וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופא מצרי גרם למות נערה בניתוח מילה, ויעמוד לדין

הנערה, סוהייר אל-באתע, מתה בשנה שעברה בגיל 13 אחרי שעברה כריתת דגדגן במרפאה לא-חוקית, בה נותחו גם שתי אחיותיה. הרופא, הראשון שמועמד לדין בעבירה זו, טוען לחפותו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סוהייר אל-באתע/מערכת וואלה!, צילום מסך

לראשונה במצרים, רופא יעמוד לדין על ביצוע לא-חוקי של מילת נשים. הניתוח בוצע בשנה שעברה וגרם למותה של נערה בת 13, סוהייר אל-באתע. הפרשה מסעירה מאז את מצרים, החלוקה בדעתה לגבי נחיצותו של ההליך השנוי-במחלוקת.

הניתוח, בו נכרת הדגדגן, בוצע בחודש יוני 2013 במרפאה נסתרת בקומה העליונה בביתו של מטיף מוסלמי שעבד כרופא במשרה חלקית. המרפאה שכנה סמוך לביתה של הנערה בעיר אגא שבדלתא של הנילוס, ובית המשפט בעיר ידון מחר (חמישי) בכתב האישום שהוגש נגד הרופא.

הרופא, רסלאן פדל חלוואה, הרופא אמר כי הוא בטוח שהמשפט יסתיים בזיכויו. לדבריו, הוא רק מילא אחר ההוראות שקיבל מהורי הנערה. לטענתו, הנערה לא מתה מדימום שנגרם בניתוח, אלא מאלרגיה לפניצילין. "שמי יטוהר לגמרי", אמר למכריו, לפי דיווח של העיתון "לוס אנג'לס טיימס".

המשטרה מתקשה לפעול נגד אנשי דת שמעודדים ניתוחים

הרופא ניתח גם את שתי אחיותיה הגדולות של סוהייר. אבי המשפחה, מוחמד, סיפר בשנה שעברה: "באתי למרפאה עם אשתי ועם הילדה. הלכנו לרופא כי זה דבר מסורתי באזור שלנו. כשהגענו, השארנו את סוהייר אצל הרופא, ואחרי רבע שעה הוציאה אותה האחות מחדר הניתוח, והעבירה אותה לחדר סמוך. לפתע, הרופא הזעיק אמבולנס ואמר שסוהייר צריכה ללכת לבית החולים".

מילת נשים הוצאה מהחוק במצרים ב-2006, אך משפחות רבות ממשיכות לפנות למרפאות פרטיות כדי למול את בתן. סקר שנערך בשנת 2000 הראה ש-97% מהנשים נאלצות לעבור את הניתוח עד גיל 45.

באזור מגוריה של סוהייר היו השבוע תגובות מעורבות בקשר למשפט הנפתח נגד הרופא. בעוד שרבים התאבלו על הנערה, אחרים הגנו על הנוהג המסורתי, ואמרו שאם המרפאה תיסגר, הם יפנו למרפאה אחרת, או יערכו מילת נשים בביתם.

פעילים לזכויות אדם אמרו כי הממשלה הזמנית במצרים, הפועלת תחת שלטון צבאי מאז הדחתו של הנשיא מוחמד מורסי, פועלת בתקיפות יתר כדי לאכוף את החוק נגד מילת נשים. עם זאת, במחוזות השונים, המשטרה מתקשה לפעול נגד אנשי דת שמגנים על ביצוע הניתוחים, בייחוד שהמנהג חילחל גם לעדה הקופטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully