וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השעיה זמנית לעו"ד שמסר צ'ק ללא כיסוי לבית המשפט

27.4.2014 / 7:53

רשיונו של משה זינגל נשלל ל-40 ימים, ונגזר עליו קנס של 15 אלף שקלים, לאחר שלא שילם כראוי את אגרת בית המשפט. חברי בית הדין טענו שהתחמק מהצגת ראיות: "משפט סרק מתיש"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"התנהגות המערערת את אמון הציבור במקצוע עריכת הדין". זינגל/מערכת וואלה!, צילום מסך

שלילת רישיון עריכת דין ל-40 ימים וקנס של 15 אלף שקלים נגזרו ביום רביעי על עורך הדין המוכר משה זינגל. זינגל הואשם בבית הדין המשמעתי של לשכת עורכי הדין של ועד מחוז תל אביב, בכך שמסר צ'ק ללא כיסוי על סך 2,625 שקלים מחשבונו הפרטי לתשלום אגרת בית משפט.

זינגל טען כי מדובר בהמחאה מחשבון עסקי שלו שאינו פעיל, שהוצאה בשל טעות של מזכירתו ומיד עם התגלות הטעות שליח ממשרדו שילם את הסכום במזומן. "דומה כי תיק זה שהיה אמור להימשך כ-60 שניות, במהלכן יראה לנו הנאשם כי אכן שילם את האגרה לאחר שהצ'ק חזר, כנטען על ידו, הפליג למחוזות רחוקים ולא ענייניים בדרך בה ניהל הנאשם את הגנתו", נכתב בגזר הדין. חברי בית הדין הוסיפו כי זינגל זימן עדי הגנה לא רלוונטיים, מכיוון שסבר בתחילה כי מדובר במקרה אחר.

עוד בוואלה! חדשות:
החברים של אור ורוסלן לא מאמינים: "היו יותר מאחים"
אסון המעבורת: ראש ממשלת קוריאה הדרומית התפטר
תושבי גבעת עמל לא מוותרים: הפגנה שנייה תוך שבוע

עם זאת, ההחלטה הייתה ברורה: "משהובהרה לנאשם טעותו עדיין המשיך בניהול משפט סרק מתיש של הגשת מסמכים והעלאת טענות שלא קידמו כלל את טיעוניו. באין מנוס הורשע הנאשם כמפורט, תוך שציינו כי מתן המחאה ללא כיסוי על ידי עורך דין מבלי שעורך הדין נתן הסבר מניח את הדעת מהווה התנהגות הפוגעת בכבוד המקצוע, ומערערת את אמון הציבור במקצוע עריכת הדין".

זינגל, שהיה מנהל העזבון של מוני פנאן, מנהל קבוצת הכדורסל מכבי תל אביב שהתאבד ב-2009, הורשע בעבירות של מעשים הפוגעים בכבוד מקצוע עריכת הדין, התנהגות שאינה הולמת את מקצוע עריכת הדין והעדר יחס של כבוד ופגיעה בכבוד בית המשפט. נגזרו עליו גם שבעה חודשי השעיה על תנאי, וכן נדחתה בקשתו לא לפרסם את גזר הדין.

לפני כחצי שנה, הועמד זינגל לדין משמעתי לאחר שלקוח שלו לשעבר התלונן כי הגיש בשמו תביעה, אך לאחר מכן ביקש למחוק אותה בלא ידיעתו ואף נטל את האגרה לכיסו בגין שכר טרחה ואמר ללקוח שטרם נקבע דיון בתיק. בגין מקרה זה, הוא נידון להשעיה על תנאי למשך שנה וקנס כספי על סך 20 אלף שקלים. זינגל נחשד גם בעושק אישה קשישה תוך העברת שתי דירות בלב תל אביב לרשות לקוחו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully