וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעזוע במצרים: בת 13 עברה כריתת דגדגן - ומתה

למרות שמצרים אסרה על ניתוחי מילת נשים, משפחות רבות ממשיכות לפנות לרופאים פרטיים. אביה של הילדה סוהיר סיפר בכאב: "אם הייתי יודע שכך זה יגמר, לא היינו הולכים לניתוח"

סערה במצרים בשל מותה של ילדה במהלך ניתוח לכריתת דגדגן. הילדה, סוהיר אל-באתע, בת 13, מתה במרפאה פרטית במחוז א-דקהליה מצפון לקהיר, שם עברה את הניתוח אצל אותו רופא שניתח לפני שנתיים את שתי אחיותיה הגדולות.

מוחמד, אביה של סוהיר, סיפר לאתר "מסראווי" כי הגיע למרפאה עם אשתו והילדה: "הלכנו לרופא כי זה דבר מסורתי באזור שלנו. כשהגענו למרפאה, השארנו אותה אצל הרופא ואחרי רבע שעה הוציאה אותה האחות מחדר הניתוח והעבירה אותה לחדר סמוך. לפתע, הרופא הזעיק אמבולנס להעביר את סוהיר לבית החולים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הילדה סוהיר אל-באתע/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי האב, הרופא טען "שהילדה חלשה ושאין מספיק ציוד שיכול לעזור לה במרפאה". בבית החולים נמסר למשפחה שהילדה כבר מתה. "לו ידעתי שכך ייגמר ההליך הזה, לא הייתי עושה אותו". אמה של הילדה, חסנאת, אמרה כי היא דורשת צדק עבור בתה, ורוצה לתבוע את הרופא.

לפי רשת אל-ערביה, המשטרה זימנה לחקירה את הרופא והורתה על נתיחה לגופתה של הילדה. מילת נשים הוצאה מהחוק במצרים ב-2006, אך משפחות רבות ממשיכות לפנות למרפאות פרטיות כדי למול את בתן. סקר שנערך בשנת 2000 הראה ש-97% מהנשים נאלצות לעבור את הניתוח עד גיל 45.

המועצה המצרית לנשים פרסמה הודעת גינוי למקרה, ואמרה שמילת נשים היא מעשה פלילי שמבטא אכזריות יוצאת דופן. המועצה קראה לממשלה לחקור את הפרשה ולהעניש את האחראים. גם קרן האו"ם לילדים, יוניס"ף, אמרה שאין כל עילה רפואית או דתית למילת נשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully