וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החרדים לקראת הכרעה גורלית: לנתק קשר עם צה"ל?

27.4.2014 / 21:36

בשלב נוסף לקראת קליטת תלמידי ישיבות, הודיעו בצה"ל על הצבת מראיינים ייעודיים בלשכות הגיוס כבר מהצו הראשון. כלי התקשורת החרדיים מיהרו לתקוף: "סוכני ההפצה של צה"ל"

עצרת המיליון נגד חוק הגיוס, חרדים בבנייני האומה ירושלים. מרץ 2014. יואב דודקביץ'
מנהיגי הרבנים יכריעו בשבועיים הקרובים. עצרת נגד גיוס חרדים מול בנייני האומה, בחודש שעבר/יואב דודקביץ'

חודש וחצי לאחר שאושר חוק הגיוס, ההנהגה החרדית לקראת הכרעה גורלית אם לאסור התייצבות בלשכות הגיוס. באתר צה"ל נחשף כי הצבא יציב מראיינים ייעודיים אשר יערכו את הראיונות האישיים למועמדים לשירות ביטחון כבר בשלב המיון הראשוני, אך בכלי התקשורת החרדיים מיהרו לתקוף והגדירו את המראיינים "המיסיונרים של צה"ל".

לפי התכנית, החל מהחודש הבא יוצבו בלשכות הגיוס בתל השומר ובירושלים שני אזרחים עובדי צה"ל בעלי תואר במדעי ההתנהגות וקרבה אישית למגזר החרדי, שכל תפקידם יהיה לערוך את הראיונות לצעירים חרדים. אלה ישוחחו עמם כשהם מגיעים לצו הראשון בצורה מותאמת ועל פי אורחות חייהם, כחלק מההתאמה של לשכות הגיוס עבור תלמידי הישיבות, כפי שנחשף בוואלה! חדשות.

עוד בוואלה! חדשות:
החברים של אור ורוסלן לא מאמינים: "היו יותר מאחים"
תושבי גבעת עמל לא מוותרים: הפגנה שנייה תוך שבוע
מתה בלידה: "נכנסה ליצור חיים, והשאירה חייה שם"

מאות חרדים מפגינים בירושלים נגד מעצרו של חרדי שלא התגייס. אפריל 2014. אברמי צמח, חדשות 24
"מחאות ספונטניות מול בתיהם של המראיינים". הפגנה נגד גיוס חרדים בירושלים, החודש/חדשות 24, אברמי צמח

"פיתחנו את הריאיון המיוחד כדי שיחליף את הריאיון האישי ויהיה מותאם להוויה של בוגר ישיבה, בעל עולם מושגים אחר משל נער חילוני בן גילו", הסבירה ראש ענף פיתוח מערכות מיון במחלקת מדעי ההתנהגות, סגן-אלוף שרון פישר. "זהו ריאיון מיוחד עם אוכלוסייה מיוחדת. לכן נדרשים לנו אנשים מסוימים שנבחרו בקפידה. המראיין יפעל מתוך היכרות עם עולם המושגים שלהם".

אף שהמהלך של צה"ל נועד להתאים את הריאיון לצורכיהם של הצעירים החרדים, בתקשורת החרדית תקפו את התכנית. האתר "חרדים 10" הגדיר את המראיינים בכותרת הראשית שלו "מיסיונרים של צה"ל", ובכתבה בנושא התייחסו אליהם כ"סוכני ההפצה של צה"ל". ב"כיכר השבת" דווח כי "באחד הכינוסים הסגורים" שנערכו לאחרונה דובר על האפשרות ליזום "הפגנות ומחאות ספונטניות מול בתיהם של המראיינים הייעודיים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

המנהיגים "ישקלו להורות על אי-התייצבות"

השאלה אם לאסור את ההתייצבות בלשכות הגיוס העסיקה עד לאחרונה בעיקר את הפלגים הליטאים ברחוב החרדי. מנהיג מרבית הציבור הליטאי, הרב אהרן לייב שטיינמן, מורה לתלמידיו להתייצב בלשכות הגיוס. מנגד, הרב שמואל אוירבך, המתחרה מולו על הנהגת החברה הליטאית ונחשב לקיצוני יותר, מורה לתלמידיו לא לשתף פעולה עם הצבא כבר מתחילת הדרך ולהתעלם לחלוטין מהצווים.

בכינוס שלוש מועצות הרבנים – החסידים, הליטאים והספרדים – שהתקיים לפני אישור החוק ונחשב כינוס היסטורי, קבעו המנהיגים הרוחניים כי אם יאושר החוק, הם יתכנסו שוב ו"ישקלו להורות על אי-התייצבות". עם זאת, עד כה הם נמנעו מלהתכנס.

בשבועות האחרונים, אף שהצבא הצהיר כי בוטלה התכנית להקים את מרכז המיון החרדי שנועד לטענת החרדים לשכנע בחורים להתגייס לצבא, נשמעו קולות מתונים יותר בהנהגה החרדית, שביקשו לאסור את ההתייצבות. מסתמן כי הכרעה סופית תתקבל במהלך השבועיים הקרובים.

בניסיון להרגיע את החרדים, העניק השבוע ראש חטיבת התכנון ומנהל כוח האדם, תת-אלוף גדי אגמון, ריאיון נדיר לתחנת הרדיו החרדית "קול ברמה". תת-אלוף אגמון, שקיים ערוץ הידברות חשאי עם ההנהגה החרדית בתקופה האחרונה, שיגר בריאיון מסרים מפייסים. "בחורי ישיבות ימשיכו לדחות את גיוסם כבעבר", אמר, והבהיר כי "לא יוקמו" מרכזי המיון החרדיים, שגרמו לחשש כבד בציבור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully