר המכהן מאז 2009, ד"ר ליאוניד אידלמן, וכן ד"ר אפרים זוהב שהסיר את מועמדותו לפני ימים ספורים.

אידלמן משמש ראש חטיבת ההרדמה במרכז הרפואי רבין בפתח תקווה. בעבר שימש סגן יו"ר ההסתדרות הרפואית ויו"ר חטיבת רופאי בתי החולים של שירותי בריאות כללית. במהלך כהונתו הוביל את שביתת הרופאים הגדולה ב-2011, ובמהלכה אף שבת רעב. אידלמן חתם על הסכם קיבוצי עם משרד האוצר, שהביא לסיום השביתה, אך גם הקים על אידלמן מתנגדים רבים בקרב ציבור הרופאים.

עוד בוואלה! חדשות:
הפרקליטות דורשת: לפחות שש שנות מאסר לאולמרט
חשד לחיסול: אדם נורה ממכונית חולפת בכביש בשפלה
ארה"ב הטילה סנקציות על אוליגרכים ומקורבי פוטין

מועמד נוסף הוא פרופ' יהודה אולמן. אולמן נחשב אופוזיציונר לאידלמן, והוא התנגד להסכם שחתם האחרון בעקבות מחאת הרופאים. אולמן משמש מנהל המחלקה לכירורגיה פלסטית בבית החולים רמב"ם בחיפה ומכהן במקביל כיו"ר ועד הרופאים במוסד הרפואי וכסגן יו"ר ארגון רופאי המדינה. ערב הבחירות, השמיע ביקורת נוקבת על התנהלות הר"י והעומד בראשה אידלמן. "ההתנהלות של הארגון לא נראית לי, וזה בא לידי ביטוי בדרך בה התקבל הסכם הרופאים האחרון", אמר לוואלה! חדשות. "זה ארגון שפועל באמצעים לא דמוקרטיים. מעט אנשים מקבלים החלטות עבור הרבה אנשים".

"שעון הנוכחות שנקבע בהסכם עושה רע לרפואה", הסביר אולמן. "זה כלי לשלוט על רופאים שאין לו אח ורע בעולם. קמה תנועה רעיונית, אנחנו רוצים להשפיע על מה שקורה, שראשי הארגון לא יהיו מנותקים. קיבלנו הסכם לתשע שנים – גם לכך אין אח ורע. על הרקע הזה צמחה ההתנגדות לניהול הר"י הנוכחי. החלפנו ועדים בבתי חולים ובקופות החולים וכעת אנחנו רוצים לשנות את פני ההסתדרות".

הוועדה המליצה, המזכירות התעלמה

מחר יתקיימו גם בחירות למועצה המדעית של הר"י, גוף בעל חשיבות בכל הנוגע לעיצוב פניה של הרפואה הציבורית בישראל. המועצה אחראית על ליווי המתמחים בתקופת ההתמחות, על מבחני ההתמחות ועל הכרה במוסדות לצורך התמחות. גם בנושא זה יש חילוקי דעות – לאחרונה החליטה מזכירות הר"י שלא לקבל את המלצת ועדת האיתור שד"ר אידלמן עצמו מינה. הוועדה המליצה על פרופ' יוסף מקורי לתפקיד, אולם המזכירות בחרה להתעלם מהמלצת הוועדה שהיא עצמה מינתה ותציג את המועמדים שלה – פרופ' גדעון פרת ופרופ' יהורם שפירא, שיכהנו ברוטציה. "מרבית חברי המזכירות לא מכירים את המועמדים", התרעם ד"ר צביקה קליין, מנהל היחידה הגניקולוגית ויו"ר ועד הרופאים בבית החולים מאיר בכפר סבא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
רופאי בית החולים הלל יפה בחדרה יוצאים להפגנה ברחובות חדרה, יולי 2011. שלומי גבאי
"קיבלנו הסכם לתשע שנים – אין לכך אח ורע". שביתת הרופאים ב-2011/שלומי גבאי

מהר"י נמסר כי "ועדת האיתור דירגה את ארבעת המועמדים לתפקיד. במהלך 20 השנים האחרונות תפקיד יו?ר המועצה המדעית נעשה ברוטציה משני הארגונים הגדולים של הר"י – אר?מ (ארגון רופאי המדינה) וארק?ח (ארגון רופאי קופות החולים). פרופ' פרת ופרופ' שפירא הודיעו מראש על נכונותם לשמש ברוטציה בתפקיד, והמזכירות הצביעה על סמך עובדות אלו. בעקבות ישיבת המזכירות, פרופ' מקורי הודיע כי אף הוא מעוניין לשמש בתפקיד ברוטציה יחד עם פרופ' פרת, ובעקבות זאת הוחלט על כינוס ישיבת מזכירות נוספת בעניין".

לפניות לכתבת מור שמעוני: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully